ΧΑΡΗΣ ΒΑΦΕΙΑΣ
Εφοπλιστής
Ο Χάρης Βαφειάς είναι ο… «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας. Προσωνύμιο που κέρδισε όταν σε νεαρή ηλικία, στα 27 του, έβαλε την πρώτη του ναυτιλιακή στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Μάλιστα το όνομα που της έδωσε (StealthGas) προέρχεται από αυτό του “αόρατου” βομβαρδιστικού αεροσκάφους…
Σήμερα ο 43χρονος και δεύτερης γενιάς εφοπλιστής διαθέτει τρείς εισηγμένες στην αγορά του Nasdaq. Έχοντας υπό το έλεγχό του τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας, με αξία άνω των 2,2 δισ. δολαρίων και έναν στόλο που απαρτίζεται από 91 πλοία.
Λάτρης της… σκοποβολής ο Χάρης Βαφειάς βρέθηκε και πέρσι αρκετές φορές στο προσκήνιο, όχι μόνο για τις business του στην θάλασσα.
Συμμετείχε στο τηλεοπτικό project του Αντέννα Dragons’ Den με άλλους τέσσερις επιχειρηματίες, επενδύοντας προσωπικά κεφάλαια σε πρωτότυπες ιδέες που αναζητούσαν χρηματοδότηση. Κίνηση αρκετά τολμηρή, αν ληφθεί υπόψη ότι οι Έλληνες εφοπλιστές απέχουν από τέτοιου είδους έκθεση στη δημοσιότητα.
Δεν ήταν όμως μόνο αυτό. Καθώς έθεσε και υποψηφιότητα για δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του νικητή δημάρχου της Κηφισιάς Βασίλη Ξυπολυτά. Καταφέρνοντας να εκλεγεί κι εκείνος μαζί του στον Δήμο, όπου γεννήθηκε και κατοικεί. Λαμβάνοντας την τέταρτη θέση σε σταυρούς προτίμησης.
Ο πολυπράγμων εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς έχει πάνω από 20 χρόνιας παρουσίας στη ναυτιλία.
Mετά από την αρχική StealthGas και την αποσχισθείσα Imperial Petroleum, που μπήκε στην αμερικανική αγορά το 2022, πέρυσι ίδρυσε μία ακόμη εταιρεία.
Την C3is, που ξεκίνησε με «προίκα» δύο bulkers της Imperial Petroleum και έκανε πρεμιέρα στην αγορά Nasdaq τον Ιούνιο 2023. Λίγο πριν από την εκπνοή του έτους η χρηματιστηριακή αξία και των τριών, άγγιζε τα 280 εκατ. δολάρια.
Με μακράν μεγαλύτερη τη StealthGas, η οποία κυριαρχεί διεθνώς στην μεταφοράς αερίου LPG με στόλο 27 πλοίων. Στο 9μηνο του 2023 παρουσίασε την ισχυρότερη επίδοση που έχει καταγράψει ποτέ στην ιστορία της. Καθώς τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα επίπεδα των 43 εκατ. δολαρίων. Ενισχυμένα κατά 62% σε σχέση με αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2022.
Άκρως θετική ήταν και η πορεία της Imperial Petroleum, που διαθέτει στόλο με επτά τάνκερ και δύο bulkers, έχοντας αποπληρώσει πρόωρα όλα της τα δάνεια. Σύντομα αναμένεται να παραλάβει ακόμη δύο δεξαμενόπλοια που αγόρασε από άλλη εταιρεία συμφερόντων του Χάρη Βαφειά.
Στο 9μηνο του 2023 τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής εκτινάχθηκαν στα 64,7 εκατ. δολάρια (+309%), καθώς αυξήθηκε ο στόλος της και πούλησε ένα πλοίο.
Σε ότι αφορά την μικρή C3is έδειξε κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ.
Πέραν τούτων, για την οικογένεια Βαφειά το «βαρύ πυροβολικό» είναι η ιδιωτική και μη εισηγμένη ναυτιλιακή, Brave Maritime. Η οποία πέρσι πραγματοποίησε επιλεκτικές αγορές στην second hand αγορά φορτηγών πλοίων, με έμφαση στα capesize, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.