ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Από το πρώτο κιόλας κύμα της πανδημίας τα αδέλφια Γρηγόρης και Κυριάκος Σαράντης επέδειξαν ταχύτατα τα επιχειρηματικά αντανακλαστικά τους. Καθώς μπήκαν άμεσα στην αγορά των αντισηπτικών, «διαβάζοντας» τις νέες καταναλωτικές ανάγκες που δημιουργούνται.
Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, ήταν μια στοχευμένη και εξαιρετικά επιτυχημένη κίνηση. Ενταγμένη στην αλυσίδα των πυκνών πρωτοβουλιών (στοχευμένες εξαγορές, συμφωνίες αντιπροσώπευσης και επενδύσεις) που αναλαμβάνει το δίδυμο των επιχειρηματιών και βασικών μετόχων της εταιρείας. Με τον Γρηγόρη Σαράντη να είναι στη θέση του Προέδρου και τον αδελφό του Κυριάκο να έχει ρόλους Αντιπρόεδρου και Διευθύνοντος Σύμβουλου.
Στην πορεία των χρόνων, από κοινού και οι δυο τους, ως εκφραστές της τρίτης γενιάς της επιχειρηματικής οικογένειας, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν ισχυρό όμιλο στον τομέα των καλλυντικών, της προσωπικής φροντίδας και των οικιακών ειδών. Με σημαντική παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και με αποκλειστικές συνεργασίες με ορισμένα από τα μεγαλύτερα brands διεθνώς.
Οι κατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με την οικιακή και προσωπική φροντίδα, όπως και με την και υγιεινή, είναι εκείνες που δίνουν μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του Ομίλου.
Στο 9μηνο του 2021, η Σαράντης κατέγραψε άνοδο 4,41% στις πωλήσεις, οι οποίες και διαμορφώθηκαν σε 299,09 εκατ. ευρώ. Με τη λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) των 45,91 εκατ. ευρώ να σημειώνει οριακή βελτίωση κατά 0,85%.
O πολυεθνικός ελληνικός όμιλος, ο οποίος αντλεί το 65% των εσόδων του από το εξωτερικό, στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, έκλεισε συμφωνία με τη Unilever Asia για την αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων βρεφικής φροντίδας Fissan, στη χώρα μας. Οι εκτιμώμενες πωλήσεις από τη διανομή του Fissan ανέρχονται σε περίπου 1 εκατ. ευρώ, ενώ για την ανάληψη της διανομής δεν απαιτήθηκε κάποια δαπάνη.
Πέραν τούτου, οι διοικητικοί ηγέτες της Σαράντης ολοκλήρωσαν μία σημαντική επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο στα Οινόφυτα. Επεκτείνοντας τους χώρους παραγωγής και προχωρώντας στην αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού. Συμβάλλοντας καταλυτικά στην αναβάθμιση της βιομηχανικής μονάδας και στην αύξηση της αποδοτικότητας του Ομίλου.
Με τις πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων μηνών να δημιουργούν αντίξοες συνθήκες στο επιχειρηματικό περιβάλλον, η διοίκηση της Σαράντης καλείται να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους, όπως έχει η ίδια επισημάνει πρόσφατα. Δεν αλλάζει ωστόσο τη στρατηγική του Ομίλου. Συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσω εξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του, στη βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage).
Η Σαράντης εξάλλου, που έχει μια υγιή οικονομική θέση, τα επόμενα χρόνια θα κληθεί να καλύψει και το κενό στην κερδοφορία που θα προκύψει από τη σταδιακή μεταβίβαση του μεριδίου της από την κοινοπραξία που έχει με την Estee Lauder.
Σε κάθε περίπτωση, ο Γρηγόρης και ο Κυριάκος Σαράντης γνωρίζουν να δίνουν λύσεις.