Πλάτων Μαρλαφέκας: Βrand name «Ελλάδα»: Από τη συζήτηση στην πράξη

Το brand name «Ελλάδα» βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων εδώ και δεκαετίες, ωστόσο, χρειάστηκε η έλευση της κρίσης για να ξεκινήσουμε έναν ουσιαστικό διάλογο και να εκδηλώσουμε πραγματική θέληση για να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη.

Τα brand names χτίζονται. Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση γνωρίζει (ή τουλάχιστον οφείλει να γνωρίζει) ότι όσο ποιοτικό ή φθηνό κι αν είναι ένα προϊόν ή υπηρεσία, η καθιέρωσή του ως brand name, με τα brand values που το συνοδεύουν, απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κόπο και εφαρμογή συντονισμένης πολιτικής για τη δημιουργία του προϊόντος και την ορθή προώθησή του στο σωστό target group. Η καθιέρωση του brand name «Ελλάδα» απαιτεί τα ίδια βήματα.

Ως πρώτο βήμα πρέπει οι ίδιοι οι Έλληνες καταναλωτές να πιστέψουμε και να στηρίξουμε το brand name «Ελλάδα». Όταν οι ίδιοι καταναλώνουμε εισαγόμενα αγροτικά προϊόντα, πώς θα πείσουμε τη διεθνή αγορά για τη μοναδικότητα των ελληνικών τροφίμων; Ή όταν δεχόμαστε ως καταναλωτές οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί να μην παρέχουν ικανοποιητικές υπηρεσίες, πώς κρίνουμε ότι είναι καλές για τους τουρίστες που θέλουμε να προσελκύσουμε;

Επενδύοντας στην ποιότητα με καινοτόμα προσέγγιση

Ως δεύτερο βήμα πρέπει να ξεχωρίσουμε τα στοιχεία που μας διαφοροποιούν και να επενδύσουμε στην ποιότητα και την καινοτομία. Ομολογουμένως, ο τουρισμός, τα τρόφιμα και τα ποτά αποτελούν τομείς που μας διαφοροποιούν με μοναδικό τρόπο στη διεθνή αγορά. Χωρίς να σημαίνει ότι πρέπει να στεκόμαστε μονάχα σε αυτούς τους τομείς (η Ελλάδα στο παρελθόν έχει ξεχωρίσει σε πληθώρα τομέων, όπως πχ. η κλωστοϋφαντουργία, ναυτιλία, κα.), σίγουρα οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα σημαντικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα, να τα αναβαθμίσουμε με καινοτόμους τρόπους και να τα καταστήσουμε συνώνυμα της ποιότητας.

Στη Λουξ έχουμε δει έμπρακτα τις μοναδικές προοπτικές και την αξία των ελληνικών προϊόντων διατροφής. Στηριχτήκαμε σε τοπικές πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας για να αποτυπώσουμε τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις στα προϊόντα μας και επενδύσαμε σε ένα σταθερό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας για να προσφέρουμε συνεχώς ανανεωμένες προϊοντικές προτάσεις (όπως τα προϊόντα loux plus ‘n light, τα πρώτα light αναψυκτικά με αποκλειστικά φυσικά γλυκαντικά). Οι επιλογές αυτές οδήγησαν στην κατάκτηση της 2ης θέσης στην αγορά αναψυκτικών, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό καθιερωμένων πολυεθνικών brands, ενώ στη διεθνή αγορά επιτύχαμε παρουσία σε 22 χώρες, ταξιδεύοντας καθημερινά τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις από την Αμερική έως την Αυστραλία. Επιλέξαμε ποιότητα και καινοτομία και, μέχρι στιγμής, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την επιλογή μας.

MARLAFEKAS

Αποτελεί εξαιρετικά θετικό σημάδι το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερες προσπάθειες ελληνικής επιχειρηματικότητας, με πολλή προσπάθεια και εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες δραστηριοποίησης, επενδύουν στην ποιότητα και καινοτομία, και αναδεικνύουν τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη διεθνή αγορά, συνεισφέροντας στη δημιουργία της εικόνας που όλοι επιθυμούμε για την Ελλάδα στο εξωτερικό. Καθώς, όμως, η Ελλάδα οφείλει να καλύψει τεράστιο έδαφος πολύ γρήγορα, αν θέλει να σταθεί ισότιμα στη διεθνή αγορά, αυτές οι προσπάθειες χρειάζονται στήριξη και συνεργασία, τόσο μεταξύ των ίδιων των επιχειρήσεων όσο και ανάμεσα στις επιχειρήσεις, τους φορείς και τα κέντρα αποφάσεων.

Θετικές πρωτοβουλίες «Made in Greece»

Ένα θετικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση υπήρξε η δημιουργία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Αποτελεί δράση μιας «κοινότητας» ανεξάρτητων, παραγωγικών επιχειρήσεων, Ελληνικής ιδιοκτησίας που έχει ως στόχο την ανάδειξη, υποστήριξη και προώθηση της επιχειρηματικής και παραγωγικής δυναμικής της χώρας μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μέσα από ειδική σήμανση στα προϊόντα και ενέργειες ενημέρωσης για την υψηλή προστιθέμενη αξία των ελληνικών προϊόντων (προϊόντων που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις με έδρα και παραγωγή στην Ελλάδα), σκοπεύει να προσελκύσει τους Έλληνες καταναλωτές προς ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και να αναδείξει στο εξωτερικό την ελληνική ταυτότητα ιδιαίτερων προϊόντων.

Να σημειωθεί εξάλλου ότι, το ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ λειτουργεί ως «ανοιχτή» πλατφόρμα διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών και τεχνογνωσίας, κοινών δράσεων και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, με τη συμμετοχή και των κέντρων λήψης αποφάσεων, για την εφαρμογή μιας σωστής και ολοκληρωμένης στρατηγικής επικοινωνίας και ανάπτυξης με σκοπό την προαγωγή και καθιέρωση του brand «Made in Greece». Παρόμοιες προσπάθειες μπορούν αθροιστικά και συντονισμένα να μας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά, πιο γρήγορα προς το στόχο που επιθυμούμε.

Επενδύοντας στα παραπάνω, με συνέπεια και θετικό πνεύμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε προοπτική στην ελληνική οικονομία, καθώς χτίζουμε με υπομονή το brand name «Ελλάδα». Προσφέροντας προοπτική θα κατορθώσουμε να περιορίσουμε το κύμα brain drain που απειλεί να καθηλώσει την ελληνική οικονομία χαμηλά, καθώς και να προσκαλέσουμε όσους έφυγαν να επιστρέψουν και, με τις γνώσεις και εμπειρίες που αποκόμισαν στο εξωτερικό, να δώσουν περαιτέρω ώθηση για τη σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα.

Ο δρόμος είναι μακρύς ωστόσο, μέσα σε αυτό το δυσχερές κλίμα, βλέπουμε σημαντικά σημάδια διάθεσης για τη δημιουργία της εικόνας που επί χρόνια επιζητούμε για την Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις από μόνες τους, η καθεμία χωριστά, δεν μπορούν να εδραιώσουν αυτή την εικόνα, θα χρειαστεί συνεργασία και τεράστια στήριξη, ωστόσο ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση φαίνεται ότι σήμερα υλοποιείται. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε σωστά και να το ενισχύσουμε.

Ο κ. Πλάτων Μαρλαφέκας είναι επικεφαλής της Λουξ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Περιστέρης: Χρειαζόμαστε έναν νέο επενδυτικό πατριωτισμό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θα πρέπει κάποιος να καταπίνει χάπια της χαράς για να τα βλέπει όλα αισιόδοξα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελάτε να ξαναχτίσουμε το brand name Ελλάδα

SHARE

LEAVE A REPLY