Παληός Μαρτίνος ναυτιλία
Από αριστερά: Οι εφοπλιστές Συμεών Παληός (Diana Shipping) και Νικόλας Μαρτίνος (Thenamaris)

Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Παρέλαβε το bulker της Thenamaris η Diana Shipping

Η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η παραλαβή του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax Astarte (πρώην “Seatrust”, χωρητικότητας 81.640-dwt και κατασκευής 2013), το οποίο και εξαγόρασε από τη Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου. Το πλοίο στοίχισε στον κ. Παληό 22,75 εκατ. ενώ κατασκευάστηκε στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Από τις ζημίες στα κέρδη η CMA CGM

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Ο γαλλικός κολοσσός των εμπορευματοκιβωτίων CMA CGMπου πλέον συμμετέχει στον ΟΛΘ μέσω της θυγατρικής της Terminal Link SAS– επέστρεψε στην κερδοφορία το Q1 του 2017, εμφανίζοντας κέρδη ύψους 80 εκατ. δολ., έναντι ζημιών ύψους 100 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Αυτό οφείλεται στην συμφωνία εξαγοράς της Neptune Orient Lines (NOL) της Σιγκαπούρης που έλαβε χώρα πέρσι και έδωσε σημαντική ώθηση στη ναυτιλιακή φέτος.

Χρεοκοπία για τη Rickmers αν δεν «κερδίσει» τους ομολογιούχους

Η γερμανική ναυτιλιακή Rickmers Holdings, συμφερόντων του Bertram Rickmers, θα καταθέσει αίτηση για πτώχευση στην περίπτωση που οι ομολογιούχοι απορρίψουν το πλάνο αναδιάρθρωσης. Για την 1η Ιουνίου (ημέρα Πέμπτη) έχει προγραμματιστεί η ψηφοφορία των μετόχων, οι οποίοι αν δεν εγκρίνουν το πλάνο, η εταιρεία θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση και το σύνολο του στόλου της θα πουληθεί.

Μείωσε σημαντικά τις ζημίες στο Q1 η U-Ming

Περιόρισε σημαντικά τις ζημίες στη χρήση του Q1 του 2017 η ταϊβανική ναυτιλιακή U-Ming Marine, οι οποίες ανήλθαν στις 570.000 δολ., έναντι ζημιών ύψους 21,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Αυτό οφείλεται στον αυξημένο τζίρο, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 60 εκατ. δολ. φέτος, έναντι 48,6 εκατ. δολ. το Q1 του 2016.

Περικοπές 20% στις θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία KHI

Η διοίκηση των ιαπωνικών ναυπηγείων Kawasaki Heavy Industries (KHI) θα προχωρήσει σε περικοπές της τάξεως του 20% στις θέσεις εργασίας εργατών (δηλαδή περίπου 400 θέσεις εργασίας), ενώ παράλληλα θα σφραγίσει και 2 γιάρδες στην περιοχή Sakaide. Στην περιοχή αυτή -που παραδοσιακά «χτίζει» πλοία μεταφοράς LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο)– θα σταματήσει η κατασκευή νέων πλοίων το 2019, λόγω της κατάρρευσης των νέων παραγγελιών.

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (19/5/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 956 (-1)
  • Baltic Cape Index (BCI): 1668 (+30)
  • Baltic Panamax index (BPI): 870 (-24)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 759 (-5)
  • Baltic Handysize Index (BSHI): 502 (-2)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί όλοι θέλουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα VLCCs;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Χατζηιωάννου: Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων και μείωση ζημιών για τη Safe Bulkers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Συνεχίζει την επεκτατική στρατηγική με νέα πλοία στο χαρτοφυλάκιό του

LEAVE A REPLY