ΝΙΚΟΣ ΛΑΒΙΔΑΣ
Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος
Μάνατζερ με ισχυρές περγαμηνές, ο Νίκος Λαβίδας ανέλαβε τον Αύγουστο της περσινής χρονιάς τα διοικητικά ηνία της ΑΒ Βασιλόπουλος. Της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας λιανεμπορίου τροφίμων στην εγχώρια αγορά.
Κατά μία έννοια η θέση συνιστά και «ηλεκτρική καρέκλα» αφού είναι ο πέμπτος επικεφαλής της εν Ελλάδι θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού Ahold Delhaize σε διάστημα 11 ετών.
Ο Νίκος Λαβίδας, με παρακαταθήκη την πολύτιμη εμπειρία του από τη θητεία του στο λιανεμπόριο και με το knowhow που έχει αποκτήσει από την (μεταξύ των άλλων) πολυετή παρουσία του ως ανώτατο στέλεχος της Σκλαβενίτης, έχει μπροστά του πολλαπλές προκλήσεις. Με τις οποίες εκ των πραγμάτων, ως newcomer, θα αναμετρηθεί το 2023.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος τα τελευταία χρόνια είναι υπό πίεση. Χάνει πελάτες, μερίδια και τζίρο, ο οποίος σύμφωνα με τη χρήση του 2021 κινήθηκε κάτω το “ψυχολογικό φράγμα” των 2 δισ. ευρώ. Υπό από αυτές τις συνθήκες και μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση να ασκούν ασφυκτικές πιέσεις σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, το μεγάλο στοίχημα του νέου brand President της αλυσίδας σουπερμάρκετ είναι να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Ο πήχης έχει ήδη τεθεί από τα κεντρικά του βελγο-ολλανδικών συμφερόντων ομίλου: Η ΑΒ Βασιλόπουλος να «τρέξει» με ρυθμό ανάπτυξης πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η στρατηγική Λαβίδα για την επίτευξη του στόχου στηρίζεται σε τρεις άξονες: Επέκταση μέσω νέων εταιρικών καταστημάτων, ανάπτυξης του δικτύου franchise αλλά και εξαγορών. Ψηφιακό μετασχηματισμό του προγράμματος πιστότητας και ενίσχυση της επιβράβευσης στους καταναλωτές. Όπως επίσης και στο rebranding, με επιθετική πολιτική τιμών σε ένα ευρύ καλάθι προϊόντων (1.200 κωδικοί) κυρίως ιδιωτικής ετικέτας που θα αποτελέσουν και την αιχμή την αιχμή του δόρατος για την ανάκτηση μεριδίων αγοράς.
Τα πρώτα δείγματα γραφής του εκ της θέσεώς του επιδραστικού Νίκου Λαβίδα μορφοποιούνται βαθμιαία. Αρχής γενομένης από τον λειτουργικό εξορθολογισμό και την διοικητική αναδιάρθρωση, με επόμενο και ακόμη δυσκολότερο βήμα τον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας της αλυσίδας σουπερμάρκετ.
Από την εποχή που η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν «εγγεγραμμένη» στη συνείδηση του καταναλωτή ως το σουπερμάρκετ όπου θα έβρισκε «και του πουλιού το γάλα» έχει περάσει πολύ καιρός. Η εταιρεία, ακολουθώντας τον ανταγωνισμό, έκανε πολλά ανοίγματα σε διαφορετικά κοινά, με διαφορετικά μηνύματα, αλλά κάπου μεταξύ προωθητικών ενεργειών και private label έχασε την ταυτότητά της.
Ο Νίκος Λαβίδας επιχειρεί να ξαναχτίσει αυτήν την ταυτότητα δίνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα στον καταναλωτή: η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ένας ακριβός προορισμός…
Τα όπλα στη φαρέτρα του είναι αφενός η τιμολογιακή πολιτική και αφετέρου η επιστροφή στους καταναλωτές 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση μέσα από το σύστημα πιστότητας και την κάρτα ΑΒ Plus. Αλλά όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.