Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Μεθοδικός, αεικίνητος και προπαντός αποτελεσματικός. Αυτά είναι σε αδρές γραμμές τα βασικά γνωρίσματα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Πηγαίνει παντού, επιθεωρεί έργα, συναντά τους εργολάβους, μιλάει με τοπικούς φορείς, πασχίζει να ανοίξει στρόφιγγες χρηματοδότησης, δρομολογεί ουσιαστικές πρωτοβουλίες και δίνει λύσεις.

Η σοβαρή και με συνέπεια δουλειά του Χρήστου Σταϊκούρα φάνηκε και στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, σε όλο το εύρος που αφορά τη βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών της χώρας, όπως επίσης και των μεταφορών.

Αναμφίβολα εμβληματικό χαρακτήρα απέκτησε το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, που παραδόθηκε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Καθώς έπειτα από δεκαετίες καθυστερήσεων, έφτασε να αποτελεί μια απτή  πραγματικότητα για τη συμπρωτεύουσα. Με τον υπουργό και τους συνεργάτες να συμβάλουν τα μέγιστα σε αυτό, σε αγαστή συνεργασία με την Aktor και τον Αλέξανδρο Εξάρχου. Και με το επόμενο «στοίχημα» να είναι η επέκτασή του προς την Καλαμαριά.

Στο δύσκολο έργο της αποκατάστασης των καταστροφών στη Θεσσαλία, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας πάτησε… γκάζι, παρά τις εγγενείς αντιξοότητες. Εννέα διαγωνισμοί για 10 μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, ύψους άνω του 1,3 δισ. ευρώ, βγήκαν στον «αέρα» στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Παράλληλα, σημαντική ήταν και η υπογραφή για το έργο επέκτασης της Ιόνιας Οδού από Ιωάννινα μέχρι Κακκαβιά, ένας διασυνοριακός δρόμος μήκους 70 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ.

Επίσης, παραδόθηκε ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, ένα μεγάλο κομμάτι του Ε65 από Λαμία προς Καλαμπάκα, ενώ ξεκίνησε η κατασκευή του άξονα Μπράλος-Άμφισσα. Ακόμη,  αναμένεται σύντομα να επιλυθούν τα προβλήματα και να ξεκινήσει ο ΒΟΑΚ.

Σε καλό δρόμο βρίσκεται η ολοκλήρωση του αεροδρομίου στο Καστέλι, όπου έχει γίνει το 40%, αλλά και το σπουδαίο έργο Πάτρα-Πύργος, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Από την άλλη πλευρά, προχωρούν οι εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

Ψηλά στην ατζέντα του Χρήστου Σταϊκούρα βρίσκονται τα μεγάλα αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα, η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου (με νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή), αλλά και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Στον τομέα των μεταφορών, είναι σε εξέλιξη η πλήρης ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων της Αθήνας. Ήδη κυκλοφορούν 300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και ο αριθμός τους θα φτάσει τα 950 στο επόμενο εξάμηνο.

«Παράσημο» για τον υπουργό Υποδομών αποτελεί ασφαλώς και η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με την υπογραφή της νέας σύμβασης, που απέφερε  έσοδα 3,27 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.