Head of Design, Personal Banking στη Citi Bank
Σπάνια περίπτωση αυτή της πρωτοποριακής Ράνιας Σβορώνου. Καθώς βάζει τη δική της σφραγίδα στις ψηφιακές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και ταυτόχρονα διαμορφώνει το μέλλον… σχεδιάζοντάς το.
Για εκείνη το design δεν ήταν ποτέ απλώς μία επιλογή. Ήταν και είναι τρόπος ζωής. Μέχρι το φθινόπωρο του 2024 βρισκόταν επικεφαλής σχεδιασμού της Α.Ι. πλατφόρμας (τεχνητής νοημοσύνης) του επιχειρηματικού κολοσσού IBM Consulting. Έκτοτε κατέχει θέση Head of Design, Personal Banking στην έδρα της Citi Bank στη Νέα Υόρκη. Δύο διαδοχικές πρωτιές – ως γυναίκα και ως Ελληνίδα.
Η Ράνια Σβορώνου έχει κερδίσει σημαντικά βραβεία στον τομέα ψηφιακού σχεδιασμού και τεχνολογίας, όπου και μεγαλουργεί. Μάλιστα έχει επιλεγεί Top Talent IBM, ως μελλοντική ηγέτιδα, ανάμεσα σε 2.300 επαγγελματίες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία.
Σαφέστατα όμως, το να «σπάει» κανείς οποιαδήποτε «γυάλινη οροφή» έρχεται συνήθως με κάποιο κόστος, μικρό ή μεγάλο. Η ίδια έχει ομολογήσει στο πρόσφατο παρελθόν πως είναι εξαρτημένη από τη δουλειά της.
Μετά από τις σπουδές της στο Λονδίνο, όπου πήγε στα 17 της, ξεκίνησε αρχικά ως γραφίστρια σε ένα μικρό τυπογραφείο και αργότερα ως designer σε διαφημιστικά γραφεία της Αθήνας. Στη συνέχεια εργάστηκε ως Executive Design Director επιστρέφοντας στη βρετανική πρωτεύουσα. Για να ακολουθήσει μετέπειτα το «αμερικανικό όνειρο» στα κεντρικά γραφεία της IBM στη Νέα Υόρκη.
Αεικίνητη και πρωτίστως δημιουργική, είναι παράλληλα ομιλήτρια σε TEDx ανά την υφήλιο, αλλά και εξειδικευμένη σύμβουλος σε μερικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.
Το «Good Design is Good Business» (ο καλός σχεδιασμός είναι καλή επιχείρηση) αποτελεί βασική αρχή για τη Ράνια Σβορώνου. Ως Επικεφαλής Σχεδιασμού, ηγείται του δημιουργικού τομέα επαυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας και χαράσσοντας νέους δρόμους καινοτομίας. Βασικά της καθήκοντα αποτελούν η σύλληψη και ανάπτυξη σχεδίων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη.
Λάτρης του χιούμορ, η ίδια παραδέχεται γελώντας πως ως πιτσιρίκι δεν είχε ποτέ ιδιαίτερη αγάπη για την τεχνολογία. Είχε και έχει όμως για τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό.
Από νωρίς κατάλαβε πως για να καταφέρει να έχει παγκόσμιο αντίκτυπο μέσω του σχεδιασμού, η τεχνολογία θα ήταν ένας από τους σημαντικότερους συμμάχους της.
Άλλωστε, από τη θέση της και μέσω του ρόλου της, κατάφερε να σχεδιάσει περισσότερα ψηφιακά προϊόντα ανά τον κόσμο, εστιάζοντας πάντα στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.