Το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις στις 6 Ιουνίου και όχι στις 16 Μαΐου εξετάζει το υπουργείο Παιδείας.

Αυτό σημαίνει ότι πρώτα θα διεξαχθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις και στη συνέχεια οι πανελλαδικές για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, ο σχεδιασμός του υπουργείου έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των μαθητών οι οποίοι υποστηρίζουν πως με αυτή την αλλαγή θα προκληθεί επιπλέον σωματική και ψυχική κόπωση.

Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, οργάνωση μαθητών που πρόσκεινται στο ΚΚΕ εξέδωσαν ανακοίνωση με αφορμή τον σχεδιασμό που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στην οποία αναφέρεται: «Η αλλαγή της ημερομηνίας των πανελλαδικών εξετάσεων και η μετάθεσή τους μετά τις ενδοσχολικές έρχονται απλά να προσθέσουν ένα επιπλέον άγχος στους μαθητές της Γ Λυκείου που τρέχουν από το πρωί έως το βράδυ από το σχολείο στο σπίτι, μετά στο φροντιστήριο και πάλι από την αρχή. Την ίδια ώρα παρατείνει το κόστος για τις οικογένειές μας με πιο πολλά χρήματα και φροντιστήρια».

Ακόμη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, το υπουργείο προσανατολίζεται στο να μην διεξαχθούν επαναληπτικές εξετάσεις για όσους δεν θα μπορέσουν να προσέλθουν είτε για λόγους υγείας είτε για κάποιο άλλο σοβαρό λόγο με στελέχη του υπουργείου να τονίζουν ότι αυτό γίνεται μόνο για την εξοικονόμηση χρημάτων.

 Αλλαγές στα επιστημονικά πεδία

Με σχετική υπουργική απόφαση που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας:

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία κατόπιν συμμετοχής σε εξετάσεις που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων».

Συγκεκριμένα: Οι υποψήφιοι για εισαγωγή, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόλυσης από το Γενικό Λύκειο και των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καταθέτουν δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό δελτίο) για δύο κατ’ ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία.

Οι μαθητές της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2016-17 και οι απόφοιτοι-υποψήφιοι οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2017, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο επιστημονικά πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:

1. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία:
i. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού
ii. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού
iii. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο Επιστημονικά Πεδία.

2. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Τα κοινά μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία:
i. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού
ii. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού
iii. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο Επιστημονικά Πεδία.

3. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία:
i. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού
ii. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού
iii. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο Επιστημονικά Πεδία.

Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης βασίζεται μόνο στον γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων. Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[(Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = Σύνολο Μορίων για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α, Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των δύο μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[(Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = Σύνολο Μορίων για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των δύο μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο σύνολο μορίων θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, το οποίο θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

SHARE

LEAVE A REPLY