Γ. Καλλιμανόπουλος: Προστασία από τους πιστωτές της ζητά η Toisa – Βουνό τα χρέη

Αίτηση για υπαγωγή σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της υπέβαλε στη Νέα Υόρκη η ναυτιλιακή εταιρεία Toisa, συμφερόντων του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, της οποίας τα χρέη σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η αίτηση περιλαμβάνει την Toisa (που διαθέτει 23 πλοία) και 23 θυγατρικές της, που έχουν στην κατοχή τους συνολικά άλλα 23 πλοία (αλλά και δύο αεροσκάφη τύπου Gulfstream) για τα οποία η εταιρεία ζητά δικαστική προστασία. Αντίθετα, η ναυτιλιακή Sealion Shipping και οι εταιρείες διαχείρισης Marine Management Services και Marine Management Bulker Services, αν και αναφέρονται ως θυγατρικές του ομίλου, δεν καλύπτονται από την αίτηση προστασίας.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η Toisa χρωστά περίπου 123 εκατομμύρια δολάρια στην Danish Ship Finance (εξασφαλισμένα από επτά πλοία), ενώ μεγάλα είναι τα χρέη της και προς την DNB Bank (115 εκατ. δολάρια, εξασφαλισμένα από τρία τάνκερ), όπως και στην ING Bank (114,6 εκατ. δολάρια, εξασφαλισμένα από επτά πλοία). Η εταιρεία χρωστά επίσης σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια στη Citibank, 82,3 εκατομμύρια δολάρια στην BNP Paribas και ακόμα 23,1 εκατομμύρια δολάρια στην China Shipping Industry,

Ποιος είναι ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος

Γεννημένος στην Αθήνα το 1936, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Princeton των ΗΠΑ και μέχρι το 1963 ασχολήθηκε ενεργά με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις του πατέρα του, Περικλή, ώσπου ίδρυσε στην Ελλάδα τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, ονόματι Trade and Transport Inc.

Η Toisa Limited ιδρύθηκε το 1989, όταν ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος αποφάσισε να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του στον παραδοσιακό ναυτιλιακό τομέα επενδύοντας σε στόλο πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης.

Ο Γ. Καλλιμανόπουλος έχει διακριθεί για το πλούσιο φιλανθρωπικό του έργο (έχει βραβευθεί από την Ακαδημία Αθηνών τον Δεκέμβριο του 1989 και τιμηθεί με το μετάλλιο του «Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικα» από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014), ενώ η αποφασιστικότητα και οι παράτολμες επιχειρηματικές του κινήσεις του απέφεραν το προσωνύμιο “Γίγας”, με το οποίο ήταν γνωστός στους εφοπλιστικούς κύκλους.

Οι περιπέτειές του, πολλές και διάφορες. To 2015 τουρκικές εφημερίδες τον είχαν κατηγορήσει για μεταφορά λαθραίου πετρελαίου των τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους προς τη Μεσόγειο, κατονομάζοντας τάνκερ συμφερόντων του, ενώ παράλληλα είχε βρεθεί και στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών όταν ένα τάνκερ της εταιρείας του “συνελήφθη” να μεταφέρει κουρδικό αργό πετρέλαιο χωρίς τη συγκατάθεση των ιρακινών αρχών,

Το 2011, αντίθετα, ήταν μία άλλη υπόθεσή του που είχε απασχολήσει έντονα τα αμερικανικά media: η καταγγελία της 24χρονης υπαλλήλου του γραφείου του, Χάιντι Γάουμπολτ, ότι την παρενοχλούσε σεξουαλικά και την απέλυσε όταν εκείνη αρνήθηκε να ενδώσει, με την υπόθεση να φτάνει σε ομοσπονδιακό δικαστήριο και όλες τις “πικάντικες” λεπτομέρειες να αποκαλύπτονται στις σελίδες του κίτρινου Τύπου…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Η κρίση στα containerships ψαλιδίζει τις εκτιμήσεις των αναλυτών…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Grexit ξανά; Ποιες οι πιθανότητες για έξοδο με μπόνους 50 δισ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Βερνίκος: “Οι παραγωγικές τάξεις να αποκτήσουμε μία ενιαία θέση σε κρίσιμα θέματα”

SHARE

LEAVE A REPLY