VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

Το Mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πως διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

vesselsvalue

Tanker

Οι τιμές στα πλοία τύπου suezmax κινήθηκαν σταθεροποιητικά. Το Sifnos (χωρητικότητας 150,900 dwt και κατασκευής 1999) εξαγοράστηκε από την Kyklades Maritime στην τιμή των 12 εκατ. δολαρίων έναντι 11,43 εκατ. δολ. που είναι η αξία του σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VV.

Σταθερές διατηρήθηκαν οι τιμές και στα δεξαμενόπλοια MR2. Το πλοίο Imbondiero χωρητικότητας 46,000 dwt και κατασκευής 1998 πουλήθηκε στην τιμή των 5 εκατ. δολ.

Bulker

Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές και στα πλοία τύπου capsize. Τα πλοία Dong A Ether (χωρητικότητας 179,200 dwt και κατασκευής 2011 στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Ind) και Dong A Leto (χωρητικότητας 179,600  dwt, κατασκευής 2010 στο ίδιο ναυπηγείο) πουλήθηκαν μαζί στην Winning Shipping στην τιμή των 46,5 εκατ. δολ.

Χωρίς μεταβολή παρέμειναν και οι τιμές στα panamax. Το πλοίο Thrasyvoulos (χωρητικότητας 84,700 dwt και κατασκευής 2017 στο ναυπηγείο Sasebo) εξαγοράστηκε από τη Samos Steamship έναντι 24 εκατ. δολ. Το Epson Trader (82,100 dwt και κατασκευής 2009 στο ναυπηγείο Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε από τη Nisshin στην Chartworld στην τιμή των 12,2 εκατ. δολ. έναντι 12,78 εκατ. δολ. που είναι η τιμή σύμφωνα με τη VV.

Το πλοίο Bubalin (76,400 dwt κατασκευής 2004 στο Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στην τιμή των 7,5 εκατ. δολ., υψηλότερα από την τιμή των 7,02 εκατ. δολ. που δίνει η VV.

Στα παλαιότερης κατασκευής πλοία, το Ever Shining (74,300 dwt, κατασκευής 1999 στο ναυπηγείο Namura) πουλήθηκε έναντι 4,35 εκατ. δολ. έναντι 4,21 εκατ. δολ. που δίνει η VV.

Πιο ήπιες ήταν οι τιμές στα πλοία τύπου supramax μεσαίας χωρητικότητας. Η τάση αποτυπώνεται και στην πώληση του πλοίου Νew Caledonia Maru (58,100 dwt και κατασκευής 2013 στοTsuneishi Cebu), στην τιμή των 14,9 εκατ. δολ. έναντι 15,04 εκατ. δολ. της τιμής που δίνει η VV.

To πλοίο τύπου handysize Nord Barcelona (χωρητικότητας 36,800 dwt κατασκευής 2011 στο Hyundai Vinashin) πουλήθηκε στη Norbulk στην τιμή των 9 εκατ. δολ. έναντι 8,8 εκατ. δολ της VV.

Στα πλοία παλαιότερης κατασκευής, το Genco Reliance (χωρητικότητας 30,000 dwt που κατασκευάστηκε το 1999 στο Oshima) πουλήθηκε στα 3,5 εκατ. δολ. έναντι 3,65 εκατ. δολ. που ήταν η εκτίμηση της VV.

Container

Σταθερές παρέμειναν οι τιμές και στα container, με εξαίρεση τα πλοία τύπου post panamax. Στα παλαιότερης κατασκευής post panama οι τιμές υποχώρησαν λόγω της πώλησης για διάλυση του πλοίου Granada (4,256 teu, κατασκευής 2010). Πρόκειται για το δεύτερο πλοίο επτά ετών που πωλείται για παλιοσίδερα.

* Tι είναι οι δείκτες της VV ;
 
Η VesselsValue προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου στη βάση δεδομένων της και υπολογίζει την αξία του με βάση τη χωρητικότητας του για κάθε έτος κατασκευής του. Στη συνέχεια, υπολογίζεται ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κλάδου. 
 
Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα που παρουσιάζουν οι αγοραπωλησίες πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλία. 
 

SHARE

LEAVE A REPLY