Γιώργος Καββαθάς: “Υπόθεση όλων μας η ανάσταση της χώρας”

“Υπόθεση όλων μας είναι το σπάσιμο του φαύλου κύκλου και η ανάσταση της χώρας μας”, επισημαίνει στο monoews.gr ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς.

Ο κ. Καββαθάς συμμετέχοντας στην έρευνα του mononews.gr με θέμα “ξαναχτίζοντας το Brand Name Ελλάδα” σημειώνει: “Το σύγχρονο μήνυμα που θα πρέπει να δοθεί είναι ότι η χώρα μας, από την άκρη, αλλά όχι από το περιθώριο της Ευρώπης, είναι ικανή να αναδειχτεί ως πόλος ποιότητας και δημιουργικότητας (πχ στον αγροδιατροφικό και τουριστικό κλάδο και τις τέχνες), κοινωνικής ευαισθησίας (πχ με αφορμή τη στάση των πληθυσμών στο μεταναστευτικό) και ευθύνης απέναντι στα εσωτερικά και διεθνή προβλήματα που τη διατρέχουν”.

Με ποιό τρόπο μπορούμε να ξαναχτίσουμε το Brand name Ελλάδα;

Σε λίγα χρόνια η χώρα μας θα γιορτάσει τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821), η οποία οδήγησε μετά από θυσίες και αγώνες στη συγκρότηση του ελληνικού κράτους. Αυτή η ανάκληση της ιστορικής μνήμης, η οποία προφανώς θα εορταστεί δεόντως, δε θα πρέπει να γίνει ως μια επιφανειακή άσκηση. Δε θα πρέπει να μας φέρει αντιμέτωπους μόνο με το ένδοξο παρελθόν, αλλά με το όραμα μιας σύγχρονης Ελλάδας η οποία θα συνδυάζει τις ευρωπαϊκές αξίες με τις ιστορικές της αρετές. Το σύγχρονο μήνυμα που θα πρέπει να δοθεί είναι ότι η χώρα μας, από την άκρη, αλλά όχι από το περιθώριο της Ευρώπης, είναι ικανή να αναδειχτεί ως πόλος ποιότητας και δημιουργικότητας (πχ στον αγροδιατροφικό και τουριστικό κλάδο και τις τέχνες), κοινωνικής ευαισθησίας (πχ με αφορμή τη στάση των πληθυσμών στο μεταναστευτικό) και ευθύνης απέναντι στα εσωτερικά και διεθνή προβλήματα που τη διατρέχουν. Οι θυσίες των τελευταίων χρόνων πρέπει να μετασχηματιστούν σε ένα εκκωφαντικό μήνυμα «νέας αρχής και δημιουργίας», αυτοτέλειας και συνύπαρξης.

Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να πάρει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στο Ευρωπαϊκό στερέωμα;

Δεν μπορούμε να περιορίσουμε, σε καμία περίπτωση, την προσπάθεια ανάτασης της Ελλάδας, μόνο σε συγκεκριμένα πρόσωπα, δομές και θεσμούς. Η προσπάθεια αυτή είναι συλλογική και πολύπλευρη. Η ελληνική πολιτεία είναι εκείνη που θα πρέπει να δώσει το έναυσμα, ενώ η κοινωνία των πολιτών είναι εκείνη που θα ευαισθητοποιήσει και θα κάνει τον απλό πολίτη και επιχειρηματία, κοινωνούς μια νέας φιλοσοφίας δράσης που θα στηρίζεται, δομικά, στην ποιότητα, στη καινοτομία, στο σεβασμό και στην προστιθέμενη αξία. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με αδιαμφισβήτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα, μοναδικά στην ευρωπαϊκή περιφέρεια. Αυτό που απαιτείται είναι η συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων μας και η ενεργοποίηση εκείνων των μηχανισμών που θα διαφοροποιήσουν το παραγόμενο προϊόν και θα το καταστήσουν μοναδικό και ποιοτικό. Η χώρα μας διαθέτει μια παρακαταθήκη που πάντα «πουλάει» στο εξωτερικό. Εμείς οφείλουμε να διανθίσουμε αυτό το βασικό πλεονέκτημα με δικλίδες ποιότητας, ενισχύοντας την συνεργασία και τον νεωτερισμό. Δεν αρκεί η ενεργοποίηση του Κράτους. Το Κράτος είμαστε εμείς και η Ελλάδα μπορεί. Ασφαλώς, κινητήριοι μοχλοί σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να είναι η εκπαίδευση, ο πολιτισμός και η επιχειρηματική πράξη όχι ως ιδιωτική κερδοσκοπική πράξη, αλλά ως παράγοντας δημιουργίας νέων ιδεών, καινοτομίας και εφαρμογής στην πράξη.

Πώς μπορεί η Ελλάδα να πείσει όλους όσοι έχουν μεταναστεύσει τα τελευταία χρόνια να επιστρέψουν στη χώρα τους;

Υπάρχουν κάποιοι κεντρικοί πυλώνες πάνω στους οποίους θα πρέπει να στηριχτεί η προσπάθεια για τη μελλοντική πορεία της χώρας. Ασφαλώς, το δημογραφικό και η

μετανάστευση αποτελούν παράγοντες που απειλούν την ενότητα και τη διαγενεακή ισορροπία, και σε μεγάλο βαθμό επηρεάζουν τις προοπτικές ανάκαμψης. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, 2 στους 3 νέους ανθρώπους σκέφτονται σοβαρά να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό προκειμένου να βρουν εργασία. Η τάση αυτή δεν πρέπει απλά να μειωθεί, αλλά να αντιστραφεί πλήρως. Το εθνικό σχέδιο για τη χώρα δεν χωρά απόντες, και οφείλουμε με επιμονή να θέσουμε ως στόχο 2 στους 3 νέους που έφυγαν να έχουν ως σκοπό της ζωής τους να επιστρέψουν για να προσφέρουν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους. Τα ολοκληρωμένα προγράμματα προσέλκυσης απαιτούν τη σύζευξη των ελληνικών αρχών με τα ξένα πανεπιστήμια και τους ερευνητικούς φορείς του εξωτερικού, την τοπική αυτοδιοίκηση με επιχειρηματικούς παράγοντες που συνδέονται με τον τόπο τους, την αναδιοργάνωση βιομηχανικών και αγροτικών μονάδων με σύγχρονα εργαλεία χρηματοδότησης και μόχλευσης, την επανακατοίκηση υπαίθρου και αστικών κέντρων που έχουν εγκαταλειφθεί. Αυτή η δικτύωση θα αποτελεί τη μέθοδο για τη συγκρότηση μιας Μεγάλης Εθνικής Ομάδας που θα διαπερνά όλο το φάσμα της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής.

Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης;

Είναι γεγονός ότι η μιζέρια των τελευταίων χρόνων της κρίσης δείχνει να έχει «επικαθίσει» ως σύννεφο μελαγχολίας στην ελληνική κοινωνία, προκαλώντας ανασταλτικές δυναμικές ως προς τη δημιουργία και την προοπτική του τόπου. Τούτο, εκτός από τις αντικειμενικές δυσκολίες, αποτελεί μια Μεγάλη τροχοπέδη ανάπτυξης. Ο φαύλος κύκλος θα σπάσει μέσα από την αλλαγή και ωριμότητα του εθνικού σχεδιασμού, το οποίο με τη σειρά του θα επηρεάσει τη νοοτροπία και την ψυχολογία των παραγωγικών δυνάμεων. Ασφαλώς, η ψυχολογία ομηρίας σε μια κοινωνία την οδηγεί σε τέλμα στο οποίο εγκλωβιζόμαστε όλοι για χρόνια. Η κοινή προσπάθεια, η ανάδειξη της θετικής είδησης η οποία θα είναι ικανή να «συμπαρασύρει» καλές εξελίξεις, τα κίνητρα που θα δώσουν ώθηση στην επένδυση, είτε μικρή είτε μεγάλη, καθώς και η ολοκλήρωση βασικών μεταρρυθμίσεων, μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία στην αλλαγή της ψυχολογίας και στην άμβλυνση της απαισιοδοξίας. Σε τέτοιες δύσκολες εποχές, το μεγάλο στοίχημα είναι να επιτευχθεί η αποκατάσταση της «καλής εικόνας» της χώρας. Μιας χώρας, με αξιοπιστία και αυτοσεβασμό, με ενεργούς πολίτες. Μόνο τότε μπορεί να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό brand name που αντιμετωπίζεται με θετική διάθεση και προοπτικές επένδυσης και συνεργασίας. Το σπάσιμο του φαύλου κύκλου είναι υπόθεση όλων μας. Ο καθένας θα πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα της ανάτασης της χώρας, ως προσωπική του υπόθεση, αρχικά. Μέσα από την αλλαγή της δικής μας νοοτροπίας σε κάθε επίπεδο, θα υπάρξει άνεμος αποκατάστασης και προόδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ναυσικά Ζαμπέλη: «Αντί να μεμψιμοιρούμε να ανασκουμπωθούμε»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας φοιτητής ο Mιχαήλ Ματθαιάκης γράφει ένα κείμενο που σοκάρει: Ενεργοποιήστε τα λαμπρά μυαλά της χώρας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κωνσταντίνος Μίχαλος πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Δημιουργώντας ένα νέο brand name για την Ελλάδα»

SHARE

LEAVE A REPLY