Όταν ποστάρετε την εφαρμογή #OOTD στο Instagram, πολύ περισσότεροι άνθρωποι δίνουν σημασία από ό,τι συνειδητοποιείτε. Τα καταστήματα λιανικής και οι σχεδιαστές μόδας, από τις μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες μέχρι τη μικρότερη μπουτίκ, κρατούν προσεκτικές σημειώσεις για το τι φοράτε, τι μοιράζεστε και τι λέτε online – και τώρα περισσότερο από ποτέ, προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα βασιζόμενοι πάνω σε αυτά.

«Το Instagram έχει αλλάξει τον τρόπο, που τα καταστήματα λιανικής σχεδιάζουν τα θέματά τους», είπε ο Tosha Cole Clemens, ιδιοκτήτης ενός πρακτορείου μόδας και δημοσίων σχέσεων στο «Mic». «Το Instagram είναι μεγάλη έμπνευση για την μόδα, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στα πραγματικά σχέδια και στη έπειτα  οι ίδιοι, που επηρεάζουν το Instagram χρησιμοποιούνται ως πρεσβευτές της εταιρείας».

dshsh

Ναι, η έμπνευση είναι το κλειδί. Αλλά πηγαίνει πέρα από αυτό, πέρα από την απλή συγκέντρωση φωτογραφιών των λουλουδιών, των τροφίμων και της φύσης για να ενημερώσει μια παλέτα χρωμάτων.

Το Instagram βοηθά τις επώνυμες εταιρείες να καταλάβουν τι θέλουμε να φορέσουμε.

Οι σχεδιαστές κάποτε έπρεπε να αναζητήσουν την έμπνευση με τον απαρχαιωμένο τρόπο: ψάχνοντας τους δρόμους, τις βιβλιοθήκες, τις αίθουσες τέχνης και οτιδήποτε άλλο βρίσκεται κάτω από τον ήλιο, για μία «έμπνευση» που θα μπορούσε να διαμορφώσει τα σχέδιά τους. Τώρα τροφοδοτούνται από το Internet.

Όπως το έθεσε ο Olivier Rousteing του οίκου «Balmain», το Instagram είναι «ένας νέος τρόπος για να ονειρευόμαστε». Πιο κυριολεκτικά, ένας εκπρόσωπος από την εταιρεία «Forever 21» είπε στο «Mic», «Το “Forever 21” βλέπει το Instagram σαν πηγή έμπνευσης και σαν οπτική πλατφόρμα από το εμπορικό μας σήμα μέχρι το millennial κοινό μας».

Πιο πρακτικά, όπως ακριβώς οι κυνηγοί μοντέλων μπορούν τώρα να βρουν νέα πρόσωπα on line, έτσι και οι σχεδιαστές και τα καταστήματα λιανικής πώλησης από όλο τον κόσμο, ψάχνουν για τις τάσεις της μόδας στα iPhones τους. Βλέπετε συγκεκριμένα παντελόνια ή παπούτσια να κυκλοφορούν πολύ μέσα στην εφαρμογή; Ένα κατάστημα όπως το «Forever 21» μπορεί να βάλει σε λειτουργία τα εργοστάσια για να ξεκινήσει την παραγωγή τους.

sgsh

«Το Instagram βοηθάει να δούμε πιο εύκολα ποιες είναι οι τάσεις της μόδας», είπε ο Clemens στο «Mic». «Επίσης, επιτρέπει στις εταιρείες να βλέπουν τα social media ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν τις τάσεις, αντί μόνο να απαντούν στα sites που προβλέπουν τις τάσεις. Έτσι μπορείτε να παρακολουθείτε τους στόχους της αγοράς πολύ στενά και να τους δώσετε ακριβώς αυτό που θέλουν. Σε αντάλλαγμα, αυτό προσφέρει στην εταιρεία περισσότερη εμπιστοσύνη για αυτό που παράγει».

Η αναλύτρια λιανικής πώλησης Sophie McCarthy επανέλαβε αυτό το σημείο στην «Independent». «Το Instagram είναι αυτό που επιτρέπει στους καταναλωτές να υπαγορεύουν τάσεις», είπε. «Αν ένα κατάστημα λιανικής είναι σε θέση να δημιουργήσει έναν τρόπο γρήγορης αντίδρασης σε αυτό, τότε θα μπορούσε να είναι ένα τεράστιο όφελος για αυτούς».

djdjdj

Οι σχεδιαστές φτιάχνουν ρούχα που φαίνονται ωραία στις οθόνες.

Η γυναικεία μάρκα «Proenza Schouler» αναστάτωσε μερικά πρόσωπα της υψηλής μόδας το Νοέμβριο, όταν οι σχεδιαστές της παραδέχθηκαν ότι υπολογίζουν το πώς θα φαίνονται τα ρούχα στο Instagram όταν τα φτιάχνουν.

«Δεν πρόκειται μόνο για τα ρούχα», είπε ο Lazaro Hernandez, ο ένας εκ των δύο σχεδιαστών της εταιρείας, στο κοινό του Φεστιβάλ Καινοτομίας «Fast Company». «Είναι το πώς φαίνονται στην οθόνη».

SHARE
Ερριέτα Κομνηνού
Η Ερριέτα Κομνηνού έχει σπουδάσει στο Λονδίνο. Στο mononews γράφει επιχειρηματικά θέματα και stories

LEAVE A REPLY