Πρόεδρος Ομίλου Fourlis

Ο Mr Retail Βασίλης Φουρλής είναι πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Fourlis, μα πάνω απ’ όλα είναι ο ιθύνων νους της επιχειρηματικής στρατηγικής του Ομίλου.

Με επιμονή, διορατικότητα και αποφασιστικότητα ο έμπειρος μάνατζερ έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα λιανεμπορικά σχήματα, που δραστηριοποιείται εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Αντιπροσωπεύοντας κάποια από τα μεγαλύτερα διεθνή brands όπως η ΙΚΕΑ, η Ιntersport και η Holland & Barrett.

Για τον Βασίλη Φουρλή το 2024 αποτέλεσε ένα ορόσημο, καθώς από τη μια πλευρά προχώρησε σε νέα εταιρική ταυτότητα, δίνοντας έμφαση στις μελλοντικές προοπτικές του Ομίλου. Ενώ από την άλλη, δημοσιοποίησε guidance για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια, βάζοντας τον πήχη για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ το 2027. Μάλιστα, έπειτα από μια σειρά κομβικών κινήσεων, η Fourlis αναμένεται να επιταχύνει τον βηματισμό της, αναβαθμίζοντας τους στόχους που τέθηκαν.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, καταλυτική είναι η συμφωνία αδειοδότησης της Foot Locker (τρίτης σε δημοφιλία μάρκας αθλητικών ειδών στην Αμερική) στην οποία προχώρησε ο όμιλος το περυσινό καλοκαίρι.

Η νέα δραστηριότητα θα εισφέρει ετήσιο τζίρο 250 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ αναμένεται σημαντική λειτουργική κερδοφορία, η οποία θα αρχίσει να καταγράφεται από τη χρήση του 2025. Βασιζόμενη σε ένα δίκτυο που θα φτάσει συνολικά σε 120 καταστήματα της Foot Locker, τα οποία θα αναπτυχθούν σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία –ήδη άνοιξαν τα τρία πρώτα καταστήματα–, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο. Τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια ανέρχονται σε 80 εκατ. ευρώ.

Σημαντικής εμβέλειας είναι και η συμφωνία με την InterΙΚΕΑ για την ανάπτυξη νέου Διεθνούς Κέντρου Διανομής στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα εξυπηρετεί τη διανομή προϊόντων ΙΚΕΑ σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου.

Σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ, που είναι η «ναυαρχίδα» του ομίλου, η περαιτέρω ανάπτυξη θα γίνει με μικρότερου μεγέθους καταστήματα, μια στρατηγική που έχει υιοθετήσει  ο κολοσσός των επίπλων και του οικιακού εξοπλισμού παγκοσμίως.

Έτσι, για την επόμενη τριετία σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα 10 νέα καταστήματα IKEA έως 2.500 τ.μ. με περίπου 1.500 κωδικούς, τα οποία θα βρίσκονται εντός του αστικού ιστού. Στα πρότυπα εκείνων που λειτουργούν στο The Mall Athens, στον Πειραιά και στην Αλεξανδρούπολη.

Πέραν τούτων, και σε ό,τι αφορά τη θυγατρική Trade Estates, ειλημμένη απόφαση είναι η μείωση της συμμετοχής της Fourlis σε ποσοστό κάτω από το 50%, ώστε να σταματήσει να την ενοποιεί.