Walloon Brabant, Belgium

Ο Σύριζα έδωσε ένα αρχαίο Στάδιο για να γυριστεί το Νορβηγικό Survivor. Το έδωσε δωρεάν γεγονός που είναι απαράδεκτο αλλά σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι η προβολή για την χώρα μας θα είναι σημαντική. Το ακριβώς αντίθετο με την Ακρόπολη. Εάν έδιναν την Ακρόπολη στην Gucci θα έπαιρναν σίγουρα λεφτά  και η προβολή της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Σε κάθε περίπτωση τα δυο αυτά γεγονότα αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να αξιολογήσει τι συμφέρει και τι όχι την χώρα.

Όλα γίνονται από τύχη . Τώρα το  υπουργείο Πολιτισμού προσπαθεί με ανακοίνωσή του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την παραχώρηση του σταδίου της αρχαίας Μεσσήνης σε νορβηγικό τηλεπαιχνίδι.

Ισχυρίζεται πως δεν είναι εκδοχή του  Survivor, ενώ στην πραγματικότητα είναι, πως δεν απαιτούνταν άδεια του ΚΑΣ, ενώ αυτό δεν αληθεύει και πως έγιναν όλες οι σχετικές διαδικασίες. Αποφεύγει όμως να πει πως δεν ορίστηκαν τέλη για την κινηματογράφηση και πως μια εκπομπή με 70% θεαματικότητες δεν πλήρωσε ούτε ευρω.

Η ανακοίνωση είναι η ακόλουθη:

«Το Υπουργείο Πολιτισμού διαψεύδει κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε γυρίσματα της νορβηγικής δήθεν εκδοχής του τηλε-παιχνιδιού Survivor στο ανακαινισμένο Στάδιο της αρχαίας Μεσσήνης.

Το Νορβηγικό Αθλητικό Παιχνίδι Mesternes Mester (Οι άσσοι των πρωταθλητών) του NRK 1, Κρατικού Ραδιοτηλεοπτικού Δικτύου της Νορβηγίας, είχε επικεφαλής τον ποδηλάτη Dag Erik Pedersen, βραβευμένο το 1992 με το Εθνικό Βραβείο Αγώνα Δρόμου της Νορβηγίας.  Με την άδεια από την αρμόδια τοπική Εφορία Μεσσηνίας της οποίας προΐσταται η Ευαγγελία Μηλίτση, έκανε γυρίσματα τον περασμένο Σεπτέμβριο στο αρχαίο Στάδιο της Μεσσήνης τα οποία διάρκεσαν μια μόνον ημέρα και δεν παρουσίαζαν κίνδυνο καμίας έμμεσης ή άμεσης βλάβης του μνημείου.

Τα γυρίσματα, για ένα από τα δέκα επεισόδια της σειράς,  αφορούσαν ένα μόνο αγώνισμα. Το νορβηγικό κρατικό κανάλι έκανε αίτηση για κινηματογράφηση ενός αγωνίσματος μετ’ εμποδίων στο Στάδιο της αρχαίας Μεσσήνης στις 28/6/2016, και η απάντηση από την Εφορία δόθηκε στις 22/7/2016.

Όλα τα υπόλοιπα γυρίσματα έγιναν σε φυσικούς χώρους της περιοχής. Επιβλέποντες στα γυρίσματα ήταν οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου που διασφάλισαν ότι όλα έγιναν υπό απόλυτο έλεγχο.

Για την παραχώρηση του αρχαίου Σταδίου της Μεσσήνης, σύμφωνα με την ειδική εγκύκλιο για την κινηματογράφηση σε αρχαιολογικούς χώρους,  δεν απαιτείται σχετική εισήγηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Η Έφορος Ευαγγελία Μηλίτση επισημαίνει ότι πριν μια διετία είχε δοθεί θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για ένα αίτημα της Σουηδικής Κρατικής Τηλεόρασης με αντίστοιχο «concept». Οπότε ετούτη τη φορά, με την ευχέρεια που της παρέχει ο νόμος, δεδομένου και του ότι το αρχαίο Στάδιο της Μεσσήνης δεν εντάσσεται στον κατάλογο μνημείων της ΟΥΝΕΣΚΟ, έκρινε ότι μπορούσε ως αρμόδια Έφορος να δώσει τη σχετική άδεια.»

Όμως να όλη η αλήθεια:

H συγκεκριμένη εκπομπή, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, παρουσιάζει κορυφαίους αθλητές που συγκεντρώνονται για να ζήσουν μαζί και να ανταγωνιστούν μεταξύ τους για τον τίτλο του Μεγάλου Πρωταθλητή. Κάνουν διάφορα παιχνίδια- αγώνες, συχνά με «σκληρά» αθλήματα και κάθε τόσο αποχωρεί κάποιος χαμένος. Άρα, σαφώς και αποτελεί και τηλεπαιχνίδι και εκδοχή του survivor.

Βεβαίως και υπήρξε έμμεση βλάβη του μνημείου, καθώς καμία σχέση δεν έχει ένα αρχαίο στάδιο, όπου γίνονταν δημόσιοι αθλητικοί αγώνες στο πλαίσιο κάποιων θρησκευτικών τελετών πάντοτε, με κάποιο ψυχαγωγικό τηλεπαιχνίδι.

Βεβαίως και ήταν υποχρεωτικό, ή τουλάχιστον, αναγκαίο να υπάρξει άδεια του ΚΑΣ, διότι το γύρισμα έγινε το περασμένο καλοκαίρι, οπότε και δεν ίσχυαν τα νέα δεδομένα περί παραχωρήσεων (όπου, εντέχνως, έχει μειωθεί η προστασία των μνημείων, αφού σε πολλές περιπτώσεις η παραχώρηση δεν περνάει ΚΑΣ).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here