Αριστείδης Αλαφoύζος
Αριστείδης Αλαφούζος

Μια μεγάλη επένδυση ύψους τουλάχιστον 280 εκατ. δολαρίων στο υγρό φορτίο ετοιμάζεται να κάνει ο Έλληνας εφοπλιστής Αριστείδης Αλαφούζος, καθώς επεξεργάζεται σοβαρά -για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Kyklades Maritime Corporation- την παραγγελία επτά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Ειδικότερα, η διοίκηση της ναυτιλιακής πρόκειται να παραγγείλει στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering -με τα οποία έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν- την κατασκευή έως και επτά δεξαμενόπλοιων τύπου aframax. Αν εξασκηθούν όλες οι options του ναυπηγικού προγράμματος και κατασκευαστούν και τα επτά, τότε η επένδυση μπορεί να φτάσει το ποσό των 280 εκατ. δολαρίων, ενώ θα πρόκειται για το πρώτο συμβόλαιο των συγκεκριμένων ναυπηγείων σε διάστημα 18 μηνών.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο κ. Αλαφούζος πρόκειται να παραγγείλει πέντε aframaxes με το ναυπηγικό συμβόλαιο να περιλαμβάνει δύο options για την κατασκευή ακόμη δύο tankers όμοιας χωρητικότητας. Η παράδοσή τους στο στόλο της Kyklades Maritime έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2018 έως και τα μέσα του 2019.

Οι ίδιες πηγές που επικαλείται το TradeWinds υποστηρίζουν ότι ο Έλληνας εφοπλιστής έχει ήδη συμφωνήσει με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία για αρκετά από τα εξαρτήματα που απαιτούνται για την κατασκευή των εν λόγω δεξαμενόπλοιων και θεωρούν ότι οι τελικές υπογραφές θα έχουν «πέσει» ως τον Ιούνιο.

Μάλιστα, λέγεται ότι ο κ. Αλαφούζος έχει ήδη προσεγγίσει την εταιρεία ενέργειας Shell, η οποία και πρόκειται να χρονοναυλώσει τα νεότευκτα aframaxes με ναυλοσύμφωνα διάρκειας πέντε ετών που θα περιλαμβάνουν και options επέκτασης της προκαθορισμένης τους διάρκειας.

Παρόλα αυτά, δεν είναι σίγουρο αν η Kyklades Maritime θα καταβάλλει τελικώς το προαναφερθέν ποσό των 280 εκατ. δολαρίων, καθώς δεν έχει ξεκαθαριστεί το αν τα νεότευκτα θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του παλαιότερου προτύπου Tier-II του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization-ΙΜΟ), ή αν θα φέρουν τις προδιαγραφές του σύγχρονου προτύπου Tier-III, ώστε να συμμορφώνονται με τη νέα νομοθεσία που προβλέπει μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).

Αν τα νεότευκτα aframaxes κατασκευαστούν κατά το πρότυπο Tier-II τότε θα κοστίσουν 40 εκατ. δολάρια το καθένα, ενώ αν κατασκευαστούν κατά το πρότυπο Tier-III, θα κοστίσουν έως και 1,5 εκατ. δολάρια παραπάνω και η τελική επένδυση μπορεί να αγγίξει ακόμα και το ποσό των 290,5 εκατ. δολαρίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Γιατί αναβλήθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση της Hellenic Seaways

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: John Fredriksen: Έπεσε σε «ύφαλο» προσπαθώντας να μπλοκάρει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό deal

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Τσαντάνης: Παρατείνεται για τουλάχιστον 18 μήνες η ναύλωση πλοίου της Seanergy

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here