Έφαγαν… πόρτα οι προτάσεις Grimaldi στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της Hellenic Seaways

Χωρίς σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Hellenic Seaways ολοκληρώθηκε την Τρίτη η έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, καθώς η “συμμαχία” της Τράπεζας Πειραιώς με τους μικρομετόχους που συντάσσονται μαζί της μπλόκαρε τις υποψηφιότητες που είχαν προτείνει οι Μινωικές Γραμμές (συμφερόντων του ομίλου Grimaldi), σε ένα ακόμα επεισόδιο της διαμάχης ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Η ιταλοελληνική “ναυμαχία” για χάρη της Hellenic Seaways ξέσπασε το καλοκαίρι του 2016, όταν με μία αιφνιδιαστική κίνηση οι Μινωικές Γραμμές πρόσφεραν τίμημα ύψους 4 ευρώ ανά μετοχή για την εξαγορά των υπαρχουσών μετοχών της Hellenic Seaways, με σκοπό να αποκτήσει ποσοστό άνω του 51%, φτάνοντας σήμερα να ελέγχει μερίδιο 48,5% της ναυτιλιακής, όντας ο μεγαλύτερος μέτοχός της, με την Τράπεζα Πειραιώς να ακολουθεί με 40,5%.

Το ποσοστό της Πειραιώς έχει δοθεί προς πώληση από την τράπεζα, με τις Μινωικές Γραμμές να καταθέτουν προσφορά για την εξαγορά του (μία κίνηση που θα εκτόξευε το ποσοστό της στο 89%), αλλά την Πειραιώς να την απορρίπτει, όπως και την δεύτερη πρόταση του Μάριου Ηλιόπουλου και της Seajets, ως μη ικανοποιητική. Έτσι, στο διοικητικό συμβούλιο της Hellenic Seaways καταγράφεται το εξής παράδοξο: ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας δεν εκπροσωπείται σε αυτό, αφού η “συμμαχία” της Πειραιώς με τους μικρομετόχους συγκεντρώνει ποσοστό άνω του 50% και τις επιτρέπει να καθορίζει τις εξελίξεις.

Και αυτό δεν άλλαξε ούτε στην προχθεσινή Γενική Συνέλευση, η οποία συγκλήθηκε εκτάκτως κατόπιν απαίτησης των Μινωικών Γραμμών, αναφορικά με την πώληση του πλοίου Highespeed 6, τις δαπάνες για τις επισκευές των πλοίων “Νήσος Σάμος”, “Νήσος Ρόδος” και “Hellenic Highspeed”, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και την ανάκληση του διοικητικού συμβουλίου της.

Ως προς τα τρία πρώτα θέματα, η πλειοψηφία των μετόχων αρκέστηκε να επικαλεστεί την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά με την οποία απέρριψε το αίτημα ελέγχου σκοπιμότητας στη Hellenic Seaways που είχαν καταθέσει οι Μινωικές Γραμμές, κρίνοντας ότι οι επισκευές στα εν λόγω πλοία, καθώς και η πώληση του πλοίου “Highspeed 6”, “υπαγορεύθηκαν από την ανάγκη ενδυνάμωσης της εμπορικής παρουσίας της Hellenic Seaways και με αυτές επιδιώχθηκε το συμφέρον της Εταιρείας και η επίτευξη του εταιρικού σκοπού, με την ενίσχυση του στόλου της Εταιρείας έναντι των ανταγωνιστών της και συνεπώς δεν θα μπορούσαν να συνιστούν διαχείριση που αντίκειται στα χρηστά ήθη ή μη συνετή διαχείριση”.

Ως προς το θέμα της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου, οι προτάσεις των Μινωικών Γραμμών (μεταξύ αυτών και ο αδελφός του Emanuele Grimaldi, Gianluca, και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Μανιαδάκης) απορρίφθηκαν, κι έτσι το διοικητικό συμβούλιο διατηρήθηκε ως είχε, με την προσθήκη δύο νέων μελών: του ναυπηγού Μιχάλη Βαβουράκη και του οικονομολόγου Ηλία Τρίγκα.

Σε δήλωσή του μετά το πέρας των εργασιών της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways, Αντώνης Αγαπητός, ανέφερε: “Είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος αναφορικά με την πορεία της εταιρείας. Με σκληρή δουλειά, όραμα και πίστη στις δυνατότητές μας, η διοίκηση της Hellenic Seaways συνεχίζει να εργάζεται απρόσκοπτα με στόχο τη συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: “Σπίτι” η Navios Acquisition για τα 17 τάνκερ της First Ship Lease Trust;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανανέωσης συνέχεια για τη Neda Maritime (οικογένεια Λυκιαρδόπουλου)

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons: Βγήκαν τα μαχαίρια στο ναυλομεσιτικό κολοσσό – Όλο το παρασκήνιο

SHARE

LEAVE A REPLY