UBS για ελληνικές τράπεζες: Πού τοποθετούνται οι επενδυτές – H Εθνική ξεχωρίζει, η Alpha ακολουθεί
Εθνική και Alpha στην κορυφή των τοποθετήσεων
The Wiseman
Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκίλφοϊλ και τα 2 αμερικανικά funds, οι κερδοσκόποι της Τρ. Πειραιώς και η ΕΚ, το joint venture Στάσση – Μυτιληναίου, η αγωγή 133 εκατ. κατά Παυλίδη και η χαρά του Σαμαρά των ταυτοτήτων
AEGEAN: Η βιωσιμότητα στην πράξη μέσα από το “Bee the Change”
Σε μια εποχή όπου η βιωσιμότητα αποτελεί προϋπόθεση για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, η AEGEAN ενισχύει συστηματικά τη δέσμευσή της για ένα πιο βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας στις αερομεταφορές
Δύο πασίγνωστα εστιατόρια της παραλιακής στα οποία πραγματοποιούνται κοσμικές εκδηλώσεις, βρίσκονται στην πολυσέλιδη δικογραφία που σχημάτισαν οι διωκτικές αρχές έπειτα από την εξάρθρωση του κυκλώματος με ρευματοκλοπές που δραστηριοποιούνταν σε όλη την Ελλάδα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πολύ γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται με μαγαζιά στην παραλιακή εμπλέκεται στην υπόθεση με δύο εταιρείες που διατηρεί.
Η λίστα των Αρχών με τους εμπλεκόμενους της οργάνωσης με τις ρευματοκλοπές είναι μεγάλη και συμπεριλαμβάνει πολλά φυσικά πρόσωπα καθώς και εταιρείες ενώ εκτός από τα δύο πασίγνωστα καλοκαιρινά hot spots των νοτίων προαστίων, εντύπωση προκαλεί πως στο κύκλωμα εμπλέκεται και ένα Σωματείο Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα με αντικείμενο τη θρησκευτική εκπαίδευση και την ιεραποστολική δράση.
Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 5 άτομα, εκ των οποίων 3 μέλη της οργάνωσης από τις συνεχείς και παράλληλες έρευνες των Αρχών, ενώ στη δικογραφία που σχηματίσθηκε συμπεριλαμβάνονται ακόμη 101 φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Έχουν εξιχνιαστεί 105 αξιόποινες πράξεις και σε αυτές περιλαμβάνονται 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, καθώς και δύο περιπτώσεις απάτης μέσω παράνομης αύξησης της εμφαινόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ όπως επισημαίνεται στη δικογραφία «έχουν διαπιστωθεί 606 παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ, ενώ το παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισε η οργάνωση εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 371.000 ευρώ».
Η δράση του κυκλώματος
Σύμφωνα με τη δικογραφία οι αρμόδιοι αξιωματικοί ερευνούσαν αρκετούς μήνες την υπόθεση μέχρι να κατορθώσουν να φτάσουν στη διάλυση της εγκληματικής οργάνωσης. Ειδικότερα αναφέρεται: «κατόπιν πολύμηνης, μεθοδικής και επισταμένης έρευνας, σε συνεργασία με τα αρμόδια Τμήματα του ΔΕΔΔΗΕ, προέκυψε ότι τα τρία βασικά μέλη της οργάνωσης είχαν συγκροτήσει, τουλάχιστον από το 2017, δομημένη και με διαρκή δράση εγκληματική ομάδα, με σκοπό την κατ’ επάγγελμα, με την ίδια ή διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, τέλεση παράνομων επεμβάσεων σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ σε πλείστες περιοχές της ελληνικής επικράτειας και την αποκόμιση παράνομου περιουσιακού οφέλους».
Οι παράνομες επεμβάσεις πραγματοποιούνταν κατόπιν αιτήματος φυσικών και νομικών προσώπων, που ήταν συμβεβλημένοι χρήστες των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας. Σκοπός των παρεμβάσεων ήταν η μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι της πραγματικής, με αποτέλεσμα τη διενέργεια ρευματοκλοπών μεγάλης κλίμακας προς όφελος των χρηστών, αλλά και της ίδιας της εγκληματικής οργάνωσης.
Για την επίτευξη του σκοπού τους, τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modusoperandi), ο οποίος διαφοροποιούνταν ανάλογα με τον τύπο του μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας, στον οποίο πραγματοποιούσαν την παράνομη επέμβαση.
Αναλυτικότερα στους αναλογικούς μετρητές πραγματοποιούσαν κάθε είδους αυθαίρετη, όπως παρέμβαση μέσω γεφυρών, διακλαδώσεων, επεμβάσεων σε πηνία, παραβίασης σφραγίδων, απομονώσεων καλωδίων- πηνίων τάσεως κ.α., επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της πραγματικά καταναλισκόμενης.
Ακόμη πιο εξελιγμένη και μοναδική παγκοσμίως μεθοδολογία ακολουθούσαν στους ψηφιακούς μετρητές τύπου EDMIATLAS. Ειδικότερα, χρησιμοποιούσαν εξειδικευμένο παράνομο λογισμικό (firmware), το οποίο εγκαθιστούσαν στο σώμα του μετρητή με τη χρήση ειδικής οπτικής κεφαλής. Με τον τρόπο αυτό, αποκτούσαν παράνομη πρόσβαση στο λογισμικό του μετρητή και στο πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ, μέσω του οποίου αποστέλλονταν διαδικτυακά τα δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Στη συνέχεια, εισήγαγαν στο λογισμικό του μετρητή ειδικούς συντελεστές κλίμακας και χρονικές παραμέτρους εφαρμογής, με τους οποίους προκαθόριζαν το ποσοστό μείωσης της καταγραφόμενης κατανάλωσης και το χρονικό διάστημα εφαρμογής της παραποίησης, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται τα στοιχεία κατανάλωσης που καταγράφονταν και μεταδίδονταν στο κέντρο τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ.
Η μακροχρόνια χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού είχε ως αποτέλεσμα τη διαρκή αλλοίωση των αποστελλόμενων δεδομένων και τη διατάραξη της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ στα πραγματικά δεδομένα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλωνόταν από τις επηρεαζόμενες παροχές.
Σε πολλές περιπτώσεις οι παρεμβάσεις είχαν περιοδικό χαρακτήρα, καθώς τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν ανά μήνα, τρίμηνο ή εξάμηνο, προκειμένου να ανανεώνουν τους συντελεστές κλίμακας και τις λοιπές παραμέτρους που επηρέαζαν τη μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.Η πρακτική αυτή προσέδιδε στη δράση τους χαρακτηριστικά «συνδρομητικής υπηρεσίας», εξασφαλίζοντας συνεχή ροή παράνομων εσόδων.
Μάλιστα, τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει και δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου στοιχείων των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που τους επέτρεπε να παρακολουθούν στοιχεία κατανάλωσης, ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις μετρητών και λοιπά τεχνικά δεδομένα των παροχών στις οποίες είχαν παρέμβει.
Ιδιαίτερη σημασία παρουσιάζει το γεγονός ότι σε συνολικά 88 ψηφιακούς μετρητές διαπιστώθηκαν παρεμβάσεις με τη χρήση του προαναφερόμενου παράνομου λογισμικού. Ο κατασκευαστής των συγκεκριμένων μετρητών χαρακτήρισε τις επεμβάσεις ως το πλέον εξεζητημένο περιστατικό που έχει εντοπισθεί διεθνώς σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια μετρητές του ίδιου τύπου που λειτουργούν παγκοσμίως. Λόγω της πρωτοτυπίας και της τεχνικής πολυπλοκότητας του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε, αναπτύχθηκε ειδικό εργαλείο διάγνωσης για την ανίχνευση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων.
Κατά την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι η οργάνωση δεν περιοριζόταν αποκλειστικά σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής. Ειδικότερα, σε δύο περιπτώσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων διαπιστώθηκαν παράνομες επεμβάσεις με σκοπό όχι τη μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης, αλλά την τεχνητή αύξηση της εμφανιζόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την παράνομη οικονομική ωφέλεια των εμπλεκομένων.
Τα μεγάλα κεφάλια του κυκλώματος
Στο κύκλωμα που δραστηριοποιούνταν συστηματικά στη διάπραξη εκτεταμένων ρευματοκλοπών και παράνομων παρεμβάσεων σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, σε περιοχές της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, των Σερρών, του Κιλκίς, της Χαλκιδικής, της Καβάλας, της Πέλλας, της Ημαθίας, της Πιερίας, του Έβρου, της Ξάνθης, της Λάρισας, των Τρικάλων και της Ηλείας.
Από τα 5 άτομα, εκ των οποίων 3 μέλη της οργάνωσης, έπειτα από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες της Τρίτης, 23 Ιουνίου 2026 ειχαν οπως αναφερεται σαφώς καθορισμένους και διακριτούς ρόλους, ως εξής:
Ένας 52χρονος, είχε συντονιστικό ρόλο, παρέχοντας κατευθύνσεις στα λοιπά μέλη όσον αφορά τις αυθαίρετες – παράνομες παρεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και το ρόλο του φυσικού αυτουργού, ιδίως όταν επρόκειτο για ψηφιακούς μετρητές, ενώ καθόριζε το ύψος της αμοιβής που εισέπρατταν από τους καταναλωτές για λογαριασμό και προς όφελος των οποίων πραγματοποιούνταν.
Ένας 40χρονος, είχε κυρίως επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την πραγματοποίηση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας ενώ επικουρικά και κατά περίπτωση αναλάμβανε ρόλο ενδιάμεσου, μεταφέροντας εντολές και κατευθύνσεις του 52χρονου προς μέλη που αναλάμβαναν την τέλεση παράνομων παρεμβάσεων σε μετρητές.
Ένας 43χρονος, ο οποίος είχε καθαρά επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την τέλεση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας και την παραλαβή των αμοιβών από τους καταναλωτές.
Σε βάρος τους, καθώς και σε βάρος ακόμη 101 φυσικών και νομικών προσώπων, σχηματίσθηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση- σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, απάτες, κλοπές, παρακώλυση λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων και διακεκριμένες φθορές ψηφιακών δεδομένων, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, καθώς και παράβαση του νόμου περί όπλων.
Οι περιπτώσεις
Όπως αποκαλύπτεται μέσα από την έρευνα «σημαντικός αριθμός των εμπλεκόμενων παροχών αφορούσε επιχειρήσεις υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης, όπως πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις εστίασης, internetcafe, βιομηχανικές μονάδες συσκευασίας κρεάτων, τροφίμων και γάλακτος, καθώς και ελαιοτριβεία. Σε πλήθος περιπτώσεων διαπιστώθηκε κοινό ιδιοκτησιακό ή συγγενικό υπόβαθρο μεταξύ των εμπλεκόμενων προσώπων και επιχειρήσεων, καθώς και χρονική αλληλουχία των παράνομων παρεμβάσεων. Σε αρκετές, μάλιστα, από τις εν λόγω περιπτώσεις, η ζημία που προκλήθηκε από τη μη καταγραφείσα ηλεκτρική ενέργεια υπερέβαινε τις -100.000- ευρώ ανά παροχή.
Μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί -606- παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν -103- περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε -9.163.354- ευρώ.Επίσης, εντοπίστηκαν -2- περιπτώσεις απάτης μέσω της παράνομης αύξησης της εμφαινόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η ακριβής οικονομική διάσταση των οποίων εξακολουθεί να διερευνάται.
Από τις ανωτέρω παράνομες δραστηριότητες εκτιμάται ότι η εγκληματική οργάνωση αποκόμισε τουλάχιστον -371.000- ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε οικίες, οχήματα και επαγγελματικούς χώρους όπου, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
περίστροφο, 9 mm, κρότου αερίου με χοάνη εκτόξευσης φωτοβολίδων, κενό φυσιγγίων,
δύο δέκτες σημάτων τηλεχειρισμού δι’ ακουστικής συχνότητας, ιδιοκτησίας της ΔΕΗ, μπλε χρώματος που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του νυκτερινού (μειωμένου) τιμολογίου, τον έλεγχο ηλεκτρικών φορτίων και την λήψη εντολών σε μετρητές χωρίς να απαιτείται επίσκεψη από συνεργείο του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
417 τεμάχια στρογγυλών μολυβοσφραγίδων σφράγισης μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
574 τεμάχια ορθογώνιων μολυβοσφραγίδων σφράγισης,
ακανθώδες σύρμα, μικρής διαμέτρου, το οποίο χρησιμοποιείται για το δέσιμο μολυβοσφραγίδων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
πρέσα εντύπωσης κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. με μήτρες,
5 μήτρες διαφορετικών κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
πρέσα ακροδεκτών καλωδίων μετρητών, χρώματος κίτρινου-ασημί με μαύρες χειρολαβές,
πρέσα σφραγίδων καλύμματος μετρητή, χρώματος ασημί-μαύρου με κόκκινες λαβές,
μπρίκι με κουτάλι, περιέχον τηγμένες μολυβοσφραγίδες, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ο μόλυβδος για τη σφράγιση μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
ηλεκτρολογικό πολύμετρο,
ηλεκτρολογική αμπεροτσιμπίδα με ακροδέκτες,
ηλεκτρονικό σετ κατασκευής καλωδίων και βυσμάτων Ethernet,
καλώδιο θύρας COM (σειριακή) σε USB,
φορητή μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών συσκευών με εξωτερική τροφοδοσία – μπαταρία,
οπτική κεφαλή υπερύθρων,
τρεις φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές,
επαγγελματική δερμάτινη τσάντα, καφέ χρώματος, φέρουσα εντυπωμένη σφραγίδα στο πάνω μέρος της με την επιγραφή «ΔΕΗ» και κεραυνό εντός αυτής και επώνυμο γραμμένο με μπλε μελάνι στο χερούλι και εντός αυτής,
υφασμάτινη μάσκα προσώπου, μπλε χρώματος, που αναγράφει με μπλε κέντημα «ΔΕΔΔΗΕ» και κεραυνό,
διάφορα έτερα ηλεκτρολογικά υλικά, όπως καλώδιο και κλέμες,
πέντε συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
εννέα πακέτα σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας,
κενή συσκευασία συσκευής κινητής τηλεφωνίας και
το χρηματικό ποσό των 24.970 ευρώ.
Επιπλέον, στο πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν από συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ σε παροχές ηλεκτρικής ενέργειας, καταστήματα και επιχειρήσεις που εξετάστηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, εντοπίστηκαν δύο αυτόφωρες περιπτώσεις ρευματοκλοπής, για τις οποίες συνελήφθησαν αντίστοιχα οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι – ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, στη μία περίπτωση, προέκυψε ότι παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που είχε διακοπεί από το έτος 2019 είχε επανασυνδεθεί αυθαίρετα και χρησιμοποιούνταν για την ηλεκτροδότηση επιχειρήσεων, με την υπολογισθείσα ζημία να ανέρχεται σε 65.775 ευρώ, ενώ στη δεύτερη περίπτωση διαπιστώθηκε παράνομη γεφύρωση τριφασικού μετρητή επιχείρησης, με αποτέλεσμα τη μη καταγραφή 6.532 kWh ηλεκτρικής ενέργειας και οικονομική ζημία ύψους 4.401 ευρώ.
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή».
Διαβάστε επίσης:Μύκονος: Συλλήψεις για μεγάλη διακίνηση ναρκωτικών – Κατασχέθηκε κοκαΐνη, «ροζ κοκαΐνη», κεταμίνη, μεθαμφεταμίνη, ecstasy"
["post_title"]=>
string(218) "Πασίγνωστος επιχειρηματίας με δύο πολυτελή εστιατόρια της παραλιακής στο κύκλωμα με τις ρευματοκλοπές των 9 εκατ. ευρώ"
["post_excerpt"]=>
string(211) "Έως τώρα έχουν εξιχνιαστεί 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(118) "pasignostos-epicheirimatias-me-dyo-polyteli-estiatoria-tis-paraliakis-sto-kykloma-me-tis-revmatoklopes-ton-9-ekat-evro"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-24 17:23:25"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-24 14:23:25"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2181953"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Εάν είχατε μερικές χιλιάδες ευρώ, θα δίνατε πριν από 10 χρόνια τα χρήματά σας στην SpaceX;
Δηλαδή σε ένα εγχείρημα αμφίβολης εξέλιξης.
Προφανώς κάποια funds που επενδύουν στο μέλλον το έκαναν.
Αντίθετα, ο Warren Buffett, ο οποίος προτιμά να επενδύει στην IBM και στην Coca-Cola, δεν το έκανε.
Οι επιθετικοί παίκτες τα τελευταία χρόνια επένδυσαν στη SpaceX πολλά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία με την είσοδό της στο χρηματιστήριο μετατράπηκαν σε δισεκατομμύρια.
Άρα πέτυχαν τεράστιες αποδόσεις.
Η SpaceX μπήκε στο αμερικανικό χρηματιστήριο στα 135 δολάρια και μέσα σε δύο συνεδριάσεις έφτασε στα 220 δολάρια.
Μια εταιρεία που διαπραγματεύεται περίπου 80 φορές τα κέρδη της.
Τις τελευταίες δύο ημέρες, όμως, η SpaceX σημείωσε τεράστιες απώλειες: -16% τη Δευτέρα και -2% στο άνοιγμα της Τρίτης.
Κατά τις 17:11 ώρα Ελλάδος, η μετοχή άρχισε να ισορροπεί και πέρασε σε θετικό πρόσημο.
Μια άλλη μετοχή είναι η MICRON.
Πριν από έναν χρόνο ήταν στα 103 δολάρια και μέσα σε μερικούς μήνες σκαρφάλωσε στα 1.200 δολάρια.
Αγαπητοί φίλοι, στις ΗΠΑ βλέπουμε ξεκάθαρα την ακραία κερδοσκοπία.
Οι μετοχές τη μία μέρα κάνουν +20% και την άλλη ημέρα -10%.
Ακραίες διακυμάνσεις.
Αυτές όμως είναι οι αγορές.
Όποιος θέλει να κοιμάται ήσυχος τα βράδια αγοράζει Coca-Cola, που πριν από έναν χρόνο είχε 65 δολάρια και σήμερα 80 δολάρια, με υψηλό τα 84 δολάρια.
Ή, όμως κάποιος είναι ακραίος trader με υψηλή αδρεναλίνη, επιλέγει τη MICRON, την Intel, την SpaceX.
Ο καθένας σε αυτή τη ζωή λαμβάνει τις αποφάσεις του.
Coca Cola, Bylot, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ
Αγαπητοί αναγνώστες, η χθεσινή πτώση κατά 1,1% της ελληνικής αγοράς οφείλεται κυρίως στη βύθιση των αμερικανικών μετοχών AI της Δευτέρας και (λιγότερο) της Τρίτης, αλλά και στη φυσιολογική κόπωση του ράλι των τελευταίων ημερών.
Η μεγάλη διαφοροποίηση στην Αθήνα έγινε από την Coca-Cola HBC, η οποία έκλεισε με κέρδη 2% στα 53,50 ευρώ, καθώς και η μητρική Coca-Cola ήταν συνεχώς με θετικό πρόσημο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Πολύ καλή και η BYLOT, που ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 1,21 ευρώ με κέρδη 1,33%.
Η Deutsche Bank συνεχίζει το πρόγραμμα αγοράς μετοχών της εισηγμένης.
Είτε πέφτει είτε ανεβαίνει το χρηματιστήριο, η μετοχή είναι μονίμως στο κόκκινο.
Οι Έλληνες αναλυτές που τη βλέπουν στα 35 ευρώ νομίζω ότι σύντομα θα αναθεωρήσουν τις απόψεις τους.
Τώρα πια βρίσκεται στα 22,24 ευρώ, με απώλειες 21% από τις αρχές της χρονιάς.
Κερδισμένη είναι η Citi σε σχέση με τις υπόλοιπες αναλύσεις των Ελλήνων αναλυτών, καθώς είχε προβλέψει σε ανάλυσή της στις 11 Μαΐου του 2026, τα 20 ευρώ στο αρνητικό σενάριο και τα 25 ευρώ στο ηπιότερο σενάριο.
Το μήνυμα είναι απλό.
Ακόμη και η αισιόδοξη εκδοχή της Citi μένει κάτω από τις τιμές-στόχους που δίνουν αρκετές ελληνικές χρηματιστηριακές, οι οποίες εξακολουθούν να βλέπουν τη μετοχή στα 32,70 ευρώ, στα 33,50 ευρώ ή ακόμη και στα 37,50 ευρώ.
Χαμογελώ πονηρά.
Το Βατερλό του «Mr. 700.000» (ο μισθός του από τα JUMBO το 2025) Απόστολου Βακάκη συνεχίζεται.
Και φυσικά συνεχίζονται οι καταστροφές των χαρτοφυλακίων όσων δύσμοιρων επενδυτών πίστεψαν τους Έλληνες αναλυτές...
ΑΚΤΟR
Η μετοχή έδωσε μεγάλα κέρδη και χθες, αφού έκλεισε στα 12,84 ευρώ με άνοδο 3%.
Σας τα έχουμε πει από την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι εξελίξεις τρέχουν και λογικά την Πέμπτη, μετά το κλείσιμο, θα έχουμε τις ανακοινώσεις.
ΕΛΠΕ
Την Πέμπτη η εταιρεία έχει τη γενική συνέλευση των μετόχων για το 2025.
Χθες η μετοχή υποχώρησε κατά 3,3% και ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 10,36 ευρώ.
Περίεργες συμπτώσεις, πάντως...
Το μήνυμα Μυτιληναίου με το buy back
Σε «κυλιόμενες» αγορές ιδίων μετοχών προχωρεί ο Βαγγέλης Μυτιληναίος, συνολικής αξίας έως 600 εκατ. ευρώ.
Μια κίνηση ισχύος με πολλαπλά μηνύματα προς τους μετόχους αλλά και στους σορτάκηδες της μετοχής.
Δεν πρόκειται όμως για ένα συνηθισμένο buy back:
Πρώτον, το πρόγραμμα άρχισε από χθες και θα διαρκέσει έως τον Ιούνιο του 2031, υπό την προϋπόθεση της διαθεσιμότητας και της ανανέωσης των σχετικών εξουσιοδοτήσεων από τους μετόχους σε κάθε ετήσια γενική συνέλευση.
Δεύτερον, η Metlen έχει συνάψει διακριτικές συμφωνίες με τη Citigroup και την Piraeus Securities.
Οι αγορές θα πραγματοποιούνται ανεξάρτητα από την εταιρεία και χωρίς επιρροή από αυτήν, ακόμη και στην περίπτωση αγορών που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια περιόδων περιορισμένης διαπραγμάτευσης.
Τρίτον, έχει εγκριθεί η αγορά έως 14,3 εκατ. μετοχών (10% του μετοχικού κεφαλαίου) με κατώτατη τιμή το 1 ευρώ (ονομαστική αξία) αλλά με ανώτατη που για πρώτη φορά θα έχει εύρος τιμών.
Στην πρώτη περίπτωση θα υπολογίζεται ο μέσος όρος του κλεισίματος των 5 τελευταίων συνεδριάσεων στο ΧΑ και θα πολλαπλασιάζεται με 1,05 και θα βγαίνει η ανώτατη τιμή αγοράς και στη δεύτερη περίπτωση θα αφορά σε σποτ αγορές όπου δυνητικά η μετοχή θα μπορούσε να αγοραστεί και σε τιμές 40, 45 και 50 ευρώ.
Και δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο ότι χθες, πρώτη μέρα του προγράμματος, σε μια κακή συνεδρίαση, η μετοχή της Metlen ενισχύθηκε κατά 0,52% στα 42,3 ευρώ.
Metlen: Οι μεγάλες κινήσεις στην Άμυνα
Κι επειδή μιλάμε για τον Μυτιληναίο να σας πω ότι από την χθεσινή εκδήλωση στο Βόλο, παρουσία του υπουργού Αμυνας, Νίκου Δένδια, βγήκαν αρκετές ειδήσεις.
Κατ΄ αρχάς ο ισχυρός άνδρας της Metlen ζήτησε από τον Δένδια να θεσμοθετηθεί το 25% συμμετοχή των ελληνικών εταιρειών σε μεγάλα αμυντικά προγράμματα.
Ένα δίκαιο αίτημα που ο υπουργός Άμυνας είπε ότι το βλέπουν οι υπηρεσίες.
Το πρώτο είναι η συμμετοχή στο πρόγραμμα των φρεγατών.
Θυμίζω ότι τον περασμένο Μάρτιο είχε υπογράψει MoU με τη Naval Group.
Το δεύτερο αφορά τη συμμετοχή του ομίλου στα υποβρύχια ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους Ισραηλινούς που θα υλοποιήσουν τον αμυντικό θόλο, γνωστό και ως «Ασπίδα του Αχιλλέα», ένα project άνω των 3 δισ. ευρώ.
Περισσότερα θα διαβάσετε σήμερα σε άλλη σελίδα του mononews σε ρεπορτάζ της Μαρίνας Πρωτονοταρίου.
To profit taking στη Cenergy
Λίγο η ξέφρενη κούρσα της μετοχής που από την αρχή του έτους καταγράφει άνοδο 70%, λίγο η κακή ψυχολογία της συνεδρίασης από τις επιρροές των ξένων αγορών οδήγησαν τη μετοχή της Cenergy σε μεγάλη πτώση κατά 7,79% στα 24,16 ευρώ.
Δηλαδή κοντά στην τιμή του placement (24,2 ευρώ) που ολοκληρώθηκε προχθές με εντυπωσιακή κάλυψη, αλλά αυτό είναι σύμπτωση.
Σε αντίθεση με τις αυξήσεις σε ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, που και μετά την ολοκλήρωσή τους οι μετοχές ανέβαιναν, εδώ υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά: Στις δύο αυτές περιπτώσεις τα έσοδα εισέρευσαν στα ταμεία των εταιρειών, ενώ στην περίπτωση της Cenergy ωφελημένη ήταν η Viohalco που πούλησε τις μετοχές.
Αν εξαιρεθεί το πακέτο του placement οι «καθαρές» συναλλαγές ήταν περίπου 1 εκατ. τεμάχια, υψηλός όγκος που παραπέμπει σε profit taking.
Allwyn: Ξύπνησε η μετοχή, παραμένουν οι μεγάλες απώλειες
Η μετοχή της Allwyn ακριβώς έναν μήνα πίσω βρισκόταν στα 11,99 ευρώ.
Χθες έκλεισε στα 13,72 ευρώ με μικρά κέρδη 0,70%.
Στην αφύπνιση της μετοχής συνέβαλε και το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών της εταιρείας.
Για παράδειγμα το διάστημα 17-19 Ιουνίου αγοράστηκαν 488.273 ίδιες μετοχές με τιμές από 13,69 έως 13,913 ευρώ με συνολικό τίμημα 6,7 εκατ. ευρώ.
Αυτό το διάστημα άλλαξαν συνολικά χέρια 2,8 εκατ. μετοχές της εταιρείας.
Συνολικά το ύψος του buy back προγράμματος ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.
Βεβαίως η μετοχή εξακολουθεί να απέχει πολύ από τα 20 ευρώ όταν βρέθηκε τον περασμένο Οκτώβριο με αφορμή την ανακοίνωση συνένωσης με τον ΟΠΑΠ.
H Οptima Bank δίνει τιμή στόχο τα 15,25 ευρώ για την εταιρεία με σύσταση «Αγορά» και ουσιαστικά δίνει περιθώριο ανόδου 11% σε σχέση με τη χθεσινή τιμή κλεισίματος.
Η Optima σημειώνει ότι το επενδυτικό αφήγημα έχει αλλάξει ριζικά.
Ο ΟΠΑΠ ήταν μέχρι πρότινος μια προβλέψιμη εταιρεία ταμειακών ροών, με ισχυρή μερισματική δυνατότητα και περιορισμένη πολυπλοκότητα.
Με τη μετάβαση στην ευρύτερη Allwyn, οι μέτοχοι αποκτούν έκθεση σε έναν μεγαλύτερο, διεθνώς διαφοροποιημένο όμιλο, με παρουσία σε επτά ρυθμιζόμενες αγορές, δραστηριότητα σε λοταρίες, αθλητικό στοιχηματισμό, διαδικτυακό παιχνίδι, βιντεολόττο και καζίνο.
Η Optima αναγνωρίζει ότι η αγορά αντέδρασε αρνητικά λόγω της αραίωσης στα κέρδη ανά μετοχή και στο μέρισμα για τους πρώην μετόχους του ΟΠΑΠ, αλλά θεωρεί ότι η σημερινή αποτίμηση έχει ήδη ενσωματώσει μεγάλο μέρος των ανησυχιών.
Όπως επισημαίνει, η μετοχή διαπραγματεύεται με ελκυστικούς πολλαπλασιαστές κερδών, ενώ η προβλεπόμενη μερισματική απόδοση για το 2026 διαμορφώνεται περίπου στο 7,3%.
Μια ναυτιλιακή το σκέφτεται για το Euronext
Αν και οι συναλλαγές της ναυτιλιακής Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου στην Αθήνα παραμένουν σαφώς χαμηλότερες από εκείνες της Νέας Υόρκης, η επιτυχής υλοποίηση της διπλής εισαγωγής, χωρίς αλλαγές στα λογιστικά πρότυπα ή στο νόμισμα διαπραγμάτευσης, θεωρείται πως θα ανοίξει το δρόμο και για άλλες εταιρείες της ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Σε ειδική εκδήλωση στο Euronext Athens με επίκεντρο τη ναυτιλία έγινε γνωστό ότι δεν αποκλείεται μία ή και δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες να ξεκινήσουν διαπραγμάτευση στην ελληνική αγορά πριν από το τέλος του 2026.
Ο wiseman ξέρει την μια που το σκέφτεται.
Ο πρόεδρος της Safe Bulkers, Λουκάς Μπαρμπαρής, υπογράμμισε ότι η παρουσία στην Αθήνα προσφέρει πρόσβαση σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό επενδυτικό κοινό και ενισχύει τη ρευστότητα της μετοχής.
Η Εuronext μετά την εξαγορά του ΧΑ θα επιδιώξει να δημιουργήσει στην Αθήνα ένα εξειδικευμένο κέντρο για τη διεθνή ναυτιλία, αξιοποιώντας τη μοναδική θέση της Ελλάδας στον κλάδο.
Αυτή η ρύθμιση δίνει ανάσα σε περισσότερους από 100.000 δανειολήπτες που είχαν ενταχθεί στον πτωχευτικό κώδικα του 2010, ενώ πριν από λίγους μήνες ο Άρειος Πάγος τους δικαίωσε, αφού θεώρησε πως οι τόκοι δεν θα έπρεπε να υπολογίζονται στο υπόλοιπο του δανείου, αλλά σε κάθε δόση ξεχωριστά.
Ο Πιερρακάκης όχι μόνο έφερε τη ρύθμιση ώστε οι δανειολήπτες να μην ταλαιπωρούνται με νέες προσφυγές και δικαστικές περιπέτειες, αλλά έφερε και την αναδρομικότητα στον υπολογισμό των τόκων, κάτι που δεν είχε οριστεί από τη δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό πως λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ο Κυριάκος Πιερρακάκης συμμετείχε σε πάνελ συνεδρίου στα Ιωάννινα, μαζί με τον CEO της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστο Μεγάλου, με τον τραπεζίτη να αποκαλύπτει πως μόλις σήμερα το πρωί είδε τη ρύθμιση.
«Δεν την έχουμε μελετήσει ακόμα, αλλά δίνει μια λύση σε ένα πρόβλημα το οποίο ήταν υπαρκτό», όπως είπε.
Η… μυστικότητα Πιερρακάκη είχε να κάνει μεταξύ άλλων, και με το κόστος της ρύθμισης.
Η μείωση των δόσεων για τους δανειολήπτες του Νόμου Κατσέλη συνεπάγεται χαμηλότερες μελλοντικές εισπράξεις για το πρόγραμμα εγγυήσεων «ΗΡΑΚΛΗΣ». Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η συνολική επίδραση είναι περίπου:
-500 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας, λόγω των χαμηλότερων δόσεων σε δάνεια συνολικού ύψους 16,5 δισ. ευρώ
-επιπλέον περίπου 200 εκατ. ευρώ από την αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης.
Ωστόσο, σημαντικό μέρος του κόστους των αναδρομικών δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο, καθώς θα καλυφθεί από τα ίδια τα πιστωτικά ιδρύματα.
Το είπε και το έκανε
Αν και δεν κυκλοφόρησε ευρέως, την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μεταξύ του Κυριάκου Πιερρακάκη και των βουλευτών της ΝΔ που συμμετέχουν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.
Αντικείμενο, φυσικά, δεν ήταν άλλο από το νομοσχέδιο που σήμερα αναμένεται να περάσει από την Ολομέλεια – και το οποίο περιλαμβάνει σημαντικά μέτρα στήριξης για τους πολίτες.
Θέλοντας να προλάβει τις ερωτήσεις σχετικά με το θέμα της απόφασης του Αρείου Πάγου για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη, ο υπουργός Οικονομικών ήταν εξαρχής ξεκάθαρος: «ξέρω τι θέλετε να με ρωτήσετε, παρακαλώ δώστε μου λίγο χρόνο».
Και τελικά ο Πιερ όχι μόνο το είπε και το έκανε, αλλά φρόντισε να δείξει στους «γαλάζιους» συναδέλφους του ότι σέβεται τον ρόλο και τη συμβολή τους στο κυβερνητικό έργο.
Έτσι, μαθαίνω ότι χθες το πρωί στις εννέα οι βουλευτές προσκλήθηκαν σε νέα έκτακτη τηλεδιάσκεψη, προκειμένου να είναι οι πρώτοι που θα μάθουν τα καλά νέα, όπως και έγινε μια ώρα αργότερα.
Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι βουλευτές ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση παρά το λεγόμενο «short notice», δείγμα της καλής σχέσης και της στενής συνεργασίας που έχουν με το υπουργείο Οικονομικών.
«Γκρίνια» των Γάλλων στον Αθανασίου
Συνάντηση με τη διοίκηση της γαλλικής Bouygues είχε, όπως έμαθα, την προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση της Lamda.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της κατασκευαστικής Pierre-Éric Saint-André συνομίλησε με τον Οδυσσέα Αθανασίου, με τη συζήτηση να πηγαίνει απευθείας στην ταμπακιέρα: Την παράδοση των πολυτελών διαμερισμάτων του Riviera Tower στους ιδιοκτήτες, καθώς καραδοκούν και για ρήτρες που θα πληρώσει η ίδια η Lamda.
«Επιμένουν στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος για ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2027», είπε ο Οδυσσέας Αθανασίου χθες στους μετόχους της Lamda, παραδεχόμενος ότι το σχέδιο αυτό είναι φιλόδοξο, αφού «ο ουρανοξύστης είναι το πιο δύσκολο κομμάτι των κατασκευών».
Το project του Προκοπίου
Και δεν είναι το μόνο που καθυστερεί.
Στα καλά νέα, όμως, προχωρά -και βέβαια δε θα ολοκληρωθεί άμεσα, γιατί μιλάμε για μεγάλο έργο και συμφωνία που κλείστηκε σχετικά πιο πρόσφατα από τις άλλες- το project Προκοπίου.
Ο εφοπλιστής είναι κοντά σε συνεργασία με εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα λειτουργήσει στο οικόπεδο που αγόρασε στο Ελληνικό, κοντά στο γκολφ της Γλυφάδας, μαζί με κατοικίες και γραφεία, μία επένδυση κοντά στο μισό δισ. ευρώ.
Επανεκκίνηση για την Aegean στη Μέση Ανατολή
Ο τερματισμός του πολέμου (να χτυπήσουμε ξύλο για να μην πάει τίποτε στραβά) έχει φέρει πολλά χαμόγελα και στις αεροπορικές εταιρείες.
Βεβαίως και στην Aegean η οποία μέχρι σήμερα είχε μια δύσκολη χρονιά λόγω των επιπτώσεων του πολέμου στη Μέση Ανατολή.
Ωστόσο, τα χαμόγελα επέστρεψαν και όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, η Aegean έχει ήδη επαναφέρει τις πτήσεις στη Μέση Ανατολή που για τρεις μήνες είχαν σταματήσει μειώνοντας κατά 5% τη δραστηριότητα της.
Μόνη εξαίρεση είναι τρεις προορισμοί, 2 στο Ιράκ και 1 στο Ντουμπάι, στους οποίους δεν πετάει ακόμη.
Ο κ. Βασιλάκης εκτιμά ότι όλες οι πτήσεις στη Μέση Ανατολή θα επανέλθουν πλήρως από Σεπτέμβριο.
Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον επίσης ότι ο τερματισμός του πολέμου έχει αποκλιμακώσει τις τιμές και οι οικονομικές επιπτώσεις στα κόστη της Aegean μετριάζονται, παρά το δύσκολο 2026 για όλες τις αεροπορικές.
Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι η πορεία του τουρισμού είναι καλή και φέτος αλλά βασική πρόκληση είναι να ανέβει η ζήτηση από τους Έλληνες οι οποίοι πιέζονται οικονομικά.
Νέα εταιρεία ο Σκλαβενίτης
Σε νέα επιχειρηματική κίνηση προχώρησε ο όμιλος Γλάρος, ο βιομηχανικός βραχίονας της οικογένειας Σκλαβενίτη, συστήνοντας την «ΚΗΦΙΣΟΣ Ελληνικά Συσκευαστήρια Μονοπρόσωπη Α.Ε.» με μετοχικό κεφάλαιο 3,5 εκατ. ευρώ.
Η νέα εταιρεία θα δραστηριοποιείται στην επεξεργασία, τυποποίηση και συσκευασία ξηρών καρπών, οσπρίων, βοτάνων και άλλων αγροτικών προϊόντων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση σύστασης που καταχωρίστηκε στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία ιδρύθηκε στις 23 Ιουνίου με έδρα το Περιστέρι και διάρκεια 50 ετών, ενώ το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται σε 3,5 εκατ. ευρώ και έχει καταβληθεί εξ ολοκλήρου σε μετρητά από τη μοναδική μέτοχο, την Ελληνική Χαρτοποιία Γλάρος ΑΒΕΕ.
Ως κύρια δραστηριότητα της νέας εταιρείας ορίζεται η παραγωγή επεξεργασμένων ή συντηρημένων αποφλοιωμένων ξηρών καρπών και αραπικών φιστικιών.
Παράλληλα, στους εταιρικούς σκοπούς περιλαμβάνονται το χονδρικό εμπόριο κατεργασμένων ξηρών καρπών, η επεξεργασία και τυποποίηση οσπρίων, η παραγωγή στραγαλιών, η επεξεργασία βοτάνων και μπαχαρικών, η παραγωγή αποξηραμένων φρούτων και καρπών με κέλυφος, καθώς και η παροχή υπηρεσιών συσκευασίας αγροτικών προϊόντων και εργασιών υπεργολαβίας στο πλαίσιο παραγωγικών διαδικασιών τροφίμων. Στο καταστατικό περιλαμβάνεται επίσης η δυνατότητα εκμίσθωσης και διαχείρισης ιδιόκτητων ή μισθωμένων ακινήτων που δεν προορίζονται για κατοικία.
Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας συμμετέχουν η Μαρία Σκλαβενίτου ως πρόεδρος, ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης ως διευθύνων σύμβουλος, η Βασιλική Σκλαβενίτου, ο Επαμεινώνδας Αλεξόπουλος και η Αμαλία Χριστοπούλου.
Η Γλάρος αποτελεί τον βιομηχανικό βραχίονα της οικογένειας Σκλαβενίτη και τα τελευταία χρόνια έχει επεκτείνει σημαντικά την παρουσία της στον κλάδο των τροφίμων, ενώ μέσω της Αύρα ΜΑΕ υλοποιεί επενδυτικό σχέδιο ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας παραγωγικής μονάδας έτοιμων γευμάτων και προϊόντων διατροφής.
Κυπριακή αλυσίδα μπαίνει στην ελληνική αγορά
Είσοδο στην ελληνική αγορά κάνει μια αλυσίδα λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας που δραστηριοποιείται στην Κύπρο πάνω από 25 χρόνια.
Πρόκειται για την Splash Boutiques, μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1997 και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της υψηλής μόδας στην Κύπρο.
Η Splash Boutiques αντιπροσωπεύει όλες τις κατηγορίες, προσφέροντας μια επιμελημένη επιλογή από πάνω από 50 διάσημα brands. Εχει εμβληματικούς οίκους μόδας όπως Valentino, Dior, Balmain, Versace, Fendi, Azzedine Alaïa και Givenchy κ.λπ.
Ιδιοκτήτριες είναι η Δήμητρα Ευσταθίου (Demetra Efstathiou) και η Ιωάννα Ευσταθίου (Ioanna Efstathiou).
Χθες συστάθηκε η εταιρεία Splash TG Greece με έδρα την οδό Σταδίου 7, με «κουμπαρά» 700.000 ευρώ τα οποία κατέβαλε η μητρική ενώ διαχειρίστρια είναι η Δήμητρα Ευσταθίου.
Η εταιρεία θα παρέχει υπηρεσίες διαμεσολάβησης για εξειδικευμένη λιανική πώληση άλλων αγαθών, πώληση ενδυμάτων, αλλά και βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, ανέγερση κτιρίων, πώληση οικοπέδων κ.λπ.
Ο Γιάννης Δράγνης αγοράζει δύο νέα bulkers
Στην αγορά των νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου επιστρέφει, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο εφοπλιστής Γιάννης Δράγνης, επικεφαλής του ομίλου Goldenport.
Ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων συνδέουν τη ναυτιλιακή του με την παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων τύπου Ultramax χωρητικότητας 63.500 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Nantong Xiangyu.
Τα δύο bulkers αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2029, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του ομίλου στην αγορά του ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της η Goldenport διαχειρίζεται σήμερα στόλο 25 πλοίων ξηρού φορτίου και έξι containerships.
Παράλληλα, ο Γιάννης Δράγνης παραμένει ιδιαίτερα δραστήριος και σε άλλους κλάδους της ναυτιλίας.
Η άλλη εταιρεία του, Oceangold, που αποτελεί τον βραχίονα δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς αερίου του ομίλου Goldenport, υπέγραψε, νωρίτερα φέτος, συμβόλαιο ναυπήγησης με τη νοτιοκορεατική HD Hyundai για δύο πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου, VLGC.
Τα δύο πλοία προγραμματίζεται να παραδοθούν στα τέλη του 2028 με αρχές του 2029 και αποτελούν μέρος της στρατηγικής επέκτασης του ομίλου στην αγορά μεταφοράς LPG.
Τα μεγάλα έργα από Κούβελο - Χανδακά
Σας έγραφα πρόσφατα ότι το Ολυμπιακό Κωπηλατοδρόμιο στον Σχοινιά περνά σύντομα στον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου και είναι το πρώτο ολυμπιακό ακίνητο που κάνει το αντίστροφο ταξίδι, από το Υπερταμείο στο Δημόσιο.
Διότι όπως θα θυμάστε, ο... Ελασίτης Αλέξης Τσίπρας, με το νόμο 4389/2016 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει τα πάντα, ολυμπιακές εγκαταστάσεις, μαρίνες, τουριστικά ακίνητα, χιονοδρομικά κέντρα στην ΕΤΑΔ και στο Υπερταμείο.
Τέλος πάντων, περασμένα, αλλά όχι ξεχασμένα, άλλο θέλω να σας πω.
Το Κωπηλατοδρόμιο ανακαινίστηκε πλήρως με χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.
Όμως, δεν μπορώ παρά να απονείμω τα εύσημα στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, υπό την προεδρία του Ισίδωρου Κούβελου και με γενικό γραμματέα τον Στέφανο Χανδακά.
Διότι η ΕΟΕ ήταν αυτή που έκανε όλη τη δουλειά.
Εβαλε την ιδέα, έβγαλε τις σχετικές άδειες, υλοποίησε την ανακατασκευή, χωρίς το κράτος να βάλει ούτε ένα ευρώ.
Και για να σας πω την αλήθεια, επειδή ρώτησα να μάθω τι κάνει η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, μου είπαν ότι τρέχει μια σειρά από μεγάλα projects καθώς η διοίκηση Κούβελου - Χανδακά δείχνει ένα πιο εξωστρεφές και αποτελεσματικό πρόσωπο.
Εχουν δοθεί εκατομμύρια για επενδύσεις σε ομοσπονδίες, αθλητές, εξοπλισμό, προπονητικά και άλλα προγράμματα.
Κορυφαίος στόχος βεβαίως η αποκατάσταση εμβληματικών αθλητικών υποδομών και μετά το Κωπηλατοδρόμιο ακολουθούν η ανακατασκευή του Κολυμβητηρίου Αθηνών, με χορηγία της Εθνικής Τράπεζας, και η ανάπτυξη του Εθνικού Κέντρου Ιστιοπλοΐας στην Μαρίνα Καλλιθέας και των νέων Ξενώνων αθλητών στο ΟΑΚΑ.
Η κυρία Δέσποινα και η τρυφερή κίνηση του Δημήτρη Γιαννακόπουλου
Όπως έχετε καταλάβει, ως wiseman που είμαι, ανακαλύπτω και τις σπουδαίες εκδηλώσεις που γίνεται εκτός της Αθήνας.
Πετάχτηκα λοιπόν χθες στη μεγάλη γιορτή της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, εκεί όπου η VIANEX έκοψε την κορδέλα του υπερσύγχρονου ερευνητικού της κέντρου στη ΒΙΠΕ Πάτρας.
Τα φώτα -πέρα από τις επενδυτικές ανακοινώσεις- έπεσαν πάνω σε μια παρουσία, που μαγνήτισε τα βλέμματα, την κυρία Δέσποινα Γιαννακοπούλου.
Η μητέρα του ισχυρού άνδρα της VIANEX, Δημήτρη Γιαννακόπουλου, «κέρδισε» τα φλας με την elegant εμφάνισή της.
Επέλεξε ένα κοκτέιλ φόρεμα σε έντονη πορτοκαλί απόχρωση, το οποίο συνδύασε ιδανικά με ασορτί πέδιλα, ενώ η λεπτομέρεια, που έκανε τη διαφορά, ήταν τα κοσμήματα (σκουλαρίκια και βραχιόλι) σε μπλε ρουά, που πρόσθεσαν την απαραίτητη δόση «ψαγμένης» πολυτέλειας στο σύνολο.
Ωστόσο, το highlight της ημέρας δεν ήταν η ενδυματολογική της επιλογή, αλλά η αδιαπραγμάτευτη σχέση με τον γιο της.
Η πρώτη κίνηση του Δημήτρη Γιαννακόπουλου ήταν να αναζητήσει τη μητέρα του.
Μόλις την εντόπισε στο πλήθος, την αγκάλιασε τρυφερά και στη συνέχεια οι δυο τους πόζαραν στον φωτογραφικό φακό με χαμόγελα, που μαρτυρούσαν την βαθιά και διαχρονική τους σχέση.
Άλλωστε η κυρία Δέσποινα δεν λείπει ποτέ από τις σημαντικές στιγμές του γιου της, λειτουργώντας ως ο «βράχος» του, είτε πρόκειται για επιχειρηματικά ορόσημα, είτε για προσωπικές επιτυχίες.
Όπως λένε και οι καλά γνωρίζοντες, η παρουσία της δίπλα στον Δημήτρη Γιαννακόπουλο δεν είναι απλώς συμβολική.
Επιβεβαιώνει την οικογενειακή συνοχή που, παρά το απαιτητικό πρόγραμμα και τις αλλεπάλληλες επιχειρηματικές προκλήσεις, παραμένει η βάση της αυτοκρατορίας τους.
Τρύφων: Τα συγκινητικά λόγια για τον αείμνηστο Παύλο
Παρών στην εκδήλωση για τα εγκαίνια του πρώτου ερευνητικού κέντρου της VIANEX και ο πρόεδρος της ΠΕΦ, Θεόδωρος Τρύφων.
Ο κ. Τρύφων απευθύνθηκε στην κυρία Δέσποινα Γιαννακοπούλου και θυμήθηκε την εποχή, που το ελληνικό φάρμακο έπρεπε να δώσει σκληρές μάχες για να επιβιώσει και να αναγνωριστεί.
«Κυρία Δέσποινα, το 1996-97 ήμουν νεαρός, μετρούσα 4-5 χρόνια στον χώρο», ξεκίνησε την αφήγηση ο πρόεδρος της ΠΕΦ.
Τότε γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου ήταν ο Σωκράτης Κοσμίδης.
Δικηγόρος, άνθρωπος σοβαρός και αξιοπρεπής, ανέλαβε στη συνέχεια γενικός γραμματέας φαρμάκου.
Όμως είχε μια αρνητική εμμονή με το φάρμακο.
«Θυμάμαι τον αείμνηστο Παύλο Γιαννακόπουλο στην πρώτη γραμμή.
Το πάθος του, την εμμονή του, τον διαρκή αγώνα που έδινε για τη VIANEX και το ελληνικό φάρμακο».
Ο κ. Τρύφων έπλεξε το εγκώμιο της κληρονομικότητας, ιδιαίτερα το «DNA του αγώνα», που πέρασε από τον Παύλο στον Δημήτρη Γιαννακόπουλο.
«Αυτά κληρονομούνται στην επόμενη γενιά», είπε με νόημα.
«Οι επιχειρήσεις μας δεν χαρίζονται σε κανέναν, είμαστε εδώ και διεκδικούμε».
Η κυρία Δέσποινα, ακούγοντας τον πρόεδρο της ΠΕΦ να ανασύρει στιγμές, που εκείνη και ο σύζυγός της είχαν ζήσει στα «χαρακώματα» της επιχειρηματικότητας, δεν έκρυψε τη συγκίνησή της.
Ήταν μια στιγμή που απέδειξε ότι το success story της VIANEX δεν χτίστηκε σε μια μέρα, αλλά με αίμα, ιδρώτα και άοκνη προσπάθεια, αλλάζοντας τον χάρτη της ελληνικής οικονομίας.
Χθες προχώρησε στην ίδρυση της εταιρείας Anicol με έδρα το Μαρούσι και αρχικό κεφάλαιο 5.000 ευρώ που διαιρείται σε 50 εταιρικά μερίδια κεφαλαιακών εισφορών, ονομαστικής αξίας 100,00 ευρώ το καθένα.
Το ποσό το κατέβαλε ο Αρναούτογλου.
Στους σκοπούς της εταιρείας είναι η παραγωγή άλλου περιεχομένου στο διαδίκτυο, εκτός από τηλεφωνικούς καταλόγους και λίστες διανομής, υπηρεσίες παραγωγής διαφημιστικών ταινιών, βίντεο, λιανικό εμπόριο εικόνων, σχεδίων και φωτογραφιών, υπηρεσίες πλήρους διαφήμισης, διαφημιστικών ιδεών, διάθεσης χρόνου στα ηλεκτρονικά μέσα, υπηρεσίες φωτογράφισης και βιντεοσκόπησης κ.λπ.
Τι συμβαίνει στο Nammos;
Μαθαίνω ότι στην αστυνομία της Μυκόνου έπεσε δουλειά τις προηγούμενες ημέρες.
Μια πηγή μου που βρίσκεται στο νησί μου είπε πως την Δευτέρα 15 Ιουνίου προσήχθη στο αστυνομικό τμήμα της Μυκόνου ο General Manager του πασίγνωστου προορισμού πολυτελείας, του Nammos Hotel Mykonos, ο Χριστόφορος Βόγλης.
Κάτι για καταγγελίες με μια κατασκευή στο Nammos μου ανέφεραν, κάτι για ένα τελεφερίκ που λειτουργεί εκεί και το οποίο προφανώς ενόχλησε και έφερε την προσαγωγή του υπευθύνου του υπερπολυτελούς ξενοδοχείου που λειτουργεί στην διάσημη παραλία Ψαρρού.
Όπως έμαθα, ο Βόγλης έμεινε για μερικές ώρες στο αστυνομικό τμήμα και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος.
Προφανώς και ορίστηκε κάποια δικάσιμος για την υπόθεση και τα πάντα θα πάρουν το δρόμο της Δικαιοσύνης.
Να θυμίσω ότι το Nammos ανήκει στην ADMO Lifestyle Holding η οποία αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ της κραταιάς εταιρείας επενδύσεων Alpha Dhabi Holding από τα ΗΑΕ και της Monterock International του Έλληνα επιχειρηματία Πέτρου Στάθη.
Αναστάτωση για τον Αβραμόπουλο
Δεν σας το κρύβω ότι στην κυβέρνηση τους είδα πολύ αναστατωμένους με την υπόθεση Αβραμόπουλου.
Διότι μπορεί να «σέρνονται» από το 2022 αυτές οι καταγγελίες και ο ίδιος να έχει δώσει εξηγήσεις, όμως, τα νέα στοιχεία από το ένταλμα δεν είναι καλά για τον βουλευτή της ΝΔ.
Κάτι ένα ταξίδι στο Κατάρ, κάτι ότι κλήθηκε δύο φορές από την βελγική δικαιοσύνη και δεν πήγε, κάτι ότι με προσωπική του παρέμβαση καταργήθηκε η βίζα για Ευρωπαίους πολίτες στο Κατάρ, αυτά δεν είναι καλά σημάδια.
Μου λένε οι πηγές μου ότι στο ΜΜ προσπαθούν να κάνουν αποτίμηση της ζημιάς που γίνεται στην ΝΔ αλλά και να κάνουν και... damage control.
Τι σημαίνει αυτό;
Μην απορήσετε αν δείτε να ζητούν από τον Αβραμόπουλο να παραιτηθεί.
Ούτε λόγος βεβαίως για νέα υποψηφιότητα στις επόμενες εκλογές.
Νομίζω ότι κάπου εδώ βάζει τέλος στην πολιτική του καριέρα.
Η... Ελασίτικη κυβέρνηση
Για να μη νομίζετε ότι δεν λέω καλή κουβέντα για τους «Ελασίτες» του Αλέξη μας, είπα να διαβάσω τα ονόματα της «σκιώδους» κυβέρνησης που ανακοίνωσε χθες.
Και ομολογώ ότι πολλά από τα πρόσωπα αυτά δεν τα γνώριζα, αλλά μπορεί να αποδειχθούν «αστέρια».
Ποιος ήξερε άλλωστε την Κουφονικολάκου μέχρι πριν από δύο μήνες και τώρα τους έχει πάρει όλους παραμάζωμα.
Κι έξυπνη, και επικοινωνιακή και τα λέει μια χαρά, «πουλέν» του Τσίπρα που την βλέπω για το ψηφοδέλτιο Επικρατείας.
Αλλά για να πάμε στη «σκιώδη» κυβέρνηση θεωρώ καλή την επιλογή του Φραγκίσκου Κουτεντάκη για το χαρτοφυλάκιο των Οικονομικών.
Από τους σοβαρούς... πρώην Συριζαίους, ξέρει καλά πώς λειτουργεί η παγκόσμια οικονομία και σε καμιά περίπτωση δεν θα ζήσουμε ημέρες... Γιάνη.
Μου έκανε εντύπωση πάντως η απουσία του πρώην συμβούλου του Τσίπρα, του εξαιρετικού οικονομολόγου Δημήτρη Λιάκου, αλλά και του Γιώργου Χουλιαράκη, ο οποίος προφανώς πρέπει να φύγει πρώτα από την ΤτΕ.
Πολύ καλή επιλογή για τον τομέα Βιομηχανικής Πολιτικής, του Βασίλη Μαγκλάρα, ο οποίος είναι ο διευθύνων σύμβουλος της «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» που τρέχει το μεγάλο logistics center.
Εχει σημαντική γνώση του αντικειμένου, κυρίως δε γνωρίζει πώς η γραφειοκρατία και οι αγκυλώσεις μπορούν να καθυστερούν για χρόνια μεγάλες επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για τη χώρα.
Ξεχώρισα στον τομέα Εργασίας τον Διονύση Τεμπονέρα, την πρώην βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ και Μέρα 25, Φωτεινή Μπακαδήμα στον τουρισμό, την δικαστίνα που δίκασε τη «Χρυσή Αυγή», Μαρία Λεπενιώτη στον τομέα Δικαιοσύνης/Θεσμοί/Δικαιώματα.
Πασοκικός ο τομέας προστασίας του Πολίτη, με Μαρίνο Σκανδάμη και Αντώνης Σαουλίδη με... μεταγραφή από το ΠΑΣΟΚ.
Τώρα να πω και την κακία μου: Ολους αυτούς θα τους συντονίζει ο Κώστας Γαβρόγλου;
Ζήτω που καήκανε...
Με όρους Μουντιάλ ο Κωστής
Ο Κωστής Χατζηδάκης αγαπά το ποδόσφαιρο, άλλωστε είναι πικραμένος Παναθηναϊκός, και συχνά αντλεί παραδείγματα για τον πολιτικό του λόγο.
Έτσι στην ομιλία που έκανε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το απόγευμα έθεσε το δίλημμα των εκλογών με όρους… Μουντιάλ: από τη μία πλευρά, είπε, έχουμε μία παρατεταγμένη ομάδα με αρχηγό, με παίκτες, με σύστημα.
Είναι η Νέα Δημοκρατία και ο Μητσοτάκης.
Και από την άλλη βλέπει διάφορους που δεν μπορούν να βρουν παίκτες και εντεκάδα, να οργανώσουν το σύστημά τους και δεν μπορούν να προσφέρουν καμιά αξιόπιστη εναλλακτική λύση στον τόπο.
Με την ευκαιρία να σας πω ότι στην ομιλία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης είχε πολύ κόσμο κάτι που δείχνει σύμφωνα με γαλάζια στελέχη που δείχνει ότι οι νεοδημοκράτες αρχίζουν να… ζεσταίνονται.
Πάντως ο Κωστής Χατζηδάκης πέρα από το εκλογικό δίλημμα σκιαγράφησε και το νέο πρόγραμμα της ΝΔ και την «Ατζέντα 2030».
Ενα πρόγραμμα που θα δίνει έμφαση στην στήριξη της οικογένειας, στην αντιμετώπιση του στεγαστικού, την προώθηση ίσων ευκαιριών για όλους και την περιφερειακή ανάπτυξη.
Παπασταύρου και Μπελέρης μαζί σε εκδήλωση
Η εκδήλωση του Μπάμπη Καραθάνου στο Περιστέρι που φαίνεται πως θα είναι εκ νέου υποψήφιος με τη ΝΔ στο Δυτικό Τομέα είχε κόσμο και παλμό, αλλά είχε και ένα ενδιαφέρον πολιτικό στιγμιότυπο: στην ίδια αίθουσα βρέθηκαν ο Σταύρος Παπασταύρου και ο Φρέντης Μπελέρης.
Ο τελευταίος είναι πολλά χρόνια συναγωνιστής με τον Καραθάνο στα ζητήματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, ενώ ο Παπασταύρου ήταν ίδια γενιά στην ΟΝΝΕΔ με τον στενό συνεργάτη του Υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος και εμφανίστηκε με βίντεο αφού την ίδια ώρα είχε live debate με τον Στέφανο Κασσελάκη για τη Δημόσια Υγεία.
Σε μια συζήτηση με τίτλο «Η Ελλάδα στο Επίκεντρο», όπου μπήκαν στο τραπέζι ζητήματα όπως η Ενέργεια, τα Εθνικά Θέματα, ο Απόδημος Ελληνισμός, το Δημογραφικό και η νέα γενιά, η παρουσία των Παπασταύρου-Μπελέρη είχε τον δικό της συμβολισμό.
Από τη μία ο Υπουργός Ενέργειας, που το τελευταίο διάστημα έχει συνδέσει την ενεργειακή πολιτική με την εθνική ασφάλεια και τη διεθνή θέση της χώρας, ενώ χθες αναφέρθηκε στη σημασία της πρώτης ερευνητικής γεώτρησης που θα γίνει στο Ιόνιο τον Φεβρουάριο του 2027.
Και από την άλλη ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, που παραμένει πρόσωπο με ισχυρό εθνικό και ομογενειακό φορτίο.
Μάλιστα, στάθηκε στην Έκθεση Προόδου της Αλβανίας, όπου κατάφερε να υπάρχει για πρώτη φορά ρητή αναφορά στην ελληνική εθνική μειονότητα.
Κοινώς, η «Ελλάδα στο Επίκεντρο» δεν ήταν απλώς ο τίτλος της εκδήλωσης.
Ήταν και το προοίμιο μιας συζήτησης που θα μας απασχολήσει καθ' όλη την προεκλογική περίοδο.
Δεν ήξερε; Δεν ρώταγε;
Με τα ψιλά γράμματα του νέου ρόλου της εκπροσώπου της ΕΛΑΣ Θεώνης Κουφονικολάκου καταπιάστηκε ο Παύλος Μαρινάκης που αναρωτήθηκε αν της είχαν πει ότι θα γίνει εκπρόσωπος παλαιού πρωθυπουργού σε νέο κόμμα.
Όταν βγαίνει και κουνάει το δάχτυλο για παράδειγμα για τα θέματα των δανειοληπτών και των funds θα πρέπει να έχει ενημερωθεί σχετικά με τα… πεπραγμένα του αρχηγού της τονίζουν κυβερνητικά στελέχη.
Πάντως φαίνεται ότι της το θύμισε ο «παλιός», ο επί τρία χρόνια κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης επισημαίνοντας ότι ο Αλέξης Τσίπρας ως πρωθυπουργός, παρέδωσε τα δάνεια στα funds, ήρε την προστασία της πρώτης κατοικίας και καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
Θύμισε επίσης ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη όταν ανέλαβε τα κόκκινα δάνεια ήταν πάνω από το 43% του συνόλου των δανείων και τώρα είναι στο 4% και έχουν γίνει επιπλέον 60.000 ρυθμίσεις.
Ως προς τις υποσχέσεις της αντιπολίτευσης - όπως είπε και ο ψηλός - «δεν μας λένε, το “μάρμαρο” σε όλα αυτά ποιος θα το πληρώσει».
Γιώργος Χρυσικός: Μια μεγάλη... γιορτή στο One&Only
Αγαπητοί αναγνώστες το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει για τα καλά και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Το φως πέφτει πάνω στον Σαρωνικό, τα σκάφη λικνίζονται στον ορίζοντα και στο One&Only Aesthesis οι προετοιμασίες βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου δεν θα είναι ένα συνηθισμένο διήμερο για το πολυτελές resort της Γλυφάδας.
Στις 28 και 29 Ιουνίου κάνει πρεμιέρα το Hellenic RS21 Sailing League Powered by Grivalia, μια νέα πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να φέρει την Ελλάδα πιο κοντά στον διεθνή χάρτη της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας.
Πίσω από την προσπάθεια βρίσκονται η Grivalia Hospitality και ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος.
Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η συνεργασία μόνο τυχαία δεν θεωρείται.
Τα τελευταία χρόνια η περιοχή μετατρέπεται σταδιακά σε προορισμό όπου η πολυτελής φιλοξενία, ο αθλητισμός και οι διεθνείς εμπειρίες συνυπάρχουν όλο και πιο έντονα, πόσο μάλλον αυτές που αφορούν θαλάσσιες δραστηριότητες στις οποίες η χώρα μας έχει παράδοση χρόνων.
Το One&Only Aesthesis βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο αυτών των εξελίξεων.
Ποιοι θα βρίσκονται εκεί
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, Γιώργος Χρυσικός, αναμένεται να δώσει το παρών στην πρεμιέρα του νέου θεσμού, ενώ από την πλευρά του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος κεντρικό ρόλο έχει ο Διευθυντής Αγώνων Στρατής Ανδρεάδης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται στους ανθρώπους της ελληνικής ιστιοπλοΐας.
Η διοργάνωση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ανθρώπων της ναυτιλίας, στελεχών της αγοράς φιλοξενίας και φίλων του αθλήματος που βλέπουν στην πρωτοβουλία μια νέα προσπάθεια ανάδειξης της ελληνικής θάλασσας ως διεθνούς αγωνιστικού προορισμού.
Το σκηνικό
Το One&Only Aesthesis λειτουργεί ως κάτι περισσότερο από μια αθλητική εγκατάσταση.
Με φόντο τον Σαρωνικό, τις ιδιωτικές παραλίες και τα γνωστά σημεία συνάντησης του resort, οι αγώνες θα εξελίσσονται τόσο στη θάλασσα όσο και στην ακτή.
Οι συζητήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στα cocktail gatherings του Sunset Bar, στους χώρους του Manko και στα σημεία του resort που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν εξελιχθεί σε αγαπημένα meeting points της αθηναϊκής και διεθνούς κοινωνικής σκηνής.
Η φετινή διοργάνωση αποτελεί μόνο την αρχή.
Οι επόμενοι σταθμοί έχουν ήδη προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο στο One&Only Aesthesis και τον Οκτώβριο στον ιστορικό Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος.
Ένα γεγονός που θα θέλαμε να φέρνει κάθε χρόνο στην Αθήνα τους ανθρώπους που κινούνται ανάμεσα στη θάλασσα, τη φιλοξενία και το διεθνές sailing lifestyle.
Super γάμος στην οικογένεια Χούρι (KHURI)
Αγαπητοί φίλοι, το φετινό καλοκαίρι φαίνεται ότι θα σημαδευτεί από εντυπωσιακούς γάμους.
Μετά το γάμο του Χρήστου Αποστολόπουλου και της πανέμορφης Εβίνας, όπως με ενημέρωσαν και σας το μεταφέρω έχουμε έναν ακόμη γάμο που θα είναι πολύ super.
Ετσι, κάτω από πέπλο απόλυτης μυστικότητας θα πραγματοποιηθούν το προσεχές Σαββατοκύριακο στην Αθήνα οι γαμήλιες εκδηλώσεις για τον γιο του ζεύγους Ταουφίκ και Χάλα Χούρι, μέτοχοι της κατασκευαστικής εταιρείας CCC, που έχει έδρα την Αθήνα εδώ και δεκαετίες αλλά κάνει τεράστια έργα στη Μέση Ανατολή.
Ο Bahy Khoury ενώνει τη ζωή του με την αγαπημένη του από τον Λίβανο Talia Haidar, όμως, οι πληροφορίες έρχονται με το σταγονόμετρο επειδή είναι επιθυμία της οικογένειας.
Από το απόγευμα της Παρασκευής έως και το βράδυ του Σαββάτου, οι καλεσμένοι θα βρεθούν σε δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις, οι λεπτομέρειες των οποίων φυλάσσονται ως επτασφράγιστο μυστικό.
Η επιθυμία της οικογένειας είναι μία: Η χαρά των δύο νέων να παραμείνει μια αυστηρά προσωπική υπόθεση, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τον θόρυβο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η ίδια η Χάλα Χούρι (Hala Khouri) με την οποία μιλήσαμε ήταν ξεκάθαρη.
Όπως μας αποκάλυψε, η πάντα γλυκιά και χαρισματική Hala, έχει αποσταλεί προσωπική επιστολή σε όλους τους προσκεκλημένους, με την οποία τους ζητείται να απενεργοποιήσουν τα κινητά τους κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων και να μην αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο.
«Είναι ο γάμος των παιδιών μας και θέλουμε να τον ζήσουμε μόνο με τους ανθρώπους που αγαπάμε», ήταν το μήνυμα που θέλησε να περάσει η οικογένεια.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, σε μια εποχή όπου σχεδόν κάθε κοινωνική εκδήλωση καταλήγει μέσα σε λίγα λεπτά στα social media, η οικογένεια Χούρι επιλέγει συνειδητά τον δρόμο της διακριτικότητας, ζητώντας από όλους να σεβαστούν την επιθυμία των νεόνυμφων να κρατήσουν αυτή τη μοναδική στιγμή αποκλειστικά για τους ίδιους και τους αγαπημένους τους.
Η φινετσάτη Χάλα Χούρι, η οποία της εκτίμησης του επιχειρηματικού και εφοπλιστικού κόσμου, δεν παρέλειψε, μάλιστα, να εκφράσει την εκτίμησή της για το γεγονός ότι απευθυνθήκαμε απευθείας στην ίδια, αντί να υιοθετήσουμε πληροφορίες από τρίτους.
Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι όλοι οι καλεσμένοι θα ανταποκριθούν στο αίτημα της οικογένειας, συμβάλλοντας ώστε το διήμερο των εορτασμών να μείνει αξέχαστο για τους σωστούς λόγους και όχι για εικόνες που θα κυκλοφορήσουν δημόσια.
[caption id="attachment_2181026" align="aligncenter" width="1200"] Η πρόσκληση του γάμου[/caption]
Παντρεύονται Βαρβάρα Θεοδωρίκα και Γιάννης Μουτζούρης
Μη νομίζετε ότι θα... γλιτώσετε από γάμους.
Σας έχω κι ακόμη έναν.
Με τα ιερά δεσμά θα ενωθούν δύο όμορφοι νέοι σε λίγες ημέρες.
Ο λόγος για τον Γιάννη Μουτζούρη, γιο του περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουτζούρη, και την Βαρβάρα Θεοδωρίκα, την κόρη της σιδηράς κυρίας της ναυτιλίας, προέδρου της Mediterranean Shipping Company Greece (MSC Greece), Χριστίνας Θεοδωρίκα.
Ο γαμπρός Γιάννης είναι διακεκριμένος καθηγητής στην Αγγλία, και συγκεκριμένα διδάσκει στο φημισμένο Bayes Business School (πρώην Cass) του City St George's, University of London, ειδικεύεται δε στα χρηματοοικονομικά της ναυτιλίας.
Η νύφη Βαρβάρα, η οποία γνώρισε στο Λονδίνο τον μελλοντικό σύζυγο, μαθαίνω ότι έχει πάρει πολλά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά της μητέρας της και εργάζεται στην MSC.
Και για όσους δεν γνωρίζετε την ιδιαίτερα ικανή και χαρισματική στις business Χριστίνα Θεοδωρίκα, σας πληροφορώ ότι στο λιμάνι όλοι την φωνάζουν «καπετάνισσα».
Για 20 χρόνια κρατά το... τιμόνι της MSC, μετά το θάνατο του συζύγου της, Δημήτρη Θεοδωρίκα, ενός ανθρώπου που διέπρεψε στον τομέα των containers και της κρουαζιέρας.
Ο Ιταλός μεγιστάνας Τζ. Απόντε, βασικός μέτοχος της MSC Geneva, την εμπιστεύτηκε κι αυτός δεν την απογοήτευσε.
Η Χριστίνα Θεοδωρίκα έχει μια ακόμη κόρη, την Ελένη, η οποία έχει παντρευτεί και τώρα θα δει νύφη και τη μικρότερη κόρη.
Ο γάμος θα γίνει στο Island και κουμπάροι θα είναι η Εβίτα Μιχαλοπούλου, στενή φίλη της νύφης και ο Νίκος Κοκολινάκης.
Το lunch Αλαφούζου - Δημητριάδη
Θα κλείσω με ένα lunch που έγινε χθες στο γνωστό cozy εστιατόριο της οδού Κολοκοτρώνη, το Milos.
Η πηγή που έχω στο κέντρο της Αθήνας με ενημέρωσε ότι είδε να συντρώγουν χθες το μεσημέρι ο εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του ομίλου Σκάι, Γιάννης Αλαφούζος, με τον CEO, τον ικανό manager, Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη.
Το γεύμα με ψαρικά κύλησε σε πολύ καλή διάθεση, προφανώς ο ιδιοκτήτης και ο CEO είχαν πολλά να πουν για τον σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη στον όμιλο.
Να σας πω, πάντως, ότι μετά την αποχώρηση του Γιάννη Αλαφούζου, ο Γρηγόρης Δημητριάδης είχε συνάντηση με τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη, Γιώργο Καπουτζίδη. Μην ξεχνάμε ότι ο Καπουτζίδης είναι βασικό στέλεχος στο επιτυχημένο μουσικό talent show, «The Voice», που φέρνει μεγάλα νούμερα στον Σκάι.
Κάτι ακούστηκε ότι ο γνωστός ηθοποιός θέλει να αποχωρήσει από την παρουσίαση για την επόμενη σεζόν, αλλά προφανώς όλα είναι υπό διαπραγμάτευση...
Οι must ειδήσεις του mononews σε ένα AI Video
https://www.youtube.com/shorts/avPLAeyH75s
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
"
["post_title"]=>
string(351) "Η νέα επιτυχία Πιερρ, η Coca Cola, η SpaceX και ο Buffett, το νέο Βατερλό Βακάκη, τα ξεκάθαρα μηνύματα Μυτιληναίου, οι συλλήψεις στο Nammos, το μυστικό lunch του καναλάρχη στο Milos και οι super γάμοι Khouri και Θεοδωρίκα"
["post_excerpt"]=>
string(339) "Η μεγάλη διαφοροποίηση στην Αθήνα έγινε από την Coca-Cola HBC, η οποία έκλεισε με κέρδη 2% στα 53,50 ευρώ, καθώς και η μητρική Coca-Cola ήταν συνεχώς με θετικό πρόσημο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(194) "i-nea-epitychia-pierr-i-coca-cola-i-spacex-kai-o-buffett-to-neo-vaterlo-vakaki-ta-xekathara-minymata-mytilinaiou-oi-syllipseis-sto-nammos-to-mystiko-lunch-tou-kanalarchi-sto-milos-kai-oi-super-g"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-24 00:02:27"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-23 21:02:27"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2180521"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Η νέα επιτυχία Πιερρ, η Coca Cola, η SpaceX και ο Buffett, το νέο Βατερλό Βακάκη, τα ξεκάθαρα μηνύματα Μυτιληναίου, οι συλλήψεις στο Nammos, το μυστικό lunch του καναλάρχη στο Milos και οι super γάμοι Khouri και Θεοδωρίκα
Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκιλφοιλ και τα 2 αμερικανικά funds
Αγαπητοί φίλοι, χθες η αγορά έδειξε ξεκάθαρα πού ήθελε να κινηθεί.
Οι τράπεζες βρέθηκαν στο στόχαστρο των πωλητών, την ώρα που η Coca-Cola και η AEM έκλεβαν την παράσταση με εντυπωσιακές επιδόσεις.
Θετικά έκλεισαν επίσης η Aktor και ο ΟΤΕ.
Η Aktor ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 13 ευρώ, με κέρδη 1% και όγκο που άγγιξε τα 500.000 τεμάχια.
Και μπορεί κάποιοι να στέκονται μόνο στους αριθμούς, όμως οι πιο έμπειροι γνωρίζουν ότι η ουσία κρύβεται αλλού.
Η αγορά περιμένει τις επόμενες κινήσεις του επίμονου και ταλαντούχου Αλέξανδρου Εξάρχου.
Κυκλοφορούν πολλές πληροφορίες, ακούγονται ακόμη περισσότερα σενάρια και, όπως πληροφορούμαι, οι ανακοινώσεις που έρχονται ενδέχεται να αλλάξουν τα δεδομένα γύρω από την εισηγμένη.
Καθόλου τυχαία δεν πέρασε απαρατήρητη η φωτογραφία που κυκλοφόρησε χθες στα social media.
Η πρέσβειρα των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, δίπλα στον Εξάρχου και σε στελέχη του αμερικανικού κρατικού fund DFC.
Για όσους γνωρίζουν να διαβάζουν πίσω από τις εικόνες, τα μηνύματα είναι συχνά πιο ηχηρά από τις λέξεις.
Επίσης κρατήστε στην μνήμη σας άλλο ένα όνομα: ARES.
Χαμογελάω πονηρά….
Έχω την αίσθηση ότι η σημερινή ημέρα δεν θα είναι μια συνηθισμένη χρηματιστηριακή συνεδρίαση.
Η ημέρα που ξημερώνει σήμερα ψυχανεμίζομαι ότι θα έχει εκπλήξεις.
Και όσοι επί μήνες επένδυσαν στην αμφισβήτηση, στις διαρροές και στην προσπάθεια αποδόμησης του Εξάρχου, φοβάμαι ότι βρίσκονται μπροστά σε μια εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη.
Οι επόμενες ώρες θα έχουν ενδιαφέρον.
Πολύ ενδιαφέρον...
ΜΟΗ
Επειδή οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα που δύσκολα παρακολουθεί κανείς, οφείλω να σταθώ και στη Motor Oil.
Η μετοχή ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 38,60 ευρώ, καταγράφοντας οριακές απώλειες 0,52%.
Η εικόνα όμως, κατά την άποψή μου, δεν εξαντλείται στα ποσοστά της ημέρας.
Κάτι μου λέει ότι η ΜΟΗ τις επόμενες ημέρες θα απασχολήσει πολύ την αγορά.
Τελικά οι επόμενες ώρες θα έχουν πολύ ενδιαφέρον
Coca Cola, AEM
Εξαιρετική συμπεριφορά είχε χθες στα τερματικά η 3Ε.
Είχε μια άνοδο της τάξης του +2.80%.
Το ίδιο και ο ΟΛΠ.
Είχε μια άνοδο της τάξης του +7.28%.
Το ίδιο και η ALTER EGO MEDIA.
Μια άνοδο της τάξης του +4.40%.
Πριν λίγο καιρό ο Τίμος Μελισσάρης στην αρθρογραφία του, σας είχε τονίσει ότι στα 37€ και κάτω ΤΩΡΑ είναι η ώρα να αγοράσετε ΟΛΠ.
Το ίδιο για την 3Ε, από τα 50€ και κάτω και φυσικά την ALTER EGO MEDIA από τα 5.30€ και κάτω.
3 μετοχές στις 3 φίλοι αναγνώστες που σας είχε επισημάνει στην τακτική του αρθρογραφία ο κ. Μελισσάρης.
Τράπεζα Πειραιώς: Οι υποτιμητές και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Πάμε τώρα στην καραμπινάτη υποτιμητική κερδοσκοπία που γίνεται στην μετοχή της τράπεζας Πειραιώς.
Εδώ πρέπει να επέμβει ΑΜΕΣΑ η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Οι υποτιμητές έχουν ξεφύγει.
Για να ξέρετε φίλοι αναγνώστες, στην προχθεσινή συνεδρίαση η τράπεζα Πειραιώς μέχρι τις 17:00 είχε κάνει χαμηλή τιμή 9.248€ και όγκο 1.2 εκ μετοχές.
Στο call auction άρχισαν τα όργια οι υποτιμητές.
Έβαλαν να πουλήσουν market 1.037 εκ μετοχές.
Δηλαδή όσες μετοχές έκανε μέσα στη μέρα, έβαλαν και άλλες τόσες για να κλείσουν την μετοχή στο -2.70% και στα 9.2140€.
Σε τιμή που δεν είχε κάνει όλη την ημέρα φίλοι αναγνώστες.
Σε καμία άλλη συστημική τράπεζα δεν πούλησαν στο call auction όσα χαρτιά είχαν γίνει μέσα στη μέρα για να την βυθίσουν.
Φίλοι αναγνώστες, οι υποτιμητές έχουν ξεσαλώσει.
Το έκαναν και χθες.
Όλη την ημέρα η τράπεζα Πειραιώς είχε κάνει 1.026 εκ μετοχές με χαμηλή τιμή 9.142€.
Στο call auction αυτή την φορά έβαλαν να πουλήσουν περισσότερες μετοχές από όλη την συνεδρίαση.
Συγκεκριμένα, έβαλαν να πουλήσουν 1.059 εκ μετοχές market ώστε η μετοχή να κλείσει στα 9.12€, -1.02%, και σε τιμή που δεν είχε κάνει όλη την ημέρα.
Είναι ολοφάνερο ότι οι υποτιμητές χλευάζουν τον θεσμό του ελληνικού χρηματιστηρίου.
Όμως η πανίσχυρη Επιτροπή κεφαλαιαγοράς υπό τις κ. Βασιλική Λαζαράκου και Νατάσα Στάμου πρέπει να ενεργήσει άμεσα.
Έχει την δύναμη και την επιρροή να τους συντρίψει.
Να βγάλει τα ονόματα τους στην δημοσιότητα και να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα.
Μόνο έτσι καταλαβαίνουν αυτά τα παιδιά.
Προφανώς είναι τόσο σίγουροι ότι δεν θα τους κάνουν τίποτα ώστε κάνουν το ίδιο κόλπο σε 2 απανωτές συνεδριάσεις και ακριβώς με την ίδια τεχνική.
Το deal Περιστέρη για εξαγοράς εταιρείας
Αργά χθες το βράδυ μου ήρθε μια πληροφορία που τη βρίσκω σημαντική.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη βρίσκεται πολύ κοντά στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού πασίγνωστης εταιρείας που δραστηριοποιείται χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, της στρατηγικής επικοινωνίας και του marketing.
Προσεχώς οι ανακοινώσεις και για το τίμημα το οποίο βρίσκω άκρως δελεαστικό...
ΑΕΜ: Ράλι
Κοντά στα 6 ευρώ βρίσκεται για άλλη μια φορά η μετοχή της Alter Ego Media, η οποία χθες έκλεισε με κέρδη 4,40% στα 5,93 ευρώ.
Σε διάστημα 12 μηνών η μετοχή έχει κέρδη 37%.
Θυμίζω ότι χθες η Edison ξεκίνησε κάλυψη της μετοχής δίνοντας στόχο 7,10 ευρώ τονίζοντας ότι ο όμιλος έχει ισχυρή ανάπτυξη καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν από €124,4 εκατ. το 2024 σε €140,1 εκατ. το 2025, ενώ για το 2026 προβλέπονται στα €171,5 εκατ. και για το 2027 στα €178,3 εκατ.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε €46,7 εκατ. το 2024 και €53,7 εκατ. το 2025, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε €67,4 εκατ. το 2026 και €73,8 εκατ. το 2027.
Η εταιρεία χθες ενέκρινε τη διανομή μικτού μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή (συνολικά 1.754.776,26 ευρώ) για τη χρήση 2025.
Η μετοχή έκλεισε στα 30,3 ευρώ με κέρδη 4,48% και συναλλαγές 41.000 τεμαχίων.
Από την αρχή του έτους ο τίτλος κερδίζει 60%.
Η ζήτηση για το ελληνικό γιαούρτι από Αγγλία και Ιταλία παραμένει ισχυρή αλλά ταυτόχρονα τα κόστη για τις πρώτες ύλες (γάλα, κακάο, βούτυρα κ.α) έχουν ορθολογικοποιηθεί σε σχέση με πέρσι με αποτέλεσμα να έχουν ενισχυθεί τα περιθώρια κέρδους.
Η εταιρεία δοκιμάζει πλέον και τις δυνάμεις της στην Κίνα.
Η αγορά Greek Yogurt παγκοσμίως ανήλθε το 2025 σε 9 δισ. δολάρια και το 2035 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 17,8 δισ. δολάρια, δημιουργώντας ένα ευρύ πεδίο δράσης για την εταιρεία αλλά και για τις άλλες ελληνικές βιομηχανίες με γαλακτοκομικά προϊόντα.
H γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες που συμπληρώνει φέτος 72 χρόνια ζωής εμφανίζει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων την τελευταία 10ετία της τάξης του 16,2% και μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών 26,8%.
Οι δουλειές του Νίκου Κούλη με το Diorama
Όπως διαβάσατε χθες, τo Diorama II, το fund που διαχειρίζεται η Deca Investments (στο οποίο εκ των βασικών μετόχων είναι 0 Δημήτρης Δασκαλόπουλος) με πρόεδρο τον Νίκο Κούλη απέκτησε το 40% της εταιρείας Dotsoft που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας και πληροφορικής και είναι εισηγμένη στην εναλλακτική αγορά του ΧΑ.
Το Diorama II έχει «σηκώσει» 213 εκατ. ευρώ από επενδυτές και διατηρεί ήδη συμμετοχές στον διανομέα τυριού Leader, στην εταιρεία κυβερνασφάλειας (cyber security) odyssey και στη Damavand που δραστηριοποιείται στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την ντομάτα.
Από το Diorama I η Deca έχει αποεπενδύσει με υψηλά κέρδη από τις συμμετοχές της όπου ξεχωρίζει το exit από τη Viva Wallet.
Aπό το Diorama I έχουν παραμείνει προς το παρόν η Mινέρβα και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ). Η Minerva ήταν η μεγαλύτερη επένδυση σε αξία του Diorama I με 45 εκατ. ευρώ.
Μαζί με την Deca, που έχει την πλειοψηφία, στη Mινέρβα συμμετέχουν τα funds EOS και Elikonos.
Η εταιρεία είναι προς πώληση αλλά με τη σύμφωνη γνώμη και των τριών επενδυτών αναζητείται το κατάλληλο timing.
Η Mινέρβα έχει branded προϊόντα όπως το φερώνυμο ελαιόλαδο, το Pummaro, το Fast και το ξύδι Top, με ετήσιο τζίρο 70 εκατ.
Στην ΕΖΑ που είναι προς πώληση σε εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων συμμετέχει η Deca, o επιχειρηματίας Δ. Δασκαλόπουλος οποίος ήταν anchor investor στο Diorama I και ΙΙ και ο Θανάσης Συριανός.
Η ζυθοποιία βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης και καταγράφει ετήσιο τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ.
Μάρμαρα Παυλίδη: H σύγκρουση μεταφέρεται στο Λονδίνο - Αγωγή 133 εκατ.
Εχουν δει τα μάτια μου οικογενειακές και επιχειρηματικές συγκρούσεις στην Ελλάδα, αλλά αυτή που αφορά στα Μάρμαρα Παυλίδης είναι από τις πιο σκληρές που ξέρω.
Και αποκτά πλέον διεθνή διάσταση.
Μαθαίνω ότι η αντιπαράθεση μεταξύ του Χριστόφορου Παυλίδη και των αδελφών του, Χριστίνας και Κυριάκου Παυλίδη, μεταφέρεται και στα βρετανικά δικαστήρια, με τους τελευταίους να προετοιμάζουν αγωγή στο High Court της Αγγλίας και Ουαλίας, διεκδικώντας αποζημιώσεις που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους ξεπερνούν τα 133 εκατ. ευρώ.
Η εξέλιξη έρχεται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία η υπόθεση παραμένει ανοιχτή και στην Ελλάδα, όπου ήδη έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος κατά του επικεφαλής της εταιρείας και η εισαγγελική έρευνα συνεχίζεται.
Και όπως θα έχετε διαβάσει στο παρελθόν στον wiseman αλλά και σε εκτενή ρεπορτάζ του mononews, είναι μια υπόθεση που ξεφεύγει κατά πολύ από τα στενά όρια μιας διαφωνίας μεταξύ συγγενών.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς ομίλους μαρμάρου παγκοσμίως, με παρουσία σε δεκάδες χώρες, λατομεία υψηλής αξίας και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ελληνικά βιομηχανικά brands στις διεθνείς αγορές φυσικών πετρωμάτων.
Η πώληση που άλλαξε τα πάντα
Η Pavlidis SA πωλήθηκε το 2023 μέσω της DOLIT Investments σε συναλλαγή που αποτιμούσε την εταιρεία κοντά στα 260 εκατ. ευρώ.
Η συμφωνία παρουσιάστηκε τότε ως μια από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές συμφωνίες της χρονιάς.
Ωστόσο, λίγους μόλις μήνες αργότερα ακολούθησε η αιφνιδιαστική επαναγορά της εταιρείας από τον Χριστόφορο Παυλίδη.
Το γεγονός αυτό υπήρξε η αφετηρία της ρήξης.
Τα αδέλφια του Χριστίνα και Κυριάκος, υποστηρίζουν ότι η αρχική συναλλαγή δεν αποτέλεσε ποτέ μία κανονική πώληση προς ανεξάρτητο επενδυτή αλλά μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού που οδήγησε στην αποχώρησή τους από το μετοχικό κεφάλαιο.
Η αποτίμηση των 466 εκατ. ευρώ
Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο της νέας βρετανικής διαδικασίας είναι η επίκληση πραγματογνωμοσύνης της Deloitte.
Σύμφωνα με την αποτίμηση που επικαλούνται οι προσφεύγοντες, η αξία της Pavlidis SA στο τέλος του 2022 ανερχόταν σε περίπου 466 εκατ. ευρώ.
Με βάση αυτή την εκτίμηση, η εταιρεία φέρεται να πωλήθηκε με έκπτωση που ξεπερνά τα 206 εκατ. ευρώ σε σχέση με την πραγματική της αξία.
Οι ενάγοντες υπολογίζουν ότι η δική τους ζημία αντιστοιχεί σε περίπου 133,2 εκατ. ευρώ.
Γιατί το Λονδίνο
Το ενδιαφέρον είναι ότι η μάχη δεν θα δοθεί μόνο στα ελληνικά δικαστήρια.
Σύμφωνα με τη σύμβαση αγοραπωλησίας, οι διαφορές μεταξύ των μερών υπάγονται στο αγγλικό δίκαιο και στα δικαστήρια της Αγγλίας και Ουαλίας.
Αυτό ακριβώς το στοιχείο αξιοποιούν τώρα οι προσφεύγοντες.
Η επιλογή του Λονδίνου δεν είναι τυχαία.
Το αγγλικό δίκαιο θεωρείται ιδιαίτερα αυστηρό σε υποθέσεις εταιρικής απάτης, παραπλανητικών δηλώσεων και απόκρυψης ουσιωδών πληροφοριών, ενώ παρέχει ευρείες δυνατότητες αποκάλυψης εγγράφων και οικονομικών στοιχείων.
Η μεγαλύτερη οικογενειακή επιχειρηματική σύγκρουση των τελευταίων ετών
Η υπόθεση Παυλίδη δεν αφορά μόνο μια εταιρεία.
Αφορά μία οικογένεια που δημιούργησε έναν παγκόσμιο πρωταγωνιστή στο μάρμαρο, μια επιχείρηση που ξεκίνησε από τη Δράμα και εξελίχθηκε σε διεθνή δύναμη.
Σήμερα όμως η ιστορία αυτή γράφεται στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Και πλέον το ερώτημα δεν είναι μόνο ποιος έχει δίκιο, η απάντηση σε αυτό έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.
Είναι αν η πολυετής οικογενειακή σύγκρουση θα οδηγήσει σε μια δικαστική αναμέτρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με διεθνείς συνέπειες για έναν από τους πλέον εμβληματικούς ελληνικούς βιομηχανικούς ομίλους.
Παγκόσμιας κλάσης ρευματοκλοπή
Αγαπητοί φίλοι, το κύκλωμα της ρευματοκλοπής πάνω από 9 εκατ. ευρώ που αποκαλύφθηκε χθες, αναδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι ως Έλληνες είμαστε... πολύ μπροστά.
Κι αν χρησιμοποιούσαμε το μυαλό μας για καλό σκοπό κι όχι για... λαμογιές θα είμαστε η μεγαλύτερη και πλουσιότερη χώρα στον κόσμο.
Τέτοιες παγκόσμιες πατέντες με «χακάρισμα» των ψηφιακών ρολογιών του ΔΕΔΔΗΕ με γέφυρες, διακλαδώσεις, επεμβάσεις σε πηνία και χρήση εξειδικευμένου λογισμού το οποίο εγκαθιστούσαν στο σώμα του μετρητή με τη χρήση ειδικής οπτικής κεφαλής, δεν έχουν ξαναδεί οι αρχές.
Μη σου πω αντί να τους συλλάβουν να τους δώσουν και... Νόμπελ ή να τους προσλάβεις η ΕΛΑΣ (όχι του Τσίπρα, η κανονική).
Εδώ αυτοί αποκτούσαν παράνομη πρόσβαση στο λογισμικό του μετρητή και στο πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., μέσω του οποίου αποστέλλονταν διαδικτυακά τα δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Έβαζαν το firmware και κανόνιζαν πότε και πώς θα μειώνονταν η κατανάλωση.
Μιλάμε για απίστευτα πράγματα.
Και το ακόμη πιο εντυπωσιακό: οι παρεμβάσεις είχαν περιοδικό χαρακτήρα, καθώς τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν ανά μήνα, τρίμηνο ή εξάμηνο, προκειμένου να ανανεώνουν τους συντελεστές κλίμακας και τις λοιπές παραμέτρους που επηρέαζαν τη μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η πρακτική αυτή προσέδιδε στη δράση τους χαρακτηριστικά «συνδρομητικής υπηρεσίας», εξασφαλίζοντας συνεχή ροή παράνομων εσόδων.
Πήγαινε δηλαδή η συμμορία σε επιχειρηματίες και τους «πουλούσε» μείωση της κατανάλωσης ρεύματος...
Να σας πω ότι, όπως με πληροφόρησαν οι πηγές μου στην Αστυνομία, στη δικογραφία μεταξύ των εταιρειών που πλήρωναν για μικρότερη κατανάλωση ρεύματος, βρίσκονται δύο που ανήκουν σε γνωστό επιχειρηματία.
Ποιος θέλει να κάνει πολιτική καριέρα εις βάρος της ΔΕΗ;
Οι πληροφορίες μου από τη Βόρεια Ελλάδας μου λένε ότι ο πρώην συνδικαλιστής της ΔΕΗ και υπάλληλος της εταιρείας που... παίζει να μην έχει δουλέψει ποτέ του, ο Γιάννης Καραβασίλης, είναι πίσω, από τις πρώτες... περίεργες αν μη τι άλλο, δημοσιεύσεις της φιλολογίας για την καταστροφή των εκσκαφέων που δήθεν ήταν μοναδικά μνημεία της ιστορίας της ΔΕΗ.
Η αλήθεια πίσω από την κίνηση αυτή είναι η προσπάθειά του να ανελιχθεί στον τοπικό Δήμο Εορδαίας, δηλαδή η προσωπικές του φιλοδοξίες, στο όνομα των οποίων δήθεν τον πήρε ο πόνος για τα παλιά μηχανήματα.
Ωστόσο, δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος εκσκαφέας της ΔΕΗ, η οποία διαθέτει ακόμη αρκετούς για να γεμίσει το Μουσείο Βιομηχανικής Κληρονομιάς που ετοιμάζει στην Πτολεμαϊδα.
Αυτό το γνωρίζει καλά ο κ. Καραβασίλης όπως και ότι η ΔΕΗ ετοιμάζει το συγκεκριμένο Μουσείο, με όλα τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που είχε χρησιμοποιηθεί για την εξόρυξη λιγνίτη και έχουν χαρακτηριστεί ως κινητά βιομηχανικά μνημεία, τα οποία θα συντηρηθούν και θα εκτεθούν στον χώρο του μουσείου.
Και βέβαια γνωρίζει ότι στο πλαίσιο αυτής της πρόνοιας, θα διατηρηθούν και θα αναδειχθούν εμβληματικοί εκσκαφείς, αντίστοιχοι με αυτούς που αποσύρθηκαν, οι οποίοι θα παραμείνουν στην περιοχή ως μόνιμα εκθέματα.
Με αυτόν τον τρόπο, η ιστορία του λιγνίτη και η βιομηχανική κληρονομιά του θα αναδειχθούν με επιστημονικό, ασφαλή και αξιοπρεπή τρόπο, προσφέροντας παράλληλα έναν τουριστικό πόλο έλξης για ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία.
Αλλά το πρόβλημα του κ. Καραβασίλη δεν είναι η συλλογική ιστορική μνήμη του λιγνιτικού παρελθόντος αλλά η ατομική πολιτική προοπτική του δημαρχικού του μέλλοντος…
Η επιστολή Στάσση - Ξιφαρά και η «κίτρινη» κάρτα
Σοβαρή προειδοποίηση έστειλαν από κοινού ο Γιώργος Στάσσης, αφεντικό της ΔΕΗ και ο Κωνσταντίνος Ξιφαράς, CEO της ΔΕΠΑ Εμπορίας για άμεσο κίνδυνο καθυστέρησης στην εμπορική λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
Με επείγουσα επιστολή τους προς τον Κωνσταντίνο Τσιμάρα, Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής (ΡΑΑΕΥ) ζητούν την παρέμβασή του για την τήρηση του αρχικού διαγράμματος του αγωγού αερίου Καρπερής Σερρών–Κομοτηνής, τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός της μονάδας και τα συμβατικά χρονοδιαγράμματα βασίστηκαν στις αρχικές δεσμεύσεις του ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με το νέο δεκαετές πρόγραμμα του Διαχειριστή, η ολοκλήρωση του έργου μετατίθεται για Μάρτιο 2028, αντί για το 2027 που προβλεπόταν αρχικά.
Η «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης» εταιρεία της ΔΕΗ (71%) και της ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%), έχει δυνατότητα προσωρινής παράκαμψης του σταθμού μέτρησης, αλλά αυτό δεν αρκεί για πλήρη εμπορική λειτουργία.
«Η καθυστέρηση του αγωγού δημιουργεί επιχειρησιακό ρίσκο και πιθανή ανατροπή του προγραμματισμού δοκιμών και λειτουργίας», λένε οι δυο μάνατζερ στην επιστολή τους.
H Σφερούτσα και ο Κάθετος Διάδρομος
Μου λένε ότι πολύ πρόσφατα έγινε σύσκεψη της ολιγομελούς ομάδας που διοικεί το Διαχειριστή Φυσικού Αερίου, τον γνωστό μας ΔΕΣΦΑ.
Σ' αυτήν, η CEO Μαρία Σφερούτσα προέβλεψε κάτι πολύ σημαντικό: Ότι η πρώτη ετήσια δημοπρασία με το νέο καθεστώς μειωμένων τιμολογίων και μακράς διάρκειας προϊόντων για τον Κάθετο Διάδρομο (σ.σ. θα γίνει στις 6 Ιουλίου) θα είναι η πρώτη επιτυχής μετά από καιρό.
Η Ιταλίδα μάνατζερ βασίζει την αισιοδοξία της στο μειωμένο κόστος διαμετακόμισης, στην αύξηση μεταφορικής ικανότητας αλλά και στις πυκνές πρόσφατες πρωτοβουλίες του CEO της Atlantic SEE, του Αλέξανδρου Εξάρχου.
Αναφορικά με το θέμα, ρώτησα χθες παλαιό και έμπειρο τεχνοκράτη του ΔΕΣΦΑ.
Εκτίμησε και εκείνος ότι θα δεσμευτούν από 20-40 GWh.
Εάν υπολογίσουμε ότι η συνολική δημοπρατούμενη ποσότητα είναι περίπου 90 GWh, υπό τις παρούσες συνθήκες η επίδοση είναι σημαντική.
«Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο Κάθετος μπαίνει στις ράγες» μου είπε και συνέχισε: «Σημαντικό κίνητρο που δόθηκε είναι ότι οι traders μπορούν πλέον να δεσμεύουν δυναμικότητα για 3 μήνες έως 1 έτος, αντί μόνο μηνιαίων προϊόντων»…
Θυμίζω ότι ο ΔΕΣΦΑ είναι ένας από τους συμμετέχοντες Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς του Διαβαλκανικού Αγωγού του Κάθετου Διαδρόμου Ελλάδας-Ουκρανίας μαζί με BULGARTRANSGAZ (Βουλγαρία), TRANSGAZ (Ρουμανία), VESTMOLDTRANSGAZ (Μολδαβία), GTSOU (Ουκρανία).
Αισιοδοξία από Εξάρχου - Ξιφαρά και... 9 δις δολάρια
Προς επίρρωση αυτής της αισιοδοξίας, παρουσιάστηκε χθες το μεσημέρι αναλυτικά σε κεντρικό ξενοδοχείο η πρώτη 20ετής συμφωνία της Atlantic SEE LNG Trade, (60% AKTOR και 40% ΔΕΠΑ Εμπορίας) με την αμερικανική Venture Global, η οποία θα ξεκινήσει το 2030.
Η συμφωνία διπλασιάζει τις αρχικά συμφωνημένες ποσότητες LNG, φτάνοντας τα 1,5 δισ. κυβικά μέτρα, εκ των οποίων 1 δισ. κ.μ. προορίζονται για την Αλβανία και 500 εκατ. κ.μ. για τη Βοσνία.
Το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα της συμφωνίας υπολογίζεται στα 9 δισ. δολάρια, όπως αποκάλυψε ο CEO της Atlantic Αλέξανδρος Εξάρχου και επιβεβαίωσε η πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ χαρακτηρίζοντας τον διπλασιασμό της συμφωνίας ως «ορόσημο».
Όπως είπε ο Εξάρχου, τα Μνημόνια Συνεργασίας που έχουν υπογραφεί με την Ουκρανία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία αναμένεται να εξελιχθούν σε οριστικές συμφωνίες έως το τέλος του έτους.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι επίσης η σύναψη βραχυπρόθεσμων συμφωνιών προμήθειας και εμπορίας LNG πριν από το 2030, έτος κατά το οποίο τίθενται σε ισχύ οι μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας που έχει ήδη εξασφαλίσει.
Παπασταύρου: στρατηγική η σχέση…
Παρών και υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, που τόνισε ότι η συμφωνία αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής συμμαχίας Ελλάδας–ΗΠΑ και ενισχύει τον ρόλο του Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος εξελίσσεται σε βασικό άξονα ενεργειακού εφοδιασμού της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Ο Εξάρχου υπογράμμισε επίσης ότι η Ελλάδα έχει πλέον μια σημαντική ευκαιρία να εξελιχθεί σε ενεργειακό κόμβο για την περιοχή, ειδικά μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή ενώ ο CEO της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς ανέφερε ότι η ATLANTIC θα συμμετάσχει στις επικείμενες δημοπρασίες και ότι επιδιώκει και βραχυπρόθεσμες συμφωνίες αερίου.
Τέλος, προέκυψε ότι οι μακροχρόνιες συμβάσεις με Αλβανία και Βοσνία περιλαμβάνουν ρήτρες take or pay, ενώ για το ενδεχόμενο ανάπτυξης υποδομής FSRU, ο Αλέξανδρος Εξάρχου σημείωσε ότι σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν σύντομα.
«Παζάρια» με τους πελάτες από την efood
Ακούω ότι το e-food, η μεγαλύτερη πλατφόρμα online delivery στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει μια διαδικασία αναθεώρησης των συμβάσεων με παλαιούς πελάτες που είχαν χαμηλές χρεώσεις σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα ποσοστά της με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες.
Η efood ανήκει στην γερμανική Delivery Hero και σήμερα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να παραγγέλνουν μέσω εφαρμογής ή της ιστοσελίδας της από 20.000 καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας.
Παράλληλα, η πλατφόρμα δέχεται το τελευταίο διάστημα επιθέσεις στην ιστοσελίδα της από χάκερς που προς το παρών αντιμετωπίζονται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Ισχυρή βάση πάνω από τα 1,2 ευρώ έχει κάνει η μετοχή της Bally's Intralot τις τελευταίες ημέρες.
Η συμφωνία με την Deutsche Bank για αγορά ιδίων μετοχών της Intralot από την τράπεζα αποδίδει.
Το διάστημα από 17-23 Ιουνίου αποκτήθηκαν 2.259.585 μετοχές της εταιρείας με μέση τιμή κτήσης 1,202891 ευρώ ανά μετοχή και συνολική αξία 2.718.034,23 ευρώ.
Μετά από αυτές τις συναλλαγές η Deutsche Bank κατέχει συνολικά 2.259.585 μετοχές της Intralot, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,121% του συνόλου των μετοχών της εταιρείας.
Με τη λήξη της σύμβασης οι μετοχές της Intralot θα πωληθούν από την τράπεζα στην εισηγμένη και θα καταστούν ίδιες μετοχές της Intralot.
Αποχωρεί από την ΑΒ Βασιλόπουλος η Αλεξία Μαχαίρα
Μια μικρή στιγμή συγκίνησης έκρυβε η δημοσιογραφική αποστολή της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ηλεία.
Ο επικεφαλής της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας ανακοίνωσε ότι η Αλεξία Μαχαίρα, διευθύντρια επικοινωνίας και βιωσιμότητας θα αποχωρήσει από την εταιρεία τον Ιούλιο, έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας, σε μια ανακοίνωση που δεν έκρυβε τη συναισθηματική της φόρτιση.
Για όσους καλύπτουν χρόνια το λιανεμπόριο, η Αλεξία ήταν από τα πρόσωπα που ταυτίστηκαν με την ΑΒ όσο λίγοι.
Σε μια εταιρεία που μέσα σε δύο δεκαετίες είδε διοικήσεις να αλλάζουν, στρατηγικές να αναπροσαρμόζονται και την αγορά να μεταμορφώνεται, εκείνη παρέμεινε σταθερά στη θέση της, διαχειριζόμενη ίσως έναν από τους πιο απαιτητικούς ρόλους, αυτόν της εταιρικής επικοινωνίας.
Το επόμενο επαγγελματικό της βήμα παραμένει προς το παρόν άγνωστο.
Με την αποχώρησή της, πάντως, ολοκληρώνεται ένας κύκλος 20 ετών, που άφησε το αποτύπωμά του τόσο στην ίδια όσο και στην ιστορία της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Τέσσερα νέα πλοία αγοράζουν οι Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός
Στην περαιτέρω επέκταση της παρουσίας της στην αγορά ξηρού φορτίου, προχωρά η Enesel Group, η οποία ελέγχεται από τους αδελφούς Αντώνη και Φίλιππο Λαιμό.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία συνδέεται με παραγγελία έως και τεσσάρων νεότευκτων bulk carriers τύπου ultramax στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά έως τα τέλη του 2028, με το κόστος να διαμορφώνεται κοντά στα 37 εκατ. δολάρια ανά μονάδα.
Η συμφωνία, εφόσον επιβεβαιωθεί, σηματοδοτεί τη διεύρυνση της δραστηριότητας της εταιρείας σε έναν ακόμη κλάδο της αγοράς ξηρού φορτίου, μετά την πρόσφατη επιστροφή της στα capesize bulkers.
Πάντως, η Enesel δεν έχει επιβεβαιώσει επισήμως τη φημολογούμενη παραγγελία.
Παράλληλα, στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας δεν εμφανίζονται μέχρι στιγμής τα νεότευκτα ultramax, ενώ τα μοναδικά υπό ναυπήγηση πλοία που περιλαμβάνονται στη λίστα του στόλου είναι τα δύο capesize που παρήγγειλε τους προηγούμενους μήνες στα ναυπηγεία Hengli Heavy Industry της Κίνας.
Πρόκειται για τα πλοία με αριθμούς κατασκευής HL-B181K-17 και HL-B181K-38, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2027.
Οι συγκεκριμένες παραγγελίες σηματοδότησαν την επιστροφή του ομίλου στον κλάδο των bulkers, μετά την πώληση των δύο μοναδικών πλοίων ξηρού φορτίου που διέθετε τότε.
Τα δύο capesize πέρασαν πέρυσι στον έλεγχο της Hayfin Capital, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και ανανέωσης του στόλου της εταιρείας.
Ο όμιλος εξακολουθεί να είναι περισσότερο γνωστός για τη δραστηριότητά του στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των containerships.
Σήμερα η Enesel, η οποία διατηρεί γραφεία στο Λονδίνο, την Αθήνα, τη Σιγκαπούρη και την Κοπεγχάγη, διαθέτει στόλο 14 μεγάλων δεξαμενόπλοιων και 11 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Γιατί χαίρεται ο Ηλίας Σαμαράς των ταυτοτήτων;
Παράταση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι 27/7/2026 πήρε ο διαγωνισμός για τις ταυτότητες.
Για αυτή τη φάση, καταληκτική ημερομηνία ήταν η σημερινή.
Δηλαδή 25/6.
Τι πιο σύνηθες θα πει κανείς.
Εδώ παίρνουν παρατάσεις διαγωνισμοί των 50 και 100 εκατομμυρίων.
Πόσο μάλλον το mega project των 515 εκατ. ευρώ.
Το mononews και ο Wiseman είχε εκφράσει εξ αρχής τις ανησυχίες του.
Οι οποίες είναι και ανησυχίες της αγοράς.
Ότι δηλαδή η πολυπλοκότητα του έργου και η μεγάλη συμμετοχή θα δημιουργούσε…κολλήματα.
Με αποτέλεσμα όλο αυτό να βγάζει κερδισμένους τη Toppan και τον Ηλία Σαμαρά.
Που τρέχουν μέχρι σήμερα το έργο.
Οι πληροφορίες λένε ότι η παράταση οφείλεται στο γεγονός ότι τα σχήματα που θα δηλώσουν ενδιαφέρον δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Όπως λένε πηγές, τα σχήματα που είχαν διαμορφωθεί ήταν τέσσερα.
Όμως ένα από αυτά, «διαλύθηκε» προσφάτως.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η παράταση ήταν αίτημα όλων.
Και έτσι το Υπερταμείο πήρε την απόφαση να δώσει παράταση.
Μαθαίνω ότι οι ανακατατάξεις είναι πολλές.
Και ακόμα όλα είναι ρευστά αναφορικά με τα σχήματα που θα προκύψουν τελικά.
Θα δούμε λοιπόν.
Έχουμε ένα μήνα (τουλάχιστον) μπροστά μας.
Γιατί μη μου πείτε ότι δεν μπορεί να υπάρξει και νέα παράταση για μετά το καλοκαίρι.
Αντε μετά προσφυγές και άλλες καθυστερήσεις.
Θα περάσει κανένας χρόνος να κλείσει ο διαγωνισμός.
Πέντε υπουργοί Προστασίας του Πολίτη έχουν περάσει από την «καυτή» καρέκλα, αλλά ο διαγωνισμός ακόμη να γίνει.
Και πάντα χαίρονται οι Γιαπωνέζοι και ο εφευρέτης Σαμαράς που συνεχίζουν να κάνουν τη δουλειά τους, και πολύ καλά μάλιστα...
Νέα εταιρεία από την ΗΡΩΝ
Η Sustainable Energy Solutions Μονοπρόσωπη Α.Ε., εταιρεία που συστάθηκε το 2024 από την ΗΡΩΝ, προχώρησε χθες στην ίδρυση της εταιρείας Reserve Energy Power II (Repower II) με έδρα την Κηφισιά και κεφάλαιο 5,8 εκατ. ευρώ.
Η Reserve Energy Power Μονοπρόσωπη Α.Ε. Ι είχε συσταθεί τον περασμένο Νοέμβριο με κεφάλαιο 4 εκατ. ευρώ.
Στη νέα εταιρεία συμμετέχουν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ήρων Ενεργειακή Γεώργιος Κούβαρης, ως Πρόεδρος και οι Γεώργιος Σπύρου, Διονύσιος Ανδρωνάς, Εμμανουήλ Μουστάκας, Στυλιανή Ζαχαρία, Μάρκος Κατσίμης και Γεώργιος Αρμένης.
Σκοπός της εταιρείας το εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος, υπηρεσίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Joint Venture από Στάσση και Μυτιληναίο
Αλλά μιας και είμαστε στο Μυτιληναίο, είδα χθες ότι έγινε πράξη η κοινή εταιρεία της ΔΕΗ με την Metlen με την επωνυμία Enstora BESS και έδρα τα γραφεία του ομίλου Metlen στο Μαρούσι.
Ο «κουμπαράς» της εταιρείας ορίστηκε σε 1,5 εκατ. ευρώ και έβαλαν από 750.000 ευρώ ΔΕΗ και Metlen αποκτώντας το 50% η κάθε μία.
Στους σκοπούς της εταιρείας υπηρεσίες χρηματοπιστωτικών ελεγχουσών εταιρειών, χορήγηση πιστώσεων, υπηρεσίες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, υπηρεσίες αποθήκευσης ενέργειας κ.λπ.
Ουσιαστικά πρόκειται για υλοποίηση της απόφασης για joint venture των δύο ενεργειακών κολοσσών για την από κοινού ανάπτυξη και λειτουργία έργων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε στρατηγικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η κοινή εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί κυρίως στον τομέα των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με μπαταρίες (Battery Energy Storage Systems - BESS) σε Βουλγαρία, Ιταλία και Ρουμανία, αγορές που θεωρούνται κομβικές για τη νέα φάση ανάπτυξης της ευρωπαϊκής αγοράς αποθήκευσης.
Πριν από ένα μήνα περίπου η Κομισιόν είχε δώσει το πράσινο φως για την κοινοπραξία.
Στην κοινή εταιρεία και στο δ.σ. πρόεδρος είναι ο Κωσταντίνος Μαύρος της ΔΕΗ, CEO ο Νίκος Σώκος και μέλη οι Κ. Νάτσης, Ν. Παπαπέτρου, Χρ. Κεραμιώτης, Ν. Παπαοικονόμου.
Λύση για την ELFE;
Πρωτοβουλίες για να λυθεί η δικαστική διαμάχη της ΔΕΠΑ Εμπορίας με την ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) με έδρα τη Νέα Καρβάλη Kαβάλας έχουν αναλάβει το Υπουργείο Ενέργειας, όπως μαθαίνει η στήλη και όπως λέγεται «έχει κάποιες ιδέες».
Η διαμάχη ξεκίνησε γύρω από τις τιμολογήσεις φυσικού αερίου της περιόδου 2010–2015.
Η ELFE υποστήριξε ότι η φόρμουλα τιμολόγησης της ΔΕΠΑ (σύνδεση με τις τιμές πετρελαίου) ήταν καταχρηστική και άσκησε αγωγή ζητώντας αποζημίωση.
Αυτή η αγωγή είναι εκείνη που οδήγησε στην πρωτόδικη απόφαση του 2019, με την οποία επιδικάστηκαν περίπου 61 εκατ. ευρώ υπέρ της ELFE.
Στη συνέχεια, ή παράλληλα στο ίδιο δικαστικό μέτωπο, η ΔΕΠΑ άσκησε αγωγή για τις ανεξόφλητες οφειλές φυσικού αερίου της ELFE, οι οποίες είχαν φθάσει περίπου τα 120 εκατ. ευρώ.
Το Εφετείο το 2022 αναφέρει ρητά ότι έκανε δεκτή «την αγωγή της ΔΕΠΑ για τα χρέη της βιομηχανίας λιπασμάτων Καβάλας» και απέρριψε την αγωγή της ELFE.
Ακολούθως η ELFE προσέφυγε στον Άρειο Πάγο κατά της απόφασης 689/2022και η απόφαση αναμένεται ακόμη…
Η εκκρεμότητα αυτή δημιουργεί ένα κίνδυνο μεγαλύτερο από το όποιο ποσό αποφασιστεί να καταβάλει η ΔΕΠΑ αν χάσει: Τον κίνδυνο να ανοίξει ο δρόμος για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων και από άλλους πελάτες της ΔΕΠΑ Εμπορίας αναφορικά με τον τρόπο τιμολόγησης την επίμαχη περίοδο.
Θυμίζουμε ότι αυτή η εκκρεμοδικία είχε καταστεί εμπόδιο για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από το ΤΑΙΠΕΔ παρά το ενδιαφέρον που είχε εκδηλωθεί στον διαγωνισμό.
Τυχόν λύση της δικαστικής εκκρεμότητας με την ELFE θα ανοίξει το δρόμο στη ΔΕΠΑ Εμπορίας για την ιδιωτικοποίηση ή εναλλακτικά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο.
O Πιέρρ και η πληγή του νόμου Κατσέλη
«Μια πληγή που έμεινε ανοιχτή για δεκαέξι ολόκληρα χρόνια».
Με αυτή την (διόλου απαρατήρητη) φράση επέλεξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης να ξεκινήσει την ομιλία του χθες στη Βουλή αναφερόμενος στον νόμο Κατσέλη.
Ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε πως δεν αμφισβητεί την αρχική πρόθεση του νόμου, αλλά το αποτέλεσμά του στην πράξη.
Και μάλιστα το έκανε με έναν μάλλον δύσκολο να αντικρουστεί συλλογισμό: ένα νομοθετικό πλαίσιο που χρειάζεται δεκαέξι χρόνια μετά νέα παρέμβαση για να ξεκαθαρίσει βασικές πτυχές της εφαρμογής του, προφανώς άφησε πίσω του εκκρεμότητες και αβεβαιότητες.
Την ίδια ώρα, αντιπαρέβαλε τον εξωδικαστικό μηχανισμό, παραθέτοντας ένα στοιχείο που δύσκολα προσπερνά κανείς.
Ότι οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν κατά 700% μέσα σε τρία χρόνια.
«Όταν βλέπω 700% αύξηση, επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η συζήτηση για το ιδιωτικό χρέος περνά σταδιακά από τη λογική της διαρκούς αναβολής στη λογική της άμεσης δεύτερης ευκαιρίας για όσους θέλουν να «κλείσουν τους λογαριασμούς τους» από το παρελθόν.
Το ευχαριστώ στον Παπασταύρου από τα... Δωδεκάνησα
Στην χρηματοδότηση έργων ύψους 15 εκ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας σε νησιά προχώρησε το απόγευμα της Τετάρτης ο Σταύρος Παπασταύρου.
Σε συνάντηση που είχε με δημάρχους απο τις Κυκλάδες, τις Σποράδες, τα Επτάνησα, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπέγραψε την υπαγωγή 9 νησιωτικών δήμων στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων».
Όπως καταλαβαίνετε ολοι είχαν μια καλή κουβέντα να πουν για αυτή την πρωτοβουλία, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας των νησιών. Γιατί -αν μη τι άλλο- αποδεικνύει ότι η απόσταση της Αθήνας από την ακριτική Ελλάδα, μειώνεται όταν υπάρχει η πολιτική βούληση και το ενδιαφέρον.
Η δημοσκόπηση και ο «κολλητός» του Τσίπρα
Τη δημοσκόπηση που δείχνει ότι αν είχαμε εκλογές την επόμενη Κυριακή η ΝΔ θα έπαιρνε 28,3% και η ΕΛΑΣ του Τσίπρα 21,4% την έχετε δει.
Όχι, μπράβο στον Αλέξη που μείωσε τη διαφορά κάτω από 7 μονάδες, έτοιμος να νικήσει τον ΚΜ και να καταλάβει ξανά τα ανάκτορα του Μαξίμου είναι.
Πανηγυρίζουν μάλιστα διάφοροι «πανηγυριτζήδες» που κάποτε έβριζαν τον Τσίπρα και τώρα τον αποθεώνουν. Τέλος πάντως, επειδή δεν είμαι και πολύ λάτρης των δημοσκοπήσεων, όλων των εταιρειών, οφείλω να πω κάτι.
Το χθεσινό γκάλοπ, που δείχνει τους «Ελασίτες» πάνω από 20%, την Καρυστιανού 11,9% και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα (9,9%), την έχει κάνει η RealPolls.
Φαντάζομαι είναι σοβαρή εταιρεία, έχει όλα τα εργαλεία να διεξάγει αξιόπιστες έρευνες.
Μήπως, λέω μήπως, ο ιδιοκτήτης είναι κάποιος κύριος Π. Αλληλόμης, ο οποίος ήταν στενός συνεργάτης του Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου;
Πού είχε άριστες σχέσεις με τον Νίκο Παππά επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;
Που γενικώς είναι με τα... μπούνια Τσιπρικός εδώ και χρόνια;
Μάλιστα ο ίδιος έβγαζε έρευνες το 2022 που έδειχναν ότι κλείνει η ψαλίδα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ αλλά λίγους μήνες μετά στην κάλπη η διαφορά ήταν καμιά 25αριά μονάδες;
Η RealPolls δεν είναι η εταιρεία που κατήγγειλε πρόσφατα και ο Δουδωνής του ΠΑΣΟΚ;
Τι να πω, είναι ασθενής η μνήμη μου, αλλά αμυδρά θυμάμαι και άλλες εταιρείες όπως η VoxPop και η BridgingEurope, που έκαναν ανάλογες έρευνες «υψώνοντας» στα ουράνια τον ανυπέρβλητο ηγέτη Αλέξη...
Τελικά, ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του»...
Αβραμόπουλος «τελειώνει» από ΝΔ
Δεν ξέρω αν είναι μπούρδες το σκάνδαλο του Qatargate στο οποίο εμπλέκεται ο Αβραμόπουλος.
Ούτε γνωρίζω κανέναν κερατά (αν και υπάρχουν πολλοί εδώ που τα λέμε) που θα μπορεί να απολογηθεί ο πρώην επίτροπος. Αυτό που ξέρω είναι ότι από χθες, και μετά την τηλεοπτική του παρουσία στον Σκάι, ο βουλευτής Ηλείας της ΝΔ μάλλον είναι και με τα δύο πόδια εκτός κόμματος.
Το μεγαλοπρεπές «άδειασμα» που του επιφύλαξε αρχικά ο Χρυσοχοϊδης για το ένταλμα σύλληψης -για το οποίο ο Αβραμόπουλος είπε ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη το κράτησε 3 μέρες στο συρτάρι- και στη συνέχεια ο Παύλος Μαρινάκης με την ατάκα «όταν σε καλούν εμφανίζεσαι», δείχνει ξεκάθαρα ότι το Μαξίμου βάζει διαχωριστική γραμμή από τον βουλευτή.
Οχι γιατί τον θεωρεί κατηγορούμενο, ότι πήρε μίζες κ.λπ. (άλλωστε είναι μια υπόθεση γνωστή από το 2022).
Αλλά γιατί με την εμφάνισή του τα έκανε χειρότερα απ' ότι ήταν.
Σαν εκείνο τον κακόμοιρο τον Μακάριο Λαζαρίδη, ο οποίος δεν φτάνει που έκανε τη «λαδιά» με το πτυχίο, βγήκε μετά να πει «πόσο ωραίος είμαι», και την άλλη μέρα πήρε την άγουσα από την κυβέρνηση.
Ετσι και ο Αβραμόπουλος, το τι είπε το στόμα του δε λέγεται.
Ακόμη και το πεντοχίλιαρο που έπαιρνε μισθό από την ύποπτη ΜΚΟ το απαξίωσε.
Τέτοια ακούει κάποιος που δουλεύει μέρα - νύχτα για 800 ευρώ και βρίζει συλλήβδην τους πολιτικούς.
Είναι κάτι πολιτικοί που καλύτερα να μασάνε παρά να μιλάνε...
Οσο για τον δήμαρχο των κάγκελων παντού, που έλεγε και ο αείμνηστος Τζίμης Πανούσης, είναι πλέον σίγουρο ότι δεν θα είναι στα γαλάζια ψηφοδέλτια.
Ελπίζω να μην τον περιμαζέψει κι αυτόν ο Αντώνης Σαμαράς, ως έναν από τους πικραμένους του... μητσοτακισμού.
Ποιους ενοχλεί η Αγαπηδάκη;
Επειδή έχω δει κάποιες δημοσκοπήσεις, κρυφές, για περιφέρειες της Αττικής, και βλέπω για παράδειγμα ότι στον δυτικό τομέα της Αθήνας η πρωτιά Χρυσοχοϊδη είναι σίγουρη, αλλά η Ειρήνη Αγαπηδάκη πάει... σφαίρα, αμέσως μου απαντήθηκε το ερώτημα γιατί «ενοχλεί» τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας.
Δεν εννοώ τους εκτός Νέας Δημοκρατίας, πολιτικά θεμιτό το βρίσκω να την βρίζουν οι Ελασίτες ή οι Πασόκοι.
Για τους «συντρόφους» εντός του κόμματος μιλάω που δυσκολεύονται να χωνέψουν πώς ένα άτομο εκτός συστήματος, με τη σκληρή δουλειά του και μόνο, μπορεί να ανεβαίνει τα σκαλιά της πολιτικής ιεραρχίας.
Η Αγαπηδάκη έχει υλοποιήσει με επιτυχία όλα αυτά τα προγράμματα πρόληψης που έχουν σώσει χιλιάδες ζωές.
Και η ίδια, αθόρυβα, χωρίς κορδέλες και τυμπανοκρουσίες, έχει οργανώσει τις Κινητές Μονάδες Υγείας (ΚΟΜΥ), οι οποίοι πηγαίνουν πόρτα - πόρτα και προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε ανθρώπους που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στα αυτονόητα.
Στο ευαίσθητο Εβρο π.χ. αλλά και σε άλλες δυσπρόσιτες περιοχές ηλικιωμένοι αισθάνονται ότι δεν είναι μόνοι, ότι μπορούν να στηριχθούν σε κάποιον.
Αυτό, λοιπόν, απαιτεί σκληρή δουλειά.
Ε, σ' αυτή τη χώρα που όλα γίνονται στα παρασκήνια και τους διαδρόμους, η σκληρή δουλειά που φέρνει απτά αποτελέσματα, προκαλεί φθόνο.
Τι να πει κανείς.
Μόνο να ευχηθώ ο κόσμος να ψηφίζει με μοναδικό κριτήριο ότι κάποιος λιώνει τα παπούτσια για να κάνει έργο, κι στρογγυλοκαθισμένους στην καρέκλα τους που κάνουν ρουσφέτια.
Έρημος, βαρύς και μόνος ο Φάμελλος
Φιλικό μου ζευγάρι είχε πάει πολύ πρόσφατα στο θεατράκι του Δήμου Παπάγου να δει μια καλοκαιρινή συναυλία και να πάρει μια ανάσα δροσιάς.
Είναι αμφότεροι καθηγητές Πανεπιστημίου, με σπουδές στο εξωτερικό και ήθελαν να ακούσουν τη Νατάσσα Μποφίλιου.
Ανεξάρτητα από τις… εξωκαλλιτεχνικές της δραστηριότητες που είναι αμφιλεγόμενες, διαθέτει πολύ καλή φωνή.
Μαζί της τραγουδούσε και ο λυρικός-έντεχνος δημιουργός Μανώλης Φάμελλος.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι αδελφός του Σωκράτη Φάμελλου, που με τη σειρά του είναι ακόμη Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ή τέλος πάντων ότι έχει απομείνει από αυτό το απισχνασμένο σχήμα.
Ήταν λοιπόν παρών ο Φάμελλος (ο πρόεδρος) για να ακούσει τον αδελφό του.
Το ζευγάρι παρατήρησε πως ελάχιστοι (ελαχιστότατοι για την ακρίβεια…) πήγαν έστω και τυπικά να ανταλλάξουν μια χειραψία μαζί του.
Και εκείνος βέβαια… ουδόλως απολάμβανε τη μοναξιά του.
-Μου θυμίζει το παλαιό άσμα του του ελαφρού τραγουδιού: «Ερημος, βαρύς και μόνος» του Αττίκ με την υπέροχη Δανάη Στρατηγοπούλου, παρατήρησε ο σύζυγος…
-Έτσι ακριβώς δείχνει, αλλά εμένα μου θυμίζει ένα άλλο τραγούδι, του αδελφού του Μανώλη…
-Ποιο τραγούδι;
-«Η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να 'ρθει»!
-Δεν τη βλέπω να έρχεται, πάντως…
-Οπότε θα καταφύγω στην Αννούλα τη Βίσση και το «Δώδεκα και ούτε ένα τηλεφώνημα»!
-Πράγματι δεν του έρχεται ούτε αυτό το τηλεφώνημα του Φάμελλου και έχει «σκάσει».
Εγώ ως λατινομαθής wiseman θα προσθέσω το κλασικό «sic transit gloria mundi» δηλαδή «έτσι περνάει, έτσι παρέρχεται η δόξα των ανθρώπων». Με τις υγείες τους και ας πρόσεχαν…
Ποιος θα μείνει με την Καρυστιανού;
Εκεί στην Ελπίδα για τη Δημοκρατία, έτσι όπως πάνε Καρυστιανού, Γρατσία και ο νταβάριτς Θανάσης Αυγερινός, θα ψάχνουν και τέταρτο για να παίζουν μπιρίμπα.
Οι αποχωρήσεις ηχηρές και λιγότερο γνωστές, θα συνεχιστούν, αλλά όσα είπε ο εμπειογνώμονας Κοκοσαλάκης (αυτός που έβλεπε ξυλόλια βεβαίως βεβαίως) χθες, δείχνουν ξεκάθαρα τι συμβαίνει στο κόμμα της Μαρίας.
Ούτε Δημοκρατία, ούτε διαφάνεια, αλλά αυλές, αποφάσεις δύο - τριών ατόμων και παντελής έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών.
Αμ τι νόμιζε η μάνα των Τεμπών;
Ότι είναι εύκολο να κάνεις κόμμα ενώ δεν ξέρεις που πάνε τα τέσσερα;
Πόση θλίψη για την τραγωδία στα Τέμπη να πουλήσεις;
Κάποια στιγμή σε παίρνουνε χαμπάρι και οι φίλοι σου και σου κουνάνε μαντήλι.
Βέβαια, η χθεσινή δημοσκόπηση της RealPolls της δίνει 11,4% και την βγάζει τρίτη (αφού ο θυμωμένος Νίκος οδηγεί το ΠΑΣΟΚ σε μονοψήφια νούμερα), όμως, δεν ξέρω αν όλο αυτό είναι απλά η «φόρα» που είχε και το μπαλόνι που σιγά σιγά ξεφουσκώνει.
Οι must ειδήσεις του mononews σε ένα AI Video
https://www.youtube.com/shorts/WsewfGnM4N0
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
"
["post_title"]=>
string(354) "Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκίλφοϊλ και τα 2 αμερικανικά funds, οι κερδοσκόποι της Τρ. Πειραιώς και η ΕΚ, το joint venture Στάσση - Μυτιληναίου, η αγωγή 133 εκατ. κατά Παυλίδη και η χαρά του Σαμαρά των ταυτοτήτων"
["post_excerpt"]=>
string(225) "Οι τράπεζες βρέθηκαν στο στόχαστρο των πωλητών, την ώρα που η Coca-Cola και η AEM έκλεβαν την παράσταση με εντυπωσιακές επιδόσεις"
["post_status"]=>
string(7) "publish"
["comment_status"]=>
string(6) "closed"
["ping_status"]=>
string(6) "closed"
["post_password"]=>
string(0) ""
["post_name"]=>
string(191) "oi-ekplixeis-exarchou-i-gkilfoil-kai-ta-2-amerikanika-funds-oi-kerdoskopoi-tis-tr-peiraios-kai-i-ek-to-joint-venture-stassi-mytilinaiou-i-agogi-133-ekat-kata-pavlidi-i-chara-tou-samara-ton-ta"
["to_ping"]=>
string(0) ""
["pinged"]=>
string(0) ""
["post_modified"]=>
string(19) "2026-06-25 12:59:38"
["post_modified_gmt"]=>
string(19) "2026-06-25 09:59:38"
["post_content_filtered"]=>
string(0) ""
["post_parent"]=>
int(0)
["guid"]=>
string(34) "https://www.mononews.gr/?p=2181694"
["menu_order"]=>
int(0)
["post_type"]=>
string(4) "post"
["post_mime_type"]=>
string(0) ""
["comment_count"]=>
string(1) "0"
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
Οι εκπλήξεις Εξάρχου, η Γκίλφοϊλ και τα 2 αμερικανικά funds, οι κερδοσκόποι της Τρ. Πειραιώς και η ΕΚ, το joint venture Στάσση – Μυτιληναίου, η αγωγή 133 εκατ. κατά Παυλίδη και η χαρά του Σαμαρά των ταυτοτήτων
Σημαντικά ακίνητα, από ένα γιγαντιαίο μηχανικό πάρκινγκ στο Ηράκλειο έως περιουσιακά στοιχεία της ιστορικής ΑΕΓΕΚ και το ακίνητο του λαϊκού τραγουδιστή Μάκη Χριστοδουλόπουλου στην Αιγιαλεία, βρέθηκαν σήμερα στο επίκεντρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Αρχικά, στο Ηράκλειο Κρήτης, ολοκληρώθηκε ο πλειστηριασμός του χαρτοφυλακίου ακινήτων των εταιρειών «PLASTIRA CENTER Α.Ε.» και «ΑΡΤΕΜΙΣ ΕΝΑ Α.Ε.»,που διαθέτουν ένα μεγάλο μηχανικό σύστημα στάθμευσης στη συμβολή των οδών Νικολάου Πλαστήρα και Γιαννίκου.
Οι δύο βασικοί πλειστηριασμοί της που είχαν προγραμματιστεί για σήμερα κατέληξαν άγονοι. Συγκεκριμένα, δεν εμφανίστηκε κανένας πλειοδότης για το ενιαίο οικονομικό σύνολο των 666 θέσεων στάθμευσης, με τιμή πρώτης προσφοράς 7.385.364 ευρώ, ούτε για το πρόσθετο ακίνητο με τιμή εκκίνησης 410.000 ευρώ.
Αντίθετα, κατακυρώθηκαν αρκετές από τις επιμέρους θέσεις στάθμευσης που ανήκαν στην «ΑΡΤΕΜΙΣ ΕΝΑ Α.Ε.». Οι θέσεις αυτές, με τιμές εκκίνησης από 7.200 έως 9.000 ευρώ, άλλαξαν χέρια με οριακές υπερθεματίσεις, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις το τελικό τίμημα ήταν μόλις κατά 1 ευρώ υψηλότερο από την τιμή πρώτης προσφοράς.
Το ακίνητο του Μάκη Χριστοδουλόπουλου στην Αιγιαλεία
Την ίδια ημέρα ολοκληρώθηκε, έπειτα από σειρά άγονων προσπαθειών των προηγούμενων ετών, και ο πλειστηριασμός του ακινήτου που ανήκε στον γνωστό λαϊκό τραγουδιστή Μάκη Χριστοδουλόπουλο και τη σύζυγό του Αναστασία Χριστοδουλοπούλου στην περιοχή της Αιγιαλείας.
Το ακίνητο κατακυρώθηκε έναντι 385.517 ευρώ, δηλαδή μόλις 2 ευρώ πάνω από την τιμή πρώτης προσφοράς των 385.515 ευρώ. Επισπεύδουσα ήταν η doValue Greece, υπό την ιδιότητά της ως διαχειρίστριας της CAIRO No. 1 Finance DAC, για απαίτηση ύψους μόλις...10.000 ευρώ.
Πρόκειται για οικόπεδο με συγκρότημα κτισμάτων που περιλαμβάνει κύρια διώροφη κατοικία επιφάνειας 187,52 τ.μ., δύο ημιτελείς διώροφες κατοικίες 65 τ.μ. η καθεμία με υπόγειους και βοηθητικούς χώρους, μικρό ισόγειο κτίσμα στην είσοδο του οικοπέδου, πισίνα περίπου 85 τ.μ., στεγασμένο χώρο μπάρμπεκιου και σκεπασμένες θέσεις στάθμευσης.
Στον αντίποδα, χωρίς κανένα αποτέλεσμα ολοκληρώθηκαν και οι τρεις πλειστηριασμοί που διενεργήθηκαν σε βάρος της ιστορικής κατασκευαστικής εταιρείας ΑΕΓΕΚ.
Οι δύο πρώτοι, με επισπεύδουσα την Alpha Bank, αφορούσαν αγροτικές εκτάσεις στη θέση «Βοϊδολείβαδο» ή «Φούσκαρη» του Αγρινίου. Το πρώτο αγρόκτημα, έκτασης 12.750 τ.μ., βγήκε στο σφυρί με τιμή πρώτης προσφοράς 148.000 ευρώ, ενώ το δεύτερο, έκτασης 4.250 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 52.800 ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις η διαδικασία ματαιώθηκε λόγω έλλειψης πλειοδοτών.
Άγονος απέβη και ο τρίτος πλειστηριασμός, που αφορούσε αγροτεμάχιο συνολικής έκτασης 63.801,53 τ.μ. στη θέση «Μαγούλες» της κτηματικής περιφέρειας Χαλικίου, στη Δημοτική Κοινότητα Αιτωλικού του Δήμου Μεσολογγίου. Η τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί στις 86.400 ευρώ, χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψήφιους αγοραστές.
Οι νέοι άγονοι πλειστηριασμοί έρχονται να προστεθούν στη μακρά διαδικασία εκποίησης περιουσιακών στοιχείων της ΑΕΓΕΚ, μιας εταιρείας που για δεκαετίες συγκαταλεγόταν στους ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. Ιδρυθείσα το 1949, η ΑΕΓΕΚ γνώρισε περίοδο έντονης ανάπτυξης κατά τη δεκαετία του 1990, ενώ στις αρχές της επόμενης δεκαετίας προχώρησε σε σειρά εξαγορών και συγχωνεύσεων, αποκτώντας το 2003 εργοληπτικό πτυχίο 7ης τάξης, το υψηλότερο της αγοράς.
Το 2007 πέρασε στον έλεγχο του επιχειρηματία Γιάννη Μαρούλη, ο οποίος ακολούθησε επιθετική στρατηγική ανάληψης έργων. Ωστόσο, οι εμπλοκές στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και οι πολυετείς δικαστικές διαμάχες με την Αττικό Μετρό επιβάρυναν καθοριστικά τη θέση της εταιρείας, οδηγώντας την σταδιακά σε οικονομικό αδιέξοδο.
Τα επόμενα χρόνια η ΑΕΓΕΚ προχώρησε σε πωλήσεις ακινήτων και θυγατρικών εταιρειών προκειμένου να περιορίσει τον δανεισμό της, χωρίς όμως να αναστρέψει την πορεία της. Η κατάρρευση κορυφώθηκε το 2023, όταν κατατέθηκε νέα αίτηση πτώχευσης και ακολούθησε η οριστική διαγραφή της από το Χρηματιστήριο Αθηνών, έπειτα από περίπου 30 χρόνια χρηματιστηριακής παρουσίας.
Σήμερα, η άλλοτε κραταιά κατασκευαστική εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαδικασία ρευστοποίησης των εναπομεινάντων περιουσιακών της στοιχείων, με τους τελευταίους πλειστηριασμούς να αποτυπώνουν τις δυσκολίες αξιοποίησης ακόμη και των πιο προσιτών ακινήτων της.