ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Οι διαπιστώσεις είναι χαρακτηριστικές, καθώς τα «ίχνη» στο τσιπάκι της κάρτας είναι μάρτυρες, ότι πολλοί δανειολήπτες που επικαλούνται αδυναμία στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους, ταξιδεύουν συχνά -και στο εξωτερικό-, δαπανούν για διασκέδαση και ψυχαγωγία.
Τα ίδια «ίχνη» επίσης μαρτυρούν ότι υπάρχει και μεγάλος αριθμός δανειοληπτών που δαπανούν μόνο για τα απαραίτητα, όπως είναι τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ ή η πληρωμή των λογαριασμών….
Αυτά τα «ίχνη» αποτελούν ακόμα ένα «εργαλείο» στα χέρια των τραπεζών, προκειμένου να προτείνουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις στους «κόκκινους» δανειολήπτες. Διότι η νέα γενιά ρυθμίσεων που περιλαμβάνει και «κούρεμα» οφειλών. Θα πρέπει λοιπόν να διασφαλισθεί ότι δεν θα έχουν το προνόμιο να διαγραφεί μέρος της οφειλής τους, εκείνοι που ανήκουν στην κατηγορία των στρατηγικών κακοπληρωτών.
Οι τράπεζες δίνουν έμφαση στις ρυθμίσεις των δανείων που δεν εξυπηρετούνται στην ώρα τους και στόχος τους είναι οι ρυθμίσεις αυτές να είναι συμβατές με την οικονομική κατάσταση των δανειοληπτών, ώστε να είναι αποδοτικές σε βάθος χρόνου, αναφέρει στο mononews.gr αρμόδιο τραπεζικό στέλεχος και συνεχίζει:
Προχωράμε λοιπόν στη «σάρωση» όλων των οικονομικών δεδομένων των οφειλετών και «σκανάρουμε» όλες τις συναλλαγές τους, είτε αυτές γίνονται στο ΑΤΜ, μέσω internet banking, ή αφορούν τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, τις αγορές πχ από βιβλία μέχρι εισιτήρια θεάτρου ή ταξίδια κλπ.
Άλλη μία ενδιαφέρουσα διαπίστωση είναι ότι δανειολήπτες που «κρύβονται» και δεν απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχονται από την τράπεζα για διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών, επισκέπτονται κανονικά τα ΑΤΜ της τράπεζας για να κάνουν συναλλαγές, όπως και μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Και καθώς στο τσιπάκι της κάρτας περνάνε όλες οι συναλλαγές, αυτές αποτελούν και την ταυτότητα του κάθε δανειολήπτη, που μπορεί να έχει δάνειο σε μικρή ή μεγάλη καθυστέρηση.
Η παρακολούθηση αυτή, όπως αναφέρουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση, ώστε να προταθεί η κατάλληλη λύση ρύθμισης στον δανειολήπτη.
«Στόχος μας είναι να περιοριστεί το ποσοστό των δανείων που ρυθμίζονται και σε πολύ σύντομο διάστημα –πριν περάσει χρόνος- βρίσκονται και πάλι στο «κόκκινο», αναφέρει η ίδια πηγή.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα 7 στα 10 «κόκκινα» δάνεια που ρυθμίζονται «σκάνε» εκ νέου μέσα σε 3 μήνες. Να σημειωθεί ότι κάθε δάνειο που ρυθμίζεται μπαίνει σε στενή παρακολούθηση για 12 μήνες. Είναι το κρίσιμο διάστημα μέχρι να μπει στον προθάλαμο για να περάσει και πάλι στα εξυπηρετούμενα δάνεια.
Από την παρακολούθηση αυτή προκύπτει ότι ο πελάτης που είναι συνεπής στην πληρωμή των δόσεων έχει 1 φορά πιθανότητα εντός έτους να ξαναγίνει «κόκκινος». Εκείνος που καθυστερεί μία δόση έχει 2,2 φορές πιθανότητα να «σκάσει» το δάνειο του μέσα στο χρόνο. Αν καθυστερεί 3 δόσεις τότε οι πιθανότητες αυξάνονται σε 4,5 φορές. Όσο πιο στοχευμένη λοιπόν και συμβατή με την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη είναι η ρύθμιση που θα του προταθεί, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες το δάνειο να «πρασινίσει».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θ. Καλαντώνης (Eurobank): Οι τράπεζες προτείνουν να μειωθεί κάτω από τις 100.000 ευρώ το όριο στον νέο «νόμο Κατσέλη»
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι κρύβει το ανοδικό ριμπάουντ στις τράπεζες και το «κλειδί» των γρήγορων λύσεων για τα «κόκκινα» δάνεια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρόγραμμα εθελουσίας στη Wind για 150 εργαζόμενους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Goldman Sachs: Περιθώριο ανόδου 5% ως τις 1.475 μονάδες το ΧΑ το 2024
- Χρηματιστήριο: Ισπανική υποχώρηση στις ελληνικές τράπεζες
- Νέα δεδομένα στην αντιμετώπιση παχυσαρκίας και διαβήτη
- ΣΕΛΠΕ: Στόχος μας είναι όλα τα μέλη να χτίσουμε μία ισχυρή κοινότητα – Η λιανική είναι η βιτρίνα της επιχειρηματικότητας