Σημάδια κόπωσης εμφάνισε η αγορά χύδην φορτίων για πλοία τύπου capesize, ενώ στα panamax και τα handy οι δείκτες κινήθηκαν σε ανοδική τροχιά. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, την περασμένη εβδομάδα οι τιμές της αγοράς χύδην φορτίων για τα capesize υποχώρησαν στην περιοχή του Ατλαντικού αφού υπήρξε μείωση της ζήτησης για πλοία.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι τιμές της spot αγοράς για φορτία από το Tubarao της Βραζιλίας για το Qingdao της Κίνας υποχώρησαν στα $ 12.20 ο τόνος, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες που είχαν κινηθεί κοντά στα $ 12.50 ο τόνος.

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ενώ στην αρχή της εβδομάδας παρατηρήθηκε αύξηση στη ζήτηση πλοίων από την περιοχή της Δυτικής Αυστραλίας για την Κίνα με ημερομηνίες παράδοσης εντός μηνός, στη συνέχεια και μέχρι το κλείσιμο της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου, η αγορά έδειξε σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν στις ίδιες τιμές βάσει προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.

Έτσι ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 2.018 από τις 2.235 που ήταν στο άνοιγμα της περασμένης Δευτέρας.

Στον αντίποδα, η αγορά των πλοίων χωρητικότητας τύπου Panamax έδειξε σημάδια ανάκαμψης στην περιοχή του Ατλαντικού, λόγω έλλειψης προσφοράς πλοίων για φορτία προς τον κόλπο Μεξικού (Αμερικής) και για ταξίδια από και προς τις ακτές της Ευρώπης, με αποτέλεσμα οι τιμές να οδηγηθούν σε πιο υψηλά επίπεδα. Θετικά διαμορφώθηκε το κλίμα και στην περιοχή του Ειρηνικού.

tanker

Οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι οι λόγοι της βελτίωσης του κλίματος φαίνεται να ήταν ο αυξημένος αριθμός φορτίων από την Ινδονησία και η περιορισμένη προσφορά πλοίων για ημερομηνίες φόρτωσης εντός του μηνός από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Ανατολική Αυστραλία, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση των κύριων αγορών όπου οδήγησαν αρκετά πλοία προς τα δυτικά.

Ο δείκτης BPI την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 819 μονάδες διατηρώντας το ανοδικό κλίμα των προηγουμένων ημερών.

Όσον αναφορά στα πλοία τύπου handy και supramax, η αγορά στο Ατλαντικό ήταν αμφιλεγόμενη με μειωμένη προσφορά πλοίων προς τον κόλπο Μεξικού (Αμερικής) και τις ανατολικές ακτές και έλλειψη ζήτησης πλοίων στις ακτές της Ευρώπης.

Στον Ειρηνικό υπήρξε πλεόνασμα πλοίων στις νοτιοανατολικές ακτές της Κίνας αν και η αύξηση σε φορτία αλατιού και αλουμινίου από την Αυστραλία βοήθησαν σημαντικά στη μείωση του spot πλεονάσματος.

Η εβδομάδα έκλεισε με τον δείκτη BHI στις 411 μονάδες να σημειώνει οριακή άνοδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Clarksons: Πόσο βαθιά είναι η κρίση στην παγκόσμια ναυτιλία;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί υποχωρούν οι τιμές των ναύλων στα πλοία capesize. Τι λένε οι αναλυτές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY