SHIPPING FOCUS: Ο Σπύρος Λάτσης, ο πλουσιότερος Έλληνας εφοπλιστής και το 2017

Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Ο Σπύρος Λάτσης ο πλουσιότερος Έλληνας εφοπλιστής και το 2017

Στη λίστα του περιοδικού Forbes «2017 Billionaires List» – που κατατάσσει τους πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη με βάση την περιουσία τους – συμπεριλαμβάνονται το ονόματα τριών Ελλήνων, με συνολική περιουσία που αγγίζει τα 6,7 δισ. δολάρια. Ο λόγος για τον Φίλιππο Νιάρχο (συλλέκτης έργων τέχνης, βρίσκεται στην 844η θέση παγκοσμίως, με περιουσία 2,5 δισ. δολαρίων), τον Σπύρο Λάτση (επικεφαλής της Latsco Shipping, βρίσκεται στην 1.082η θέση παγκοσμίως, με περιουσία 2 δισ. δολαρίων) αλλά και τον Αριστοτέλη Μυστακίδη (επικεφαλής του ομίλου Glencore, βρίσκεται στην 950ή θέση παγκοσμίως με περιουσία 2,2 δισ. δολαρίων). Και το 2017, ο πλουσιότερος Έλληνας εφοπλιστής παραμένει ο κ. Λάτσης, ενώ ο κ. Νιάρχος, παρόλο που προέρχεται κι εκείνος από ιστορική εφοπλιστική οικογένεια, πλέον δεν έχει στην κατοχή του πλοία, αλλά περιγράφεται από το Forbes ως συλλέκτης έργων τέχνης.

Η ελληνική σημαία «έχασε» 3,7 εκατ.-dwt τονάζ μέχρι τον Μάρτιο του 2017

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Ο στόλος ελληνικών συμφερόντων που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε κατά 62 πλοία (που ισούται με 3,7 εκατ.-dwt σε όρους χωρητικότητας) μέχρι την 1η Μαρτίου του 2017, μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη, καθώς παρότι ο ελληνικός στόλος έχει αυξηθεί, τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία ολοένα και μειώνονται. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα ακριβή σημαία με αυξημένη φορολογία, όπως έχει πολλάκις επισημάνει και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.

Πάει και για 6ο bulker η Songa Bulk

Η νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Songa Bulk, σύμφωνα με τους brokers, φέρεται να έχει προχωρήσει στην 6η της εξαγορά φορτηγού πλοίου από το δεύτερο μισό του 2016, στα πλαίσια της διαδικασίας ανανέωσης του στόλου της. Οι brokers συνδέουν τη Songa με την εξαγορά του bulker τύπου panamax BW Grain (χωρητικότητας 82.672-dwt και κατασκευής 2008) που ανήκει στη BW Dry Cargo, με το ποσό να υπολογίζεται γύρω στα 14 εκατ. δολάρια.

Η Pareto προβλέπει ότι η Flex LNG θα απογειωθεί

Η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Pareto Securities προβλέπει ότι η ναυτιλιακή Flex LNG, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, πρόκειται κυριολεκτικά να «απογειωθεί» μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Οι αναλυτές Eirik Haavaldsen και Oystein Dalby ξεκίνησαν την κάλυψη της μετοχής της εταιρείας με σύσταση «buy», ενώ εκτιμούν ότι ο στόλος της θα αυξηθεί ραγδαία το επόμενο διάστημα, καθότι δραστηριοποιείται σε μια αγορά (του υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG) που αναπτύσσεται διαρκώς.

Κινδυνεύει η ανάκαμψη στο ξηρό φορτίο λόγω των επενδυτών

Η ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου – που έχει αρχίσει να κάνει σιγά-σιγά την εμφάνισή της – κινδυνεύει να «τιναχτεί στον αέρα» από τις ανεξέλεγκτες εισροές νέων επενδυτικών κεφαλαίων, όπως προειδοποίησε η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Pareto Securities σε νέο της note προς τους πελάτες. Ειδικότερα, ο τομέας του ξηρού φορτίου διατρέχει τον κίνδυνο να «πλημμυριστεί» από νέα κεφάλαια θεσμικών επενδυτών για άλλη μια φορά, κάτι που θα διακινδυνεύσει τη θετική πορεία που έχει αρχίσει να ακολουθεί.

  • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για τη Δευτέρα (20/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

Baltic Dry Index (BDI): 1205 (+9)

Baltic Cape Index (BCI): 2466 (+53)

Baltic Panamax Index (BPI): 1103 (-5)

Baltic Supramax Index (BSI): 884 (+5)

Baltic Handysize Index (BSHI): 510 (+2)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μινωικές Γραμμές: Αύξηση κατά 3 εκατ. ευρώ κατέγραψαν τα ετήσια καθαρά κέρδη του ομίλου το 2016

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προστασία από τους πιστωτές της ζητά η Ezra Holdings – Χρωστά 1,2 δις δολάρια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Σε δημόσια προσφορά ομολόγων αξίας 250 εκατ. δολαρίων προχωρά η GasLog

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here