Παρασκήνιο: Τι θα κάνουν οι μεγαλοκατασκευαστές το 2017. Τα σχέδια και οι εκπλήξεις

Θα είναι το 2017 η χρονιά της ανάκαμψης για τον κατασκευαστικό κλάδο, μετά από μία περίοδο αρκετών χρόνων που χαρακτηρίστηκε από απότομη κάμψη και ένα 2016 που κατά γενική ομολογία ήταν έτος σταθεροποίησης; Για πρώτη φορά πάντως μετά από αρκετά χρόνια, το κλίμα που επικρατεί στον κλάδο είναι σχετικά αισιόδοξο και η εικόνα που υπάρχει είναι ότι αν δεν επικρατήσουν τα χειρότερα σενάρια της πολιτικής αστάθειας και της μη ολοκλήρωσης της δεύτερης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος, τότε το έδαφος θα είναι πρόσφορο για αξιόλογες επενδύσεις στον κατασκευαστικό τομέα.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες δεν είναι έτοιμες για τα χειρότερα, αλλά και έτοιμες να κυνηγήσουν έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ακόμα και με χαμηλό προϋπολογισμό, ώστε να αναπτύξουν περαιτέρω τις δραστηριότητές τους.

Ένα μείον που έχει το 2017 για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες είναι η εμφανής έλλειψη διαθέσιμων έργων, καθώς οι αυτοκινητόδρομοι περνούν πλέον από το στάδιο της κατασκευής σε αυτό της παραχώρησης, ενώ οι αποκρατικοποιήσεις προχωρούν με ρυθμούς… χελώνας. Παρ’ όλα αυτά, οι μεγαλοκατασκευαστές έχουν τα βλέμματά τους στραμμένα στα έργα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την ανακατασκευή του Αστέρα Βουλιαγμένης, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επένδυση στην Κασσιόπη Κέρκυρας, όπου επίσης αναμένεται φέτος να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση που “κολλάει” εδώ και χρόνια.

Παράλληλα, ερωτηματικό αποτελεί ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου, όπου τα τρία πρώτα τμήματα έχουν ήδη δημοπρατηθεί, όμως υπάρχουν αμφιβολίες για το αν τελικά θα κατακυρωθούν οριστικά στις εταιρείες συμφερόντων του εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα.

Αντίθετα, δε φαίνεται να προχωράει μέσα στο 2017 η περίπτωση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας.

Από εκεί και πέρα, σε θέση ισχύος φαίνεται να βρίσκεται η ΤΕΡΝΑ, που στο δεύτερο μισό του 2016 είχε πολύ δυναμική παρουσία στον κλάδο, εξασφαλίζοντας δύο έργα ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων σε Πελοπόννησο και Ήπειρο και καταθέτοντας τη μοναδική προσφορά, μαζί με την ινδική GMR, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Παράλληλα, ένα ακόμα έργο που αναμένεται να δώσει ώθηση στην κατασκευαστική εταιρεία είναι το νότιο άκρο του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από Ημικόμβο ΠΑΘΕ (Λαμία) έως Α/Κ Ξυνιάδα (Φθιώτιδα), μήκους 32 χιλιομέτρων, που θα υλοποιηθεί μέσα στο 2017.

Καλές είναι οι προοπτικές και για τον Άκτωρα, που θα “χτίσει” τη χρονιά πάνω στο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, το πρώτο υποέργο του οποίου εξασφάλισε έναντι 150 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σε καλό δρόμο βρίσκεται και η ολοκλήρωση της διάνοιξης των σηράγγων στο μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που για πρώτη φορά μετά από χρόνια δείχνει να επιταχύνει.

Όσον αφορά στις άλλες μεγάλες εταιρείες του κλάδου, η J&P Άβαξ ποντάρει στο έργο για την επεξεργασία των απορριμμάτων στην Ηλεία, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ αντίστοιχη είναι η περίπτωση της Intrakat, που περιμένει το τελικό “ΟΚ” για το αντίστοιχο έργο στις Σέρρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΚΟΚ: 50% μείωση στα πρόστιμα – Ποιες παραβάσεις εξαιρούνται

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Χρ. Βερναρδάκης: Θα προχωρήσουμε στη νομιμοποίηση 10.000 συμβασιούχων

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σόιμπλε vs Τσακαλώτος: Ακονίζουν τα όπλα τους για το κρίσιμο Eurogroup

SHARE

LEAVE A REPLY