Μακροζωία: 6 τρόποι για να κερδίσετε χρόνια

Ένας ειδικός στη δημόσια Υγεία αποκαλύπτει τις 6  κινήσεις που εξασφαλίζουν μακροζωία. Οι συστάσεις του αφορούν στον τρόπο ζωής και μπορούν να χαρίσουν χρόνια σε όποιον αποφασίσει να τις ακολουθήσει.

 

1-2. Εμβολιασμός – εξετάσεις

«Να τηρείτε απαρέγκλιτα το πρόγραμμα εμβολιασμών που συνιστάται για την ηλικία σας και να κάνετε τακτικά τον περιοδικό προληπτικό έλεγχο (τσεκάπ) που χρειάζεστε για την έγκαιρη ανίχνευση του καρκίνου (π.χ. μετά τα 50 έλεγχο για καρκίνο του παχέος εντέρου σε άνδρες και γυναίκες, από την έναρξη της σεξουαλικής ζωής έλεγχος για καρκίνο του τραχήλου της μήτρας στις γυναίκες κ.λπ.), καθώς και τις αιματολογικές εξετάσεις που συνιστώνται για την έγκαιρη διάγνωση νοσημάτων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης και η HIV/AIDS λοίμωξη», λέει ο δρ Paul Erwin, καθηγητής και επικεφαλής του Τμήματος Δημοσίας Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Τενεσί.

 

3. Φυσική δραστηριότητα

Η συστηματική φυσική δραστηριότητα είναι εξίσου σημαντική, καθώς σχετίζεται με σημαντική μείωση του κινδύνου αναπτύξεως καρκίνου, καρδιοπάθειας, διαβήτη, κατάθλιψης και άλλων σοβαρών προβλημάτων. «Συνιστώνται σε εβδομαδιαία βάση τουλάχιστον 150 λεπτά γυμναστικής με μέτρια ένταση ή 75 λεπτά με υψηλή ένταση», διευκρινίζει.

Αν δεν σας αρέσουν συγκεκριμένα αθλήματα και είδη ασκήσεως, όπως το τρέξιμο, η ποδηλασία και η γιόγκα,  δοκιμάστε να κάνετε με κοπιώδη τρόπο δουλειές στο σπίτι, όπως να καθαρίζετε το πάτωμα με το πατροπαράδοτο σφουγγαρόπανο αντί τη σφουγγαρίστρα. Να προσπαθείτε επίσης να δημιουργείτε ευκαιρίες για περπάτημα φροντίζοντας, για παράδειγμα, να παρκάρετε το αυτοκίνητο στην άλλη άκρη του πάρκινγκ και όχι μπροστά στην είσοδο και να ανεβοκατεβαίνετε από τις σκάλες στον πρώτο και τον δεύτερο όροφο, αντί να χρησιμοποιείτε τον ανελκυστήρα.

 

4. Διακοπή καπνίσματος

Απολύτως απαραίτητο -όσο κι αν έχετε βαρεθεί να το ακούτε- είναι να αποφύγετε τη χρήση προϊόντων καπνού, διότι το κάπνισμα σχετίζεται με 12 διαφορετικές μορφές καρκίνου, καταστρέφει τους πνεύμονες και τα αιμοφόρα αγγεία, και ενοχοποιείται μέχρι και για τις ρυτίδες και την απώλεια των δοντιών.

 

5. Υγιεινή διατροφή

Και, φυσικά, προσέξτε τη διατροφή σας, διότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία και τη μακροζωία. «Το τι τρώμε είναι πολύ πιο σημαντικό από το πόσο τρώμε και έχει ζωτική σημασία να διαλέγουμε ό,τι καλύτερο έχει να μας προσφέρει η φύση», τονίζει ο δρ Erwin.

 

6. Ισορροπία

Η έκτη και τελευταία σύσταση είναι να επιδιώκετε την ισορροπία. «Προσπαθήστε να επιτύχετε αρμονία και ισορροπία στη ζωή σας – ανάμεσα στη δουλειά και στην ξεκούραση, στον ύπνο (είναι εξίσου σημαντικός με όλα τα προηγούμενα!) και στις καθημερινές δραστηριότητες, και σε όλο το φάσμα του μυαλού, του σώματος και του πνεύματός σας», καταλήγει ο ειδικός.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λανθασμένες διαγνώσεις: Οι ασθένειες που «μπερδεύουν» τους γιατρούς

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πονοκέφαλος: Τα συμπτώματα που πρέπει να σας οδηγήσουν στα επείγοντα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: 6 θανατηφόρες ασθένειες και πώς εκδηλώνονται στο σώμα (βίντεο)

SHARE
Η Έφη Τσιβίκα γράφει θέματα που αφορούν στους τομείς της Υγείας και του Φαρμάκου

LEAVE A REPLY