Εφοπλιστής
Αν και ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης διατηρεί χαμηλό προφίλ, εντούτοις έχει καταφέρει με μεθοδικές κινήσεις να καθιερώσει την εταιρεία του, Evalend Shipping, ανάμεσα στους κορυφαίους «παίκτες» της ναυτιλιακής αγοράς.
Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το 1972 από τον Ευάγγελο Λεντούδη, με καταγωγή από τη Σύρο και την Κάσο, ενώ από το 1984 τα ηνία της ανέλαβε ο γιος του, Κρίτων. Αναβαθμίζοντας τη θέση της, με επέκταση του στόλου με μπαράζ νέων παραγγελιών.
Υπό την ηγεσία του Κρίτωνα Λεντούδη η Evalend έχει εξελιχθεί από μια εταιρεία με εξειδίκευση στο ξηρό φορτίο σε έναν όμιλο με παρουσία σε όλο το φάσμα της ναυτιλίας.
Η επιμονή του εφοπλιστή στην ποιότητα και η στρατηγική του να ανταποκρίνεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς έχουν αποφέρει καρπούς. Αυτό αποδεικνύει και η σημαντική αύξηση της αξίας του στόλου του, ο οποίος περιλαμβάνει bulkers, tankers, product/chemical tankers και LPG carriers.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, διαθέτει 75 πλοία –μαζί με τα υπό κατασκευή–, η αξία των οποίων ανέρχεται στα 4,68 δισ. δολάρια. Αυξημένη κατά 1,6 δισ. δολάρια σε σχέση με το 2023, που σημαίνει ότι οι κινήσεις του απέφεραν σημαντικά κέρδη και τα αξιοποίησε στο έπακρο.
Το 2024 συνέχισε με αμείωτο ρυθμό τις νέες παραγγελίες, ενώ ναυλομεσιτικές πηγές ανεβάζουν τα υπό κατασκευή πλοία της εταιρείας σε 41.
Η ανάλυση του βιβλίου παραγγελιών της Evalend υποδεικνύει μια σαφή στροφή προς τις αγορές των tankers και των LPG carriers. Αυτή η στρατηγική, σε συνδυασμό με τη διατήρηση της ισχυρής θέσης της στο ξηρό φορτίο, αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη για τον όμιλο τα επόμενα χρόνια.
Μεταξύ άλλων, η ναυτιλιακή εισήλθε πέρυσι σε μία ακόμη κατηγορία τάνκερ, τα MR1. To καλοκαίρι του 2024 παρήγγειλε τέσσερα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 37.000 dwt, αξίας άνω των 190 εκατ. δολαρίων σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, και λίγο πριν από την εκπνοή του 2024, προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων ακόμη, σε ναυπηγείο της Κίνας, τα οποία θα παραλάβει τη διετία 2027-2028.
Παράλληλα, πέρυσι παρέλαβε τέσσερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χωρητικότητας 40.000 dwt, τα οποία είχε παραγγείλει το 2023.
Πέρα από τις δραστηριότητές του στη ναυτιλία, όταν ο εφοπλιστής δεν κλείνει συμφωνίες εκατομμυρίων δολαρίων με τα ναυπηγεία για την επέκταση του στόλου του, ασχολείται με την εντυπωσιακή –σε διεθνές επίπεδο– συλλογή σπάνιων πολυτελών αυτοκινήτων που διαθέτει. Η αξία της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ.