ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Για να μπει ξανά η οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης μετά την πανδημία, αλλά και την 10ετή οικονομική κρίση που προηγήθηκε, είναι αναγκαίο να γίνουν επενδύσεις στους παραγωγικούς τομείς, που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία.
Τα έργα υποδομής πληρούν τα χαρακτηριστικά αυτά, γι’ αυτό και η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή να προωθήσει πακέτο μεγάλων έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, αποκτά εξέχουσα σημασία.
Το στοίχημα για τον Κώστα Καραμανλή είναι μεγάλο καθώς, όπως και ο ίδιος λέει, δεν υπάρχει προετοιμασία για μεγάλα έργα, «ωρίμανση», όπως ονομάζεται στη γλώσσα των κατασκευών.
Βάσει των προσπαθειών που κατέβαλε κατά τη διάρκεια του 2020 φαίνεται να έχει δοθεί λύση ώστε να ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης, να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στην Κρήτη προχωράει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και διευθετούνται εκκρεμότητες στον ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Άξονα).
Παράλληλα, όπως έχει πει ο υπουργός Υποδομών, νέα έργα θα υλοποιηθούν με σύγχρονες μεθόδους. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, το γνωστό Flyover, και ακόμα οι νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, σημαντικά σιδηροδρομικά έργα και στοχευμένες παρεμβάσεις σε κρίσιμους τομείς όπως η οδική ασφάλεια και η αντιπλημμυρική προστασία.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής πιστεύει ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δίνει στη χώρα μια μεγάλη ευκαιρία: να επενδύσει σε τομείς όπου έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής θέσης της. Τέτοιοι τομείς είναι τα logistics και οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα.