Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

Μικτή εικόνα εμφάνιση η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα 13-17 Μαρτίου 2017. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ακολουθώντας τις θετικές τάσεις των προηγουμένων ημερών, η αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε σε διαδρομές από την νότιο Αφρική και την Βραζιλία ήταν το κίνητρο για την αγορά σε πλοία τύπου capesize.

Στον Ειρηνικό, η ροή φορτίων σε διαδρομές από την Αυστραλία επιβράδυνε στην αρχή της περασμένης εβδομάδας όμως στη συνέχεια και σταδιακά αποκαταστάθηκε.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170,000 10% από το Tubarao προς το Taranto με ημερομηνίες Απριλίου στα $8.00 ανά τόνο, πλοίο 180,200dwt/2010 διαθέσιμο στην Κίνα χρονοναύλωση ένα χρόνο στα $15,600 ημερησίως και άλλο 179,000dwt/2010 με παράδοση στο Γιβραλτάρ μέσα Μαρτίου για ένα κυκλικό ταξίδι στα $17,500 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 22% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19,180 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι για πλοία τύπου Panamax η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε σε σχετικά υποτονικό κλίμα με την πρόσφατη στήριξη από την αγορά των ανατολικών παραλίων της νοτίου Αμερικής να φθίνει.

Έτσι η αυξανόμενη προσφορά διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε και στις δυο περιοχές, Ατλαντικού και Ασίας, έδωσε την δυνατότητα στους ναυλωτές να δείξουν αυτοσυγκράτηση αναμένοντας τους πλοιοκτήτες να διαπραγματευτούν σε χαμηλότερα επίπεδα με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 77,900dwt/2015 με παράδοση στον κόλπο της Αμερικής για ένα ταξίδι προς το Continent στα $10,250 ημερησίως+$ 160,000ΒΒ, άλλο 74,400dwt/2001 με παράδοση ανατολικές ακτές Ινδίας για ταξίδι μέσω ανατολικών ακτών νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $10,500 ημερησίως και ένα 77,500dwt/2004 με παράδοση στην Ταϊβάν με ημερομηνίες Μαρτίου για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $12,000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση παρουσίασε πτώση 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 8,938 ημερησίως.

Supramax/Handysize

Η δραστηριότητα στην αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε για πλοία τύπου Supramax παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης με περιορισμένη ζήτηση σε διαδρομές από το Continent και τον κόλπο της Αμερικής αν και οι πλοιοκτήτες γενικά αντιστάθηκαν στην πίεση που τους ασκήθηκε για συμφωνίες σε χαμηλότερα επίπεδα από την περιοχή του κόλπου.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 57,900dwt/2014 με παράδοση στην Κίνα για ταξίδι μέσω Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με μετάλλευμα νικελίου στα $9,500 ημερησίως, άλλο 55,600dwt/2007 με παράδοση ανατολικές ακτές νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην νότιο Αφρική στα $13,500 ημερησίως και ένα 38,000dwt/2015 με παράδοση ανατολικές ακτές νοτίου Αμερικής για δυο με τρία ταξίδια και επαναπαράδοση Ατλαντικό στα $10,000+$150,000ΒΒ.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρέμεινε σταθερός σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $8,563 και σε πλοία τύπου Handysize παρουσίασε άνοδο 4% στα $7,625.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Σε δημόσια προσφορά ομολόγων αξίας 250 εκατ. δολαρίων προχωρά η GasLog

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Παπατρύφων: Η win-win συμφωνία με τον Fredriksen και τα επόμενα σχέδιά του

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ψηφίζει Ελλάδα η Koch: Ναύλωσε πλοία των Ν. Τσάκου και Στ. Μόλαρη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here