CEO της Τράπεζας Πειραιώς
«Υλοποιούμε ό,τι υποσχόμαστε. Μας το αναγνωρίζουν αυτό οι επενδυτές, διότι ξέρουν ότι μπορούν να μας εμπιστευθούν».
Η ευθύβολη αυτή αναφορά έγινε από τον CEO της Πειραιώς, Χρήστο Μεγάλου, τον περυσινό Μάιο, στον απόηχο της πλήρους ιδιωτικοποίησης της τράπεζας. Μετά από το επιτυχημένο placement του 27% που κατείχε το ΤΧΣ, αξίας 1,35 δισ. ευρώ.
Ακολούθησαν αργότερα τα αποτελέσματα 9μηνου, από τα οποία και αναδείχθηκε το ισχυρό χρηματοοικονομικό προφίλ που διαθέτει πλέον η τράπεζα, κινούμενη ταχύτατα σε πορεία ανάπτυξης. Με τη στρατηγική που έχει χαράξει ο διορατικός Χρήστος Μεγάλου να αποδίδει καρπούς.
Τα εξομαλυμένα (από φορολογικές διαφορές) καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 932 εκατ. ευρώ, σε ιστορικά υψηλά για τις επιδόσεις της τράπεζας. Ενώ ο δείκτης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, που μετρά τις δαπάνες σε σχέση με τα βασικά έσοδα και τώρα βρίσκεται στο 29%, κατατάσσει την Πειραιώς ανάμεσα στις καλύτερες στην ευρωπαϊκή τραπεζική αγορά.
Στο 9μηνο του 2024 οι νέες χορηγήσεις δανείων ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. ευρώ, με την τράπεζα να στηρίζει στρατηγικά σημαντικούς τομείς της οικονομίας, όπως η ενέργεια, ο τουρισμός, η γεωργία και η τεχνολογία.
Σημαντική είναι ακόμα η συμβολή της σε χρηματοδοτήσεις μεγάλων έργων υποδομής, ενώ εστιάζει και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για τις οποίες έχει διαμορφώσει χρηματοοικονομικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Επίσης, καινοτόμες ιδέες λανσάρει προκειμένου να δώσει ώθηση στη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια, σε ένα περιβάλλον χαμηλότερων επιτοκίων. Πράγμα που αναμένεται να συμβάλει στην πιστωτική επέκταση.
Το χαρτοφυλάκιο των ενήμερων δανείων ανέρχεται σε 32 δισ. ευρώ και ο στόχος της τράπεζας είναι τα 40 δισ. ευρώ μέχρι το 2027. Όπως λέει ο Χρήστος Μεγάλου: «Εμείς στην Πειραιώς είμαστε βασικός εταίρος για τις πιο δυναμικές, δημιουργικές δυνάμεις που διαμορφώνουν την οικονομική πρόοδο της χώρας».
Ο έμπειρος CEO, που κρατάει το τιμόνι της Πειραιώς από τον Μάρτιο του 2017, έχει αναβαθμίσει τη μερισματική πολιτική, στοχεύοντας στη διανομή του 50% των κερδών της χρήσης του 2025.
Ακρογωνιαίοι λίθοι στη στρατηγική του Χρήστου Μεγάλου είναι, όπως έχει τονίσει ο ίδιος, οι άνθρωποι και η καινοτομία. Ήδη αξιοποιούνται με ταχείς ρυθμούς οι ψηφιακές λύσεις αιχμής και η Τεχνητή Νοημοσύνη. Ενώ κάτω από την «ομπρέλα» της Πειραιώς είναι και η digital τράπεζα Snappi.
Η Πειραιώς διαθέτει 384 καταστήματα, έχει πάνω από 7.000 εργαζομένους και 6,3 εκατ. πελάτες. Ενώ κατά μέσο όρο, ο εβδομαδιαίος αριθμός ηλεκτρονικών συναλλαγών ανέρχεται σε 900.000. Επίσης στα 11 δισ. ευρώ έχουν ανέλθει τα υπό διαχείριση κεφάλαια των πελατών της.