ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
Καταλυτική η άποψη που εκφράζει. Απόσταγμα των εμπειριών και των μαθημάτων που σου δίνει η ζωή. «Aν δεν είσαι άνθρωπος που παίρνει ρίσκα, τότε δεν κάνεις για τη ναυτιλία».
Ο 75χρονος Γιώργος Προκοπίου έχει μετουσιώσει σε πολύπλευρη επιτυχία τις τολμηρές του αποφάσεις. Η λίστα των Lloyd’s τον κατατάσσει στη 12η θέση, ανάμεσα στους 100 ισχυρότερους εφοπλιστές της παγκόσμιας ναυτιλίας, για το 2021. Δεύτερος στη σειρά μεταξύ των Ελλήνων.
Ο στόλος που διαχειρίζονται οι εταιρείες του, αριθμεί πάνω από 120 πλοία με χωρητικότητα (μεταφορική ικανότητα) που υπερβαίνει τα 16 εκατ. dwt. Μάλιστα η εισηγμένη στη Wall Street, Dynagas, είναι μία από τις λιγοστές ναυτιλιακές εταιρείες, που έχει παραγγείλει πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τα οποία και θα παραδοθούν εντός του 2022. Άλλωστε ο ίδιος είναι μέσα στην πρώτη τριάδα των Ελλήνων εφοπλιστών, που έχουν ισχυρές θέσεις στα LNG.
Eκτός όμως από τη θάλασσα ο Γιώργος Προκοπίου έχει εντονότατη δράση και στη στεριά. Και συγκεκριμένα στην ακίνητη περιουσία. Όπου θεωρείται ότι είναι ο Έλληνας που έχει αγοράσει τα περισσότερα ακίνητα, κυρίως στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, αλλά και στο εξωτερικό. Θρυλείται ότι στο χαρτοφυλάκιό του, υπήρχαν κάποια στιγμή στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν, περίπου 2.500 ακίνητα.
Τον περασμένο Νοέμβριο εγκρίθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών η μεταβίβαση του ενεργητικού των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Γιώργο Προκοπίου, Η εταιρεία του, Milina Enterprises Company, αναδείχτηκε πλειοδότης στους δύο διαγωνισμούς, προσφέροντας συνολικά 62,5 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, κέρδισε τη μάχη για τη Δεξαμενή 5 και τις Προβλήτες 3 και 4 καταθέτοντας προσφορά ύψους 37,3 εκατ. ευρώ, υψηλότερη κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης. Ενώ για τον χερσαίο χώρο του Σκαραμαγκά προσέφερε 25,2 εκατ. ευρώ. Επ’ αυτών όμως μένει να ξεκαθαριστούν ορισμένα νομικά ζητήματα.
Γεννημένος στη Γλυφάδα, από πρόσφυγες γονείς, ο Γιώργος Προκοπίου είναι νυμφευμένος με την Αλεξάνδρα Μαμαλίγκα, κι έχουν τέσσερις κόρες: Την Ελίζα, την Ιωάννα, την Μαρίνα, και την Μαρία-Ελένη.
Με ιδιαίτερη έφεση στην ιστιοπλοΐα, σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το 1971 ξανοίχτηκε στη ναυτιλία. Μαζί με τον αδελφό του, Δημήτρη, και με χρηματοδότηση από κεφάλαια που διέθεταν από το real estate.
Η εταιρεία δυνάμωνε διαρκώς και το 1996 τα δύο αδέλφια έλαβαν την απόφαση να μοιράσουν τα πλοία της εταιρείας, χωρίς να διαταραχθούν οι σχέσεις τους.
Ακολουθώντας έκτοτε αυτόνομη πορεία ο Γιώργος Προκοπίου, αύξησε το επιχειρηματικό του εκτόπισμα, αλλά και το βαθμό επιδραστικότητας που διαθέτει. Ως ιδιοκτήτης και της Olympic Marine SA, πιστεύει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει διεθνές κέντρο του yachting «και, όπως είμαστε πρώτοι, στην εμπορική ναυτιλία να γίνουμε πρώτοι και στο yachting».
Από την άλλη πλευρά και απευθυνόμενος στους νέους τους προτρέπει να μη διστάζουν: «Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Πάντα έρχεται η καλή στιγμή. Οι κύκλοι υπάρχουν από την εποχή των Φαραώ. Είχαμε τα επτά χρόνια με τις παχιές αγελάδες και μετά άλλα επτά χρόνια με καταστροφές. Η περιοδικότητα και κυκλικότητα είναι μέσα στη φύση. Θέλει όμως να μένετε δυνατοί. Και στη δική μου πορεία δεν ήταν όλα στρωμένα με ροδοπέταλα. Υπήρξε η άνοδος υπήρξε και η κάθοδος».