Κάποιοι τη θεωρούν απλώς μία… κλαψιάρα που έκανε καριέρα με σπαραχτικά τραγούδια αφιερωμένα στον πρώην της. Άλλοι πιστεύουν πως είναι μία από τις κορυφαίες φωνές της γενιάς της. Και αν κρίνουμε από την επιτυχία της, μάλλον αυτοί οι τελευταίοι είναι πολύ περισσότεροι…

Ο λόγος για την Adele, την 27χρονη Λονδρέζα τραγουδίστρια που, σε μία εποχή κατά την οποία η μουσική βιομηχανία φαίνεται να έχει πάρει την κατιούσα, εξαιτίας της πειρατείας, έσπασε… για πλάκα ένα ρεκόρ πωλήσεων που παρέμενε ακατάρριπτο για 15 χρόνια.

Συγκεκριμένα, με το «25», το νέο άλμπουμ της που κυκλοφόρησε αυτήν την εβδομάδα, η Adele έσπασε το ρεκόρ των περισσότερων πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας. Το προηγούμενο ρεκόρ το είχαν οι N*Sync με το άλμπουμ No Strings Attached, που κυκλοφόρησε το 2000 και είχε πουλήσει 2.416.000 αντίτυπα σε μία εβδομάδα.

Το «25» δεν έσπασε απλά αυτό το ρεκόρ. Το διαλύει. Κι αυτό γιατί το «25» έχει ήδη πουλήσει 2.433.000 αντίτυπα στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα σε τέσσερις μόνο μέρες, γεγονός που σημαίνει ότι έχει ακόμα τρεις μέρες για να διευρύνει το ρεκόρ αυτό σε δυσθεώρητα επίπεδα – δεν αποκλείεται μάλιστα να σπάσει το φράγμα των 3 εκατομμυρίων πωλήσεων.

Επιπλέον, οι τέσσερις αυτές μέρες κυκλοφορίας ήταν αρκετές για να εκτοξεύσουν τον νέο δίσκο της Adele στην κορυφή των πωλήσεων για ολόκληρη τη χρονιά, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των άλλων φετινών κυκλοφοριών.

Πάντως, σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιτυχία του «25» δεν αποδίδεται μόνο στο ταλέντο και το «άστρο» της Adele, αλλά και σε μία αμφιλεγόμενη κατά πολλούς κίνηση που φαίνεται ότι της βγήκε σε καλό: την άρνησή της να κυκλοφορήσουν τα τραγούδια του άλμπουμ σε υπηρεσίες streaming μουσικής, όπως το Spotify και το Apple Music. Η κίνηση αυτή ουσιαστικά «ανάγκασε» όσους ήθελαν να ακούσουν τα νέα της τραγούδια να αγοράσουν το άλμπουμ της, ανεβάζοντας κατακόρυφα τις πωλήσεις του.

Η «νίκη» αυτή της Adele επί των υπηρεσιών streaming έχει τη σημασία της, καθώς είναι αρκετοί οι καλλιτέχνες που δε βλέπουν με καλό μάτι την άνοδο  του Spotify και άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών, οι οποίες πληρώνουν βέβαια τους καλλιτέχνες ανάλογα με το ποια τραγούδια επιλέγουν να ακούσουν οι χρήστες τους, όμως τα χρήματα αυτά θεωρούνται λίγα, και σίγουρα όχι τόσα όσα θα μπορούσαν να κερδίσουν οι τραγουδιστές από τις πωλήσεις δίσκων.

Η Adele πάντως κέρδισε το στοίχημα…

SHARE

LEAVE A REPLY