Κάποιοι θα βρουν τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Mulberry ιδιοφυή και αστεία. Κάποιοι άλλοι θα τη βρουν κακόγουστη και προσβλητική. Εσείς σε ποια από τις δύο κατηγορίες ανήκετε; Γιατί αδιάφορους αποκλείεται να σας αφήσει…

Η Mulberry, λοιπόν, η γνωστή βρετανική μάρκα που φημίζεται κυρίως για τις τσάντες της, κατάφερε να προκαλέσει αντιδράσεις με τη διαφήμισή της για τα Χριστούγεννα, με τη βρετανική αρχή που είναι αρμόδια για τις διαφημίσεις να δέχεται 42 καταγγελίες για βλασφημία.

Ποια είναι όμως η «βλασφημία»; Πολύ απλά, στη διαφήμιση φαίνεται μία τσάντα Mulberry να παραλληλίζεται με το Θείο Βρέφος στη φάτνη – στην πραγματικότητα, η διαφήμιση μοιάζει με… remake της γνωστής σκηνής της γέννησης του Χριστού, με την τσάντα να παίρνει τη θέση του νεογέννητου Χριστού!

Απαντώντας στις καταγγελίες, η Mulberry επεσήμανε πως η έννοια της «προσβολής» είναι υποκειμενική και σημείωσε πως η διαφήμιση είναι μία «χιουμοριστική» αναφορά στη σκηνή της γέννησης του Χριστού, που συχνά μνημονεύεται σε διαφημίσεις και άλλες εκφάνσεις της ποπ κουλτούρας κάθε Χριστούγεννα. Υπογράμμισε μάλιστα πως η τελευταία ατάκα της διαφήμισης («παιδιά, είναι απλά μια τσάντα») αποδεικνύει πως δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της τσάντας με τον Χριστό.

Η ρυθμιστική αρχή ASA, από την πλευρά της, τόνισε πως οι καταγγέλλοντες βρήκαν προσβλητική τη χρήση θρησκευτικών αναφορών για διαφημιστικούς λόγους, όμως πρόσθεσε πως τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της διαφήμισης είναι σαφές από τα συμφραζόμενα ότι το concept της διαφήμισης έχει να κάνει με τη σύγχρονη ανταλλαγή δώρων, και όχι με τη σκηνή της γέννησης του Χριστού. Έτσι, αποφάσισε ότι η διαφήμιση είναι πιο πολύ αστεία παρά προσβλητική, και έκρινε πως δεν συντρέχει λόγος να αποσυρθεί.

Δείτε τη διαφήμιση και κρίνετε μόνοι σας αν η ASA έχει δίκιο:

SHARE

LEAVE A REPLY