Ποιοι και γιατί αντιδρούν στις μειώσεις των προστίμων του K.O.K;

Την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών ανακοινώνει γενναίες μειώσεις στα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ μέχρι και 50%, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) και το Ινστιτούτο Οδική Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» αντιτίθενται σθεναρά δηλώνοντας ότι «Η απόφαση αυτή θα είναι ένα βήμα πίσω για την Ελλάδα. Η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής αποτελούν κύριες αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων και θανάτων στο δρόμο. Η μείωση των προστίμων στέλνει εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει την απόφασή της».

Η απόφαση της κυβέρνησης για μειώσεις των προστίμων εικάζεται ότι περισσότερο θα υπονομεύσει παρά θα αναχαιτίσει την προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας των τροχαίων συμβάντων, ειδικά σε μία χώρα με τεράστιες ελλείψεις και παρατυπίες στο οδικό της δίκτυο.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι μια τέτοια απόφαση είναι απαράδεκτη, γιατί θα δημιουργήσει κλίμα αδιαφορίας σε πολλούς οδηγούς για την παραβίαση του Κ.Ο.Κ. αφού με τη νέα ρύθμιση τα πρόστιμα θα έχουν μικρό κόστος στη τσέπη του παραβάτη οδηγού. Για παράδειγμα σήμερα το πρόστιμο για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση κοστίζει 100 ευρώ και αν πληρωθεί μέσα σε 10 ημέρες κοστίζει 50 ευρώ. Τώρα με τη νέα μείωση κατά 50% ο παραβάτης θα πληρώνει μόνο 25 ευρώ!

Για τις μειώσεις εξέδωσε ανακοίνωση και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς. Μάλιστα το εξειδικευμένο Ινστιτούτο αναφέρει ότι «Η μείωση των προστίμων θα υπονομεύσει τις προσπάθειες για ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα».

Δανέλλη - Μυλωνά
Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη και Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ) “Πάνος Μυλωνάς”,

 

Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του ΙΟΑΣ έχει ως εξής:

«Οι άνθρωποι του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» δηλώνουμε θορυβημένοι και έκπληκτοι για την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει άμεσα -και μάλιστα στο μισό- τα ισχύοντα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ., ακόμα και εκείνα που αφορούν σε σοβαρότατες και επικίνδυνες παραβάσεις όπως η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση κινητών τηλεφώνων και η μη χρήση ζώνης-κράνους.  

Η 11ετής πείρα του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς» πάνω στο τόσο κρίσιμο για τη χώρα μας θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και της καλλιέργειας κουλτούρας οδικής ασφάλειας καθώς και ο συμβουλευτικός μας ρόλος σε Διεθνή Όργανα (ETSC, OHE, FIA) για την έρευνα και τη χάραξη πολιτικής στο ζήτημα της προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας όλων μας στο δρόμο, μας υποχρεώνουν να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας στα σχέδια της κυβέρνησης που, κατά τη γνώμη μας, θα υπονομεύσουν -αν όχι θα αναχαιτίσουν- τις μέχρι σήμερα σημαντικές προσπάθειες που έχουν γίνει, και από το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς», για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων συμβάντων στον τόπο μας.  

Με τη θέση του Ι.Ο.ΑΣ. συντάσσεται και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). O Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, σχολιάζοντας την εξαγγελία της Ελληνικής Κυβέρνησης για την πρόθεση μείωσης των προστίμων δήλωσε: «Η απόφαση αυτή θα είναι ένα βήμα πίσω για την Ελλάδα. Η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής αποτελούν κύριες αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων και θανάτων στο δρόμο. Η μείωση των προστίμων στέλνει εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει την απόφασή της».  

Την ώρα που στην Ευρώπη και σε δεκάδες κράτη διεθνώς, αξιωματούχοι και φορείς κρούουν τον κώδωνα για τους κινδύνους από τις περικοπές στην αστυνόμευση και τη χαλάρωση των μέτρων για την οδική ασφάλεια, και ενώ η μία χώρα μετά την άλλη προχωρά σε αυστηροποίηση ποινών και αύξηση προστίμων (βλ. Αγγλία, Μάλτα κ.α.), η ελληνική κυβέρνηση αποφασίζει να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα, μειώνοντας δραστικά τα χρηματικά ποσά για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. χωρίς να ανακοινώνει ταυτόχρονα και αύξηση της αστυνόμευσης ή, έστω, ενός αυστηρότερου πλαισίου για την επιβολή των προστίμων αυτών.

Το ύψος του προστίμου δεν μπορεί από μόνο του να επηρεάσει τη συμπεριφορά του οδηγού εάν δεν λειτουργούν και οι άλλοι μηχανισμοί του κράτους. Συνεπώς, οι αυστηρές ποινές τρομάζουν πράγματι τους εν δυνάμει παραβάτες, ωστόσο για να λειτουργήσουν αποτρεπτικά οι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υλοποιούνται συστηματικά συχνοί τροχονομικοί έλεγχοι και επιβάλλεται ο νόμος. Η απουσία επαρκούς αστυνόμευσης σε συνδυασμό με «ευκολίες πληρωμής» και μικρά αντίτιμα, θα υπονομεύσει περαιτέρω και εν τέλει θα απαξιώσει τον ρυθμιστικό χαρακτήρα του ίδιου του Κ.Ο.Κ. Το αποτέλεσμα; Η σωστή και υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο θα γίνει συνώνυμη της ιδιοσυγκρασίας ή της προσωπικής επιλογής του κάθε οδηγού.  

Υπενθυμίζουμε πως 26.000 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ τουλάχιστον 135.000 είναι οι βαριά τραυματίες. Η χώρα μας, έπειτα από μια δεκαετία σημαντικής μείωσης σε απώλεια ζωών στην άσφαλτο, εξακολουθεί να παραμένει στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης για την οδική ασφάλεια μεταξύ των 28″. 

Ενδεικτικά παραδείγματα μειώσεων των προστίμων

Μη Χρήση Ζώνης ασφαλείας – επιβάτη – οδηγού 300 ευρώ

Οδήγηση χωρίς κράνος 300 ευρώ

Νέα ρύθμιση 150 ευρώ

Έγκαιρη πληρωμή 75 ευρώ

Η παραβίαση STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας τιμωρείται με 700 ευρώ, όπως και το αντικανονικό προσπέρασμα ή η μη χρήση φλας κατά το προσπέρασμα, παραβάσεις που μπορεί να στοιχίσουν ανθρώπινες ζωές, μπορούν να μειωθούν στα 175 ευρώ, αν πληρωθούν μέσα στο προβλεπόμενο χρόνο.

Παραβίαση STOP 700 Ευρώ

Αντικανονικό προσπέρασμα, μη χρήση φλας 700 ευρώ

Με τη νέα ρύθμιση 175 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στον “αέρα” η αεροπορική γραμμή της Emirates Αθήνα – Νέα Υόρκη – Πόλεμος ΕΑΕ και ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απίστευτο video: Όταν η Porsche αποχαιρέτησε την Audi

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρωταθλήτρια στην τιμή της βενζίνης η Ελλάδα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Σόφη Ζιώγου
H Σόφη Ζιώγου έχει σπουδάσει ΕΜMΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε σε εφημερίδες όπως η Επιχειρώ, η Οικονομία κ.λπ και έπειτα πήγε στη Δανία για να γυρίσει 3 χρόνια μετά με ένα μεταπτυχιακό στην Επικοινωνία και τον Κινηματογράφο από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης (KUA). Το αξιοποίησε, όταν δούλεψε στον Όμιλο της Ναυτεμπορικής. Στο mononews.gr γράφει stories.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here