HSW- Attica Group: Η επόμενη μέρα, το παρασκήνιο και ο παράγοντας Fortress

Σαν «βόμβα» έσκασε χθες η είδηση της απόκτησης του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways (HSW) από την Attica Group στην κορύφωση της καλοκαιρινής σεζόν.

Η καταρχήν συμφωνία ανάμεσα στην Attica, την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας της εταιρείας εξέπληξε πολλούς στην αγορά, οι οποίοι δεν περίμεναν μια τέτοια εξέλιξη στην υπόθεση της HSW.

Οι περισσότεροι πίστεψαν πως ο Ιταλός μεγιστάνας Emmanuel Grimaldi που διεκδίκησε με μεγάλος πάθος την εταιρεία θα κέρδιζε τη μάχη και θα αποκτούσε τον πλήρη έλεγχο κόντρα στις αντιδράσεις των υπόλοιπων μετόχων.

Άλλωστε ήταν αυτός που έκανε την καλύτερη προσφορά απ’ όσους συμμετείχαν στο διαγωνισμό της Τράπεζα Πειραιώς για την πώληση του 40,4%, ενώ όταν αντιλήφθηκε ότι ο διαγωνισμός καθυστερούσε δεν δίστασε να τάξει γη και ύδωρ για να αποκτήσει το 2% που ζητούσε για να ξεπεράσει το 50% (κατέχει ήδη το 48,4% μέσω των Μινωικών Γραμμών).

«Είμαι έτοιμος να πληρώσω αδρά για το 2% των μετοχών που θα μου δώσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πίσω από την συμφωνία βρίσκεται η Fortress Investments, η οποία έχει ήδη επενδύσει στην Attica Group. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως χωρίς το αμερικάνικο fund δεν θα υπήρχε deal, και τονίζουν πως ήταν αυτό που κίνησε όλα τα νήματα.

Πηγές από την Hellenic τονίζουν πως η διοίκηση υπό τον Αντώνη Αγαπητό αισθάνεται δικαιωμένη για τις εξελίξεις, και δηλώνει σίγουρη πως θα έρθουν ακόμη καλύτερες μέρες για την εταιρεία με την στήριξη της Fortress. Όπως λένε, ο αγώνας που έδωσαν απέδωσε καρπούς αφού πέτυχαν τον στόχο τους.

Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση τάχθηκαν εξ’ αρχής κατά των σχεδίων του Ιταλού μεγιστάνα και σύστησαν μπλοκ για να αποτρέψουν την ενίσχυση του μεριδίου του.

Έφθασε μάλιστα στο σημείο να μιλήσει δημόσια για αφελληνισμό της ελληνικής ακτοπλοΐας και προειδοποίησε για προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της άγονης γραμμής του Αιγαίου στην περίπτωση που ευδοκιμούσε η προσπάθεια του Ιταλού.

Αλλάζει ο χάρτης

Κύκλοι προσκείμενοι στην Attica επισημαίνουν πως η παραπάνω εξέλιξη αλλάζει τον χάρτη της αγοράς και συμβάλλει στην ισχυροποίηση της HSW και συνολικά της ελληνικής ακτοπλοΐας, η οποία αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια.

«Ζητούμενο», σημειώνουν, «είναι να υπάρχουν υγιής και ισχυρές εταιρείες που θα μπορούν να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό. Το νέο σχήμα βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση».

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως αυτό που τώρα προέχει είναι η έγκριση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και προσθέτουν πως είναι νωρίς για ανακοινώσεις σχετικά με τα σχέδια του νέου σχήματος.

Άλλες πληροφορίες πάντως, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στα δρομολόγια σε γραμμές που υπάρχει μεγάλη επικάλυψη, ακόμη και να δεν υπάρξει συγχώνευση των δυο εταιρειών ( Για κάτι τέτοιο απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία της τάξης του 75%, η οποία αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει).

Υπογραμμίζουν ακόμη πως η Fortress έχει μεγάλα σχέδια για την παρουσία της στην ελληνική ακτοπλοΐα και θεωρούν δεδομένο ότι δεν θα σταματήσει εδώ. Αντίθετα, εκτιμούν ότι θα διεκδικήσει το ποσοστό που απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς στην Attica μετά τη συμφωνία μεταβίβασης της HSW.

Ο άγνωστος Χ

Από την άλλη πλευρά, πολλά ερωτήματα δημιουργούνται για τις κινήσεις του Emmanuel Grimaldi και ποια στάση θα κρατήσει από εδώ και πέρα. «Θα αρκεστεί στον ρόλο της ισχυρής μειοψηφίας; Ή θα επιλέξει να αποχωρήσει πουλώντας το ποσοστό του; Ή σκέφτεται να κάνει κάτι άλλο;» είναι μερικές από τις εύλογες απορίες που υπάρχουν. Από τις αποφάσεις που θα πάρει θα εξαρτηθεί η επόμενη μέρα στην HSW.

«Μήλον της έριδος»

Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς άρχισε τη διαδικασία πώλησης του ποσοστού που κατείχε στην HSW (40,4%) στα τέλη του 2016, αναθέτοντας στην Lazard ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο να ξεκινήσει τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού.

Η Lazard έστειλε πρόσκληση σε δυνητικούς επενδυτές μεταξύ των οποίων και οι Μινωικές Γραμμές. Από την πρώτη στιγμή, το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο.

Με σχεδόν 20 πλοία στο δυναμικό της και σημαντική παρουσία σε Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη αλλά και άγονες γραμμές, η HSW ήταν μια μοναδική ευκαιρία για όποιον επεδίωκε να καταστεί πρωταγωνιστής στις θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα μας.

Επιπλέον, η εταιρεία μετά από πολλές ζημιογόνες χρήσεις κατάφερε να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, εμφανίζοντας κέρδη ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τον στόλο της με καινούρια πλοία.

Για αυτό και στην τελική φάση του διαγωνισμού έλαβαν μέρος τρία επενδυτικά σχήματα. Πέραν των Μινωικών Γραμμών, δεσμευτικές προσφορές φέρεται να κατέθεσαν το επενδυτικό σχήμα Eagle Mind Shipping, επικεφαλής του οποίου ήταν ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jet, και η Fortress Group.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Deal-σταθμός για τον εφοπλιστή – Έκρηξη της μετοχής κατά 52%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Deal-έκπληξη: Η Attica Group «έκλεψε» την Hellenic Seaways μέσα από τα «χέρια» του E. Grimaldi

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Μόλαρης: Πούλησε το παλαιότερο πλοίο της η Empire Bulkers

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here