Γ. Οικονόμου: Τι περιμένουν να δουν οι αναλυτές στα οικονομικά αποτελέσματα της DryShips

Με πολλές “αναταράξεις” έχει μπει το 2017 για τη ναυτιλιακή εταιρεία DryShips, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, η μετοχή της οποίας έχει καταγράψει μέσα σε ένα μήνα και κάτι τεράστιες αυξομειώσεις, εν μέσω συνεχών ανακοινώσεων από την εταιρεία στις οποίες οι επενδυτές αντιδρούν ποικιλοτρόπως.

Είναι ενδεικτικό ότι η μετοχή της DryShips κατέγραψε εντός του Ιανουαρίου δραματική πτώση που άγγιξε το 86%, πριν πάρει τα πάνω της τις τελευταίες μέρες και διπλασιάσει την αξία της.

Αυτό όμως που περιμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον οι επενδυτές και οι αναλυτές είναι η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου και έτους (2016) που θα γίνει σήμερα, 7 Φεβρουαρίου, και από το τι θα ανακοινώσει η DryShips θα εξαρτηθεί η μελλοντική πορεία της μετοχής της.

Το πιο σημαντικό που θα περιμένουν να δουν οι επενδυτές είναι αν η εταιρεία θα επιστρέψει στην κερδοφορία, μετά από τρία διαδοχικά τρίμηνα ζημιών. Με το EBITDA της DryShips να έχει κατρακυλήσει στο εννεάμηνο του 2016 σε -28,4 εκατομμύρια δολάρια, από 483,9 εκατ, δολάρια στο εννεάμηνο του 2015, αν και το τέταρτο τρίμηνο του 2016 βγάλει αρνητικό EBITDA εκτιμάται ότι το πλήγμα για τη μετοχή της εταιρείας θα μπορούσε να είναι βαρύ.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία έχει η ρευστότητα που θα ανακοινώσει η DryShips, καθώς οι συνεχείς απώλειες στο εννεάμηνο του 2016 είχαν “στεγνώσει” την εταιρεία, που αναγκάστηκε να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων για να αποπληρώσει χρέη, καθώς και να προχωρήσει σε νέα δανειακή συμφωνία 200 εκατ. δολαρίων. Όμως αυτή η ρευστότητα διοχετεύτηκε σε μεγάλο βαθμό σε αγορές νέων πλοίων, και έτσι δεν είναι σαφές ποια είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση όσον αφορά το διαθέσιμο ρευστό της DryShips.

Ένα ενδεχομένως θετικό στοιχείο για την εταιρεία πάντως είναι η θεαματική άνοδος που κατέγραψαν προσωρινά οι τιμές στην αγορά του dry bulk στο πρώτο μισό του τέταρτου τριμήνου. Με δεδομένο ότι στα προηγούμενα τρίμηνα η εταιρεία παρουσίασε σοβαρές απώλειες λόγω του τομέα αυτού, καθώς τα έσοδά της από τα πλοία σε πολλές περιπτώσεις δεν έφταναν για να καλύψουν τα λειτουργικά τους κόστη, μένει να δούμε αν η έστω και παροδική αυτή άνοδος των τιμών βοήθησε την DryShips να… συνέλθει και να ισορροπήσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Ρέστης: Το deal των 25 εκατ. δολ. με δύο τάνκερ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μ. Γουλανδρή – Φ. Λαιμός: Ο «πριγκιπικός» γάμος και οι δύο γαμήλιες δεξιώσεις (pics – video)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here