Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο καταναλώνουν καθημερινά τουλάχιστον μια κούπα καφέ.

Ζεστός ή κρύος, λάτε, λούνγκο, φίλτρου και άλλες εκδοχές γεμίζουν τους καταλόγους των καταστημάτων, που ικανοποιούν όλα τα γούστα.

Το ρόφημα αυτό είναι αγαπημένη συνήθεια, γιατί αποτελεί μια δόση ενέργειας μετά από το πρωινό ξύπνημα, αλλά σε ορισμένες χώρες το προτιμούν μετά την κατανάλωση φαγητού, ως χωνευτικό.

Ο καφές βέβαια έχει ακόμα έναν ρόλο. Είναι ο πρωταγωνιστής στις εξόδους και τις συναντήσεις με φίλους!

Βέβαια, το ρόφημα αυτό έχει φέρει σε αντιπαράθεση τους ειδικούς, με πολλούς να μιλούν για την εθιστική του ιδιότητα και τις αρνητικές επιδράσεις του και άλλους να υποστηρίζουν τα ευεργετικά του οφέλη, όπως η αντιοξειδωτική του δράση.

Αν είστε στην πρώτη κατηγορία και έχετε παρατηρήσει αλλαγές, όπως η αϋπνία ή οι αλλαγές στη διάθεση σας, τότε μάλλον θα ήταν καλύτερο να «ακούσετε» το σώμα σας και να καταλάβετε ότι ο οργανισμός σας δεν μπορεί να ανεχτεί αυτήν την ποσότητα καφέ που πίνετε.

Για να τον περιορίσετε ή να τον βγάλετε εντελώς από τη ζωή σας, χρειάζεται πειθαρχία και οι παρακάτω εναλλακτικές λύσεις θα σας βοηθήσουν να το πετύχετε.

Εντάξτε στη ζωή σας τη σωματική άσκηση

Μπορείτε να κάνετε την αρχή με γρήγορο περπάτημα μέσα στη μέρα ή γιόγκα ή κολύμβηση, αν σας δίνεται αυτή η δυνατότητα. Προτιμήστε τις πρωινές ώρες για τη γυμναστική σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να διώξετε μακριά το άγχος και τις κακές σκέψεις, θα βελτιώσει τη λειτουργία της καρδιάς και θα σας γεμίσει με περισσότερη ενέργεια από ότι μια κούπα καφέ, για το υπόλοιπο της ημέρας. Είκοσι με τριάντα λεπτά σωματικής δραστηριότητας είναι αρκετά.

Αντικαταστήστε τον καφέ με τσάι

Αν απολαμβάνετε τις εξόδους με τους φίλους σας ή σας αρέσει να πηγαίνετε στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς σας και να διαβάζετε αγαπημένα συγγραφικά έργα παρέα με μια κούπα καφέ, ήρθε η ώρα να τον αντικαταστήσετε με μια κούπα τσάι ρόιμπος, που είναι γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες και τη βελτίωση της υγείας.

Κοιμηθείτε όταν το έχετε πραγματικά ανάγκη

Η κατανάλωση καφέ ωθεί πολλούς ανθρώπους να αλλάξουν το ωράριο του ύπνου τους, στερώντας έτσι την ουσιαστική ανάπαυση. Κοιμηθείτε περισσότερο και ειδικά όταν το ζητάει ο οργανισμός σας. Έτσι αναπληρώνετε τη χαμένη ενέργεια χωρίς να χρειάζεται να πιείτε καφέ.

Πηγή: bovary.gr 

SHARE

LEAVE A REPLY