Και θα φτάσει ο επιβάτης να πει «πουλήστε τα σε ιδιώτη, να ησυχάσουμε». Τα τρόλεϊ, τα τρένα, τα λεωφορεία. Όλες οι πολιτικές αποφάσεις οδηγούν στην απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών και σαν κερασάκι σε όλα αυτά, μπαίνουν οι απεργίες των εργαζομένων, που μάχονται για την αναβάθμιση, υποβαθμίζοντας τις υπηρεσίες τους.

Μπορούμε εύκολα να κατηγορήσουμε τους συνδικαλιστές που τη μια ημέρα απεργούν πρωί, την άλλη ημέρα σταματούν τους συρμούς το μεσημέρι. Μπορούμε εύκολα να πούμε ότι ο επιβάτης θα σιχτιρίσει, θα αγοράσει ποδήλατο, θα πάρει το αυτοκίνητο και τα έσοδα από εισιτήρια θα μειωθούν. Αν βεβαίως τα βάλουμε σε μια σειρά, θα δούμε ότι οι εργαζόμενοι έχουν το μικρότερο μερίδιο ευθύνης στην απαξίωση. Οι υπουργοί κάνουν τα πάντα ώστε να να φανεί συμφερτική η πώληση των μέσων μεταφοράς σε ιδιώτες. Παρένθεση: οι Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί των μετακινήσεων (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) ήταν οι πρώτες που μεταβιβάστηκαν στο υπερταμείο του Δημοσίου.

Να το πάμε ανάκατα. Ο υπουργός Προστασίας Βανδάλων Νίκος Τόσκας με την ολιγωρία του επιτρέπει τις ολοσχερείς καταστροφές λεωφορείων. Στη συμβολή Στουρνάρη και Πατησίων τα οχήματα καίγονται συστηματικά. Ο ολοκαίνουργιος εξοπλισμός στον σταθμό ηλεκτρικού «Ειρήνη» καταστράφηκε. Έχουν γίνει συλλήψεις; Έχει τιμωρηθεί κανείς; Έχουν καταμετρηθεί οι ζημιές; Όχι. Οι δράστες λειτουργούν άφοβα και ανενόχλητοι αφήνοντας πίσω τους μεγάλες ζημιές. Τον Ιούνιο, μέσα σε μια μόνο ημέρα προκλήθηκαν ζημιές σε 514 μηχανήματα. Την ευθύνη για την οργανωμένη επίθεση ανέλαβε ομάδα αντιεξουσιαστών.

Δυο μήνες αργότερα, με αφορμή άλλη σειρά επιθέσεων, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επιδόθηκε σε φιλολογική ανάλυση. Είπε ότι κάτι άλλαξε στις εταιρείες καθαρισμού, οι οποίες εκμεταλλεύονταν τους εργαζόμενους και μάλλον κάτι τέτοιο κρύβεται από πίσω, δηλαδή μαφιόζοι του outsourcing (χωρίς στοιχεία όλα αυτά, από το βήμα της Βουλής…).

Πάμε παρακάτω. Η κοινωνική παροχή για δωρεάν μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 140 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δεν έχουν εισπράξει οι φορείς. Δηλαδή όταν ο υπουργός Πρόνοιας, Εργασίας και γενικευμένης Ανεργίας αποφασίζει ότι οι άνεργοι θα μετακινούνται δωρεάν, αναλαμβάνει ευθύνη. Το κράτος χρωστάει στα μέσα μεταφοράς τα εισιτήρια των ανέργων. Το ίδιο ισχύει με το υπουργείο Άμυνας που χρωστάει την δωρεάν μετακίνηση ένστολων. Και το υπουργείο Παιδείας παλεύει για το μειωμένο εισιτήριο μαθητών και φοιτητών αλλά δεν πληρώνει το μερίδιο που του αναλογεί.

Εν ολίγοις η κοινωνική πολιτική ασκείται από τον πάσα ένα υπουργό χωρίς σχέδιο και χωρίς συναίσθηση ευθύνης. Αρκεί να ληφθεί η απόφαση, να εφαρμοστεί ένα μέτρο και μετά, έχει… ο κορβανάς. Να μην ξεχάσουμε την αυξανόμενη λαθρεπιβίβαση, μια νοοτροπία που καλλιεργήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ μέσα από το κίνημα «δεν πληρώνω».

Επί ΣΥΡΙΖΑ τα έσοδα των μέσων μεταφοράς μειώνονται χρόνο με το χρόνο και όλα δείχνουν ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα καταφέρει όσα δεν κατάφερε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στις αρχές της δεκαετίας του ΄90. Οι απεργίες τότε κράτησαν 18 μήνες σερί_ αληθινές απεργίες, όχι στάσεις εργασίας. Οι επιβάτες κυκλοφορούσαν με στρατιωτικά οχήματα και οι συνδικαλιστές ξεβράκωναν τους συναδέλφους που ήταν με το μέρος της κυβέρνησης. Να τον θαυμάσουμε τον Αλέξη Τσίπρα, έχει τον τρόπο του με τον φιλελευθερισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κόκκινος «συναγερμός» στις Ένοπλες Δυνάμεις – Σκηνικό πολέμου στο Αιγαίο στήνει ο Ερντογάν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα μεγάλα χρέη της Forthnet. Συνεχίζουν οι τράπεζες την πλήρη απαξίωση της. Αργεί ο διορισμός επιτρόπου

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τράπεζες: Τρίτο “κουδούνι” για 400.000 μη συνεργάσιμους δανειολήπτες – Ποιοι κινδυνεύουν με πλειστηριασμό

SHARE
Λώρη Κέζα
Η Λώρη Κέζα είναι αρθρογράφος της εφημερίδας Tο Βήμα και του mononews.gr. Γράφει παραμύθια, στα αλήθεια, είναι δηλαδή και συγγραφέας παιδικών βιβλίων.

LEAVE A REPLY