Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners

Δάνειο-μαμούθ ύψους 480 εκατ. δολαρίων κατόρθωσε να συνάψει ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, για λογαριασμό της ναυτιλιακής Dynagas LNG Partners -την οποία και ελέγχει- με το οποίο θα καταφέρει να διεκπεραιώσει όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή, η νέα δανειακή σύμβαση είναι πλήρως εξασφαλισμένη μέσω της θυγατρικής εταιρείας Arctic LNG Carriers, με χρέος που «κουβαλούν» κάποια από τα πλοία της, ενώ για το δάνειο έχει παράσχει εγγύηση τόσο η Dynagas LNG Partners όσο και κάποιες θυγατρικές της.

Η λήξη του νέου δανείου “Term Loan B” των 480 εκατ. δολαρίων έχει προγραμματιστεί για το έτος 2023, ενώ δίνεται με επιτόκιο Libor + 450 μονάδες βάσης. Η ναυτιλιακή σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για:

  • την πλήρη αποπληρωμή των εξασφαλισμένων ομολόγων της
  • την καταβολή τελών συναλλαγής και λοιπών δαπανών και
  • την διευθέτηση γενικών εταιρικών σκοπών

Όπως ανακοινώθηκε, το ρόλο του συντονιστή και του ανάδοχου της νέας δανειακής διευκόλυνσης, έχουν αναλάβει η Credit Suisse Securities και η Barclays.

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, ο κ. Προκοπίου -μέσω της Dynagas LNG Partners- επιθυμεί να εισέλθει στην αγορά των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με νεότευκτα πλοία και όχι με μετατροπές υπαρχόντων πλοίων, όπως σχετικά αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του briefing για τα αποτελέσματα τριμήνου και έτους που ανακοίνωσε η εισηγμένη ναυτιλιακή.

Η απόφαση της ναυτιλιακής να μπει στην αγορά των FSRU συνδέεται με την ταχύτατη ανάπτυξη του κλάδου, με τον Tony Lauritzen (διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας) να σημειώνει χαρακτηριστικά: «Όταν βλέπεις απούλητο LNG στην αγορά και μία ζήτηση που επιβραδύνεται από παραδοσιακούς αγοραστές, βλέπουμε ότι αυτήν τη δουλειά την κάνει η αγορά FSRU».

Παράλληλα, η εκτίμηση της Dynagas LNG Partners είναι ότι οι προοπτικές στην αγορά του LNG είναι ευνοϊκές, και αναμένει νέες αγορές να ανοίξουν σε Νότια Ασία, Μέση Ανατολή και Λατινική Αμερική, όπου θα δουλεύουν σε μεγάλο βαθμό οι μονάδες FSRU.

Σημειώνεται ότι το 2016 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τα οικονομικά μεγέθη της ναυτιλιακής, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα δ’ τριμήνου και έτους που ανακοίνωσε, τα οποία είναι βελτιωμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2015.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Ολοκληρώθηκε το deal Συμεών Παληού-Νικόλα Μαρτίνου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί όλοι θέλουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα VLCCs;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Χατζηιωάννου: Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων και μείωση ζημιών για τη Safe Bulkers

SHARE
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

LEAVE A REPLY