Μαρίλη Φραγκίστα, διευθύνουσα σύμβουλος της ναυτιλιακής Franco Compania Naviera
Μαρίλη Φραγκίστα, διευθύνουσα σύμβουλος της ναυτιλιακής Franco Compania Naviera

Τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε συμφέρουσες και παράλληλα επικερδείς εξαγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων, τη στιγμή που η αγορά ξηρού φορτίου διανύει περίοδο ανάκαμψης, ενισχύοντας έτσι με αξιόλογα κομμάτια τους στόλους τους.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Hydroussa Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Γουλανδρή και θυγατρική του ομίλου NJ Goulandris, προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax Frontier Maru (χωρητικότητας 81.000-dwt και κατασκευής 2014) για το ποσό των 24,5 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο, που κατασκευάστηκε στις ιαπωνικές γιάρδες Japan Marine United (JMU), το συνδιαχειρίζεται η Hydroussa (η οποία διαχειρίζεται τα bulkers του ομίλου, ενώ η Andriaki Shipping έχει αναλάβει τη διαχείριση των tankers) με τη μητρική εταιρεία NJ Goulandris, ενώ η τιμή της αγοραπωλησίας ευθυγραμμίζεται με την πραγματική αξία του.

Η ναυτιλιακή Franco Compania Naviera Management (FCN), συμφερόντων του Νικόλα και της Μαρίλης Φραγκίστα απέκτησε το bulker τύπου handysize Maria G (πρώην “Gadwall”, χωρητικότητας 37249-dwt και κατασκευής 2007) για το ποσό των 6 εκατ. δολαρίων από την Parakou Shipping (με έδρα το Χονγκ Κονγκ).

Το Maria G αποτελεί τη δεύτερη εξαγορά της FCN για το 2017, καθώς, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τον Ιανουάριο είχε εξαγοράσει το bulker τύπου handymax Kouroupi (πρώην “Medi Imabari”, χωρητικότητας 56.047-dwt και κατασκευής 2008) για το οποίο κατέβαλε το ποσό των 10,1 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, το πλοίο αυτό θεωρήθηκε αγοραστική ευκαιρία, ενώ, σύμφωνα με τους brokers, η ναυτιλιακή της οικογένειας Φραγκίστα το απέκτησε για τουλάχιστον 2 εκατ. δολάρια λιγότερα, από τις τιμές που επικρατούν για ιαπωνικής κατασκευής τονάζ τέτοιας ποιότητας και ηλικίας.

Ακόμη μια ελληνική ναυτιλιακή, η AM Nomikos προχώρησε στην εξαγορά του bulker τύπου handymax Leon (πρώην “Sun Acapulco”, χωρητικότητας 55.700-dwt και κατασκευής 2006) για το ποσό των 10 εκατ. δολαρίων.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη αγοραπωλησία έλαβε χώρα το Μάρτιο, έγινε γνωστή τώρα, ενώ το Leon αύξησε το στόλο της εταιρείας στα 44 κομμάτια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί όλοι θέλουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα VLCCs;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Προκοπίου: Εξασφάλισε δάνειο-μαμούθ 480 εκατ. δολ.

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ολοκληρώθηκε το deal Συμεών Παληού-Νικόλα Μαρτίνου

LEAVE A REPLY