Χρ. Κολώνας : Στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της χώρας

Του Χρήστου Κολώνα

Ανάμεσα στα προαπαιτούμενα που υπάρχουν στο πρόγραμμα προσαρμογής της Ελλάδας – το μνημόνιο- υπάρχει και το “στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της χώρας”.

Και είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να είχαμε εκπονήσει εδώ και χρόνια και φυσικά χωρίς να μπει και ως προαπαιτούμενο. Τέτοιο κείμενο, ένα πλαίσιο, με συγκεκριμένους στόχους και πολιτικές θα έπρεπε να ήταν ήδη έτοιμο και να εφαρμόζεται, από την αρχή της ύφεσης. Μία προσπάθεια είχε γίνει το 2011 από τον ΣΕΒ με την περιβόητη μελέτη McKinsey  και λίγο αργότερα από το ΚΕΠΕ. Εντούτοις καμία πολιτική δύναμη δεν δεσμεύτηκε για την εφαρμογή, κανένας διάλογος δεν ξεκίνησε πάνω σε αυτά τα κείμενα και τις προτάσεις. Σήμερα μία αντίστοιχη προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Οικονομίας  και Ανάπτυξης με επιτροπές, οι οποίες συγκεντρώνουν προτάσεις επιστημόνων, επιχειρηματικών φορέων κ.α.

Το “brand name Ελλάδα” θα μπορούσε να χτιστεί ξανά μέσα από ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της χώρας. Σχέδιο που θα συντάξουν από κοινού εξειδικευμένα στελέχη των πολιτικών κομμάτων, επιστήμονες, επιχειρηματίες, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών. Ένα όραμα κι ένας μεγάλος στόχος θα μπορούσε να τεθεί που θα ήταν η ανάκαμψη της οικονομίας. Ένα αφήγημα σαν εκείνο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 πάνω στο οποίο όλοι δουλέψαμε και πετύχαμε.

Οι τομείς της οικονομίας είναι λίγο πολύ γνωστοί: Αγροδιατροφή, τουρισμός, φάρμακα, ορυκτός πλούτος, περιβάλλον, ενέργεια, πολιτισμός, ναυτιλία και υγεία. Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα: Σταθερό φορολογικό πλαίσιο, απλές διοικητικές διαδικασίες, αναπτυξιακός νόμος, ΕΣΠΑ και μακρόχρονη παραμονή στην Ελλάδα σε όσους έλθουν να επενδύσουν από το εξωτερικό.

Όταν το σχέδιο αυτό θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται και να εφαρμόζεται τότε θα αρχίσουν να επιστρέφουν και οι νέοι που έφυγαν για το εξωτερικό, η απογοήτευση θα δώσει τη θέση της στην αισιοδοξία και η δημιουργία θα αρχίσει να εδραιώνεται στη χώρα μας.

Χρειάζονται, όμως κέφι, μεράκι, φαντασία και εθνική συσπείρωση για την επίτευξη αυτού του στόχου: Το ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της χώρας.

O Χρήστος Κολώνας είναι δημοσιογράφος και επιμελείται το αφιέρωμα Ξαναχτίζοντας το Brand Name Ελλάδα 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αθανάσιος Βακάλης: “Κάν’το όπως η ΘΕΣγάλα”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελένη Παπανικολάου: «Να θεσπιστούν κίνητρα για τους Έλληνες ώστε να επιστρέψουν στη χώρα μας»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελάτε να ξαναχτίσουμε το brand name Ελλάδα

SHARE

LEAVE A REPLY