Κάνε διατροφή χωρίς να αδειάσει η τσέπη σου! Με αυτούς τους τρόπους θα το καταφέρεις

Μπορεί να νομίζεις ότι η υγιεινή διατροφή συνήθως κοστίζει κάτι παραπάνω, όμως η πεποίθηση αυτή είναι λανθασμένη!

Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά που είναι απαραίτητα για την υιοθέτηση μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, δεν είναι ακριβά. Από την άλλη το κρέας, τα πουλερικά και τα γαλακτοκομικά, δηλαδή τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης που είναι ακριβότερα, συνιστάται να καταναλώνονται με μέτρο και όχι καθημερινά.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να τρώτε υγιεινά χωρίς παράλληλα να ξοδεύετε πολλά χρήματα:

– Συγκρίνετε τις τιμές των προϊόντων πριν τα αγοράσετε.
– Αποφεύγετε την αγορά επεξεργασμένων τροφίμων, όπως πατατάκια, μπισκότα κλπ.
– Αν σκοπεύετε να μην καταναλώσετε άμεσα ένα προϊόν φροντίστε να το καταψύξετε το συντομότερο (π.χ. κρέας).
– Καταναλώστε πρώτα τα προϊόντα με την συντομότερη ημερομηνία λήξης, ώστε να μην χρειαστεί να πετάξετε κάποιο τρόφιμο.

Συμβουλές ανά ομάδα τροφίμων

  • Γαλακτοκομικά προϊόντα:

Να αγοράζετε καλύτερα τις μεγαλύτερες συσκευασίες γαλακτοκομικών προϊόντων καθώς είναι πιο οικονομικές από τις μικρότερες. Ωστόσο προτιμήστε τις μεγαλύτερες συσκευασίες μόνο με την προϋπόθεση ότι θα έχουν καταναλωθεί πριν την ημερομηνία λήξης.

  • Φρούτα και λαχανικά:

Αγοράστε φρούτα και λαχανικά εποχής. Είναι πιο οικονομικά αλλά και πιο ποιοτικά. Επίσης αποφύγετε τα συσκευασμένα που σίγουρα δεν είναι το ίδιο υγιεινά αλλά σαφώς ακριβότερα.
laxanika

  • Δημητριακά:

Αν περισσέψει ψωμί μην το πετάξετε, καταψύξτε το και χρησιμοποιήστε το για την παρασκευή άλλων φαγητών.

  • Όσπρια:

Προτιμήστε αντί για κρέας τα όσπρια, τα οποία αποτελούν πλούσια πηγή πρωτεϊνών και είναι μία υγιεινή και οικονομική εναλλακτική του κρέατος. Σε αυτήν την περίπτωση όμως, καλό θα ήταν να συνδυαστεί με μία πηγή δημητριακών ώστε να αυξηθεί η βιολογική αξία των πρωτεϊνών.

ospria

  • Κρέας:

Εάν σας αρέσει το κρέας περισσότερο από τα όσπρια, τότε προτιμήστε το λευκό γιατί εκτός από πιο οικονομικό είναι και πιο υγιεινό.
Αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, όπως τα αλλαντικά. Αποτελούν ακριβές αλλά και ταυτόχρονα ανθυγιεινές επιλογές.

  • Ψάρια και θαλασσινά:

Προτιμήστε τα μικρότερα ψάρια, όπως ο γαύρος, είναι πιο οικονομικά αλλά εξίσου υγιεινά.
Τα ψάρια και τα θαλασσινά εποχής είναι συνήθως πιο φθηνά.
Αποφύγετε την αγορά έτοιμων γευμάτων, π.χ. τονοσαλάτες, είναι πιο ακριβά και με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.

psaria thalassina

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Είστε μακαρονάς; Δοκιμάστε αυτές τις απίστευτες μακαρονάδες και θα μας θυμηθείτε!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φαγητό στο γραφείο: 5+1 ιδέες για να τρως υγιεινά στη δουλειά

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πεινάσατε; Δοκιμάστε αυτά τα σάντουιτς τώρα!

SHARE

LEAVE A REPLY