Η έννοια του ηλεκτρικού ρεύματος δεν είναι πλέον ταυτόσημη με τη ΔΕΗ. Από τότε που η αγορά ρεύματος στην Ελλάδα απελευθερώθηκε, οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν μπει στο χώρο «κλέβουν» σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, αποδεικνύοντας πως το μονοπώλιο αυτό ανήκει οριστικά στο παρελθόν.

Θα έλεγε κανείς, βέβαια, πως και πάλι η ΔΕΗ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος, αφού εξακολουθεί να έχει ένα συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο από τους άλλους παρόχους. Όμως αυτή θα ήταν μία πολύ επιδερμική ανάλυση των δεδομένων: η ΔΕΗ έχει τόσο ποσοστό, οι άλλοι πάροχοι έχουν τόσο, άρα η ΔΕΗ κυριαρχεί. Με μία πιο ενδελεχή ανάλυση διαπιστώνει κανείς ότι τα πράγματα δεν έχουν έτσι ακριβώς…

Φέτος οι ιδιωτικοί πάροχοι κατάφεραν κάτι που πριν από λίγα χρόνια έμοιαζε αδιανόητο: ξεπέρασαν αθροιστικά το 10% στο μερίδιο της αγοράς. Που σημαίνει ότι πλέον ένα στα δέκα νοικοκυριά και επιχειρήσεις ηλεκτροδοτείται από ιδιωτικό πάροχο και όχι από τη ΔΕΗ. Το ποσοστό αυτό δεν είναι τόσο μικρό όσο φαίνεται, καθώς είναι επαρκές για να φέρει κερδοφορία στις ιδιωτικές εταιρείες και να προκαλέσει… πονοκέφαλο στη διοίκηση της ΔΕΗ. Και το σημαντικότερο; Το ποσοστό αυτό ολοένα και αυξάνεται…

Πώς τα κατάφεραν οι ιδιωτικοί πάροχοι να μπουν «σφήνα» στην παντοκρατορία της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού; Με τον πιο προφανή τρόπο: προσφέροντας ανταγωνιστικά πακέτα, απαλλαγμένα από τις εξοντωτικές επιβαρύνσεις των λογαριασμών της ΔΕΗ, που έπεισαν πολλούς καταναλωτές οι οποίοι δεν πίστευαν πως υπήρχε εναλλακτική επιλογή, να εγκαταλείψουν τη ΔΕΗ και να εμπιστευθούν την ηλεκτροδότησή τους σε μία ιδιωτική επιχείρηση. Άλλωστε, η δυσφορία για τις υψηλές χρεώσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά κάτι για το οποίο οι καταναλωτές διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια. Και τώρα που βλέπουν ότι υπάρχει η δυνατότητα για κάτι άλλο, εκμεταλλεύονται την ευκαιρία.

Ενδεικτικό του πόσο έχει πιεστεί από τον ανταγωνισμό η ΔΕΗ είναι το ότι το καλοκαίρι «αναγκάστηκε» να προχωρήσει σε εκπτώσεις, προκειμένου να περιορίσει τη… διαρροή πελατών της προς άλλες εταιρείες, αν και με μάλλον αμφίβολα αποτελέσματα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι και στις άλλες χώρες όπου απελευθερώθηκε η αγορά ηλεκτρικού ρεύματος, όπως στην Ιταλία και τη Γαλλία, το μοτίβο που ακολούθησε ήταν παρόμοιο: οι ιδιωτικοί πάροχοι πρόσφεραν υψηλότερου επιπέδου και φθηνότερες υπηρεσίες από τον δημόσιο, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να λειτουργήσει ευεργετικά για τους καταναλωτές, όχι μόνο σε ό,τι αφορά την… τσέπη τους, αλλά και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Αυτό λίγο-πολύ έχει αρχίσει να γίνεται και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Οι (κατά κανόνα πιο ευέλικτες από μία δημόσια επιχείρηση) ιδιωτικές εταιρείες εντείνουν τον ανταγωνισμό, εξελίσσονται, επενδύουν και προσφέρουν όλο και καλύτερες υπηρεσίες, αφήνοντας πίσω τους την πιο δυσκίνητη ΔΕΗ και δημιουργώντας ένα σκηνικό που μόνο προς όφελος των καταναλωτών είναι. Πόσω μάλλον αν έρθουν και στην Ελλάδα (έστω και με καθυστέρηση σε σχέση με το εξωτερικό, ως συνήθως) τα συνδυαστικά πακέτα που προσφέρουν υπηρεσίες ηλεκτρικού ρεύματος μαζί με τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή με παροχή φυσικού αερίου.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Όλοι θέλουν (την πολυεθνική) Fraport: Χιλιάδες αιτήσεις για προσλήψεις. Το μεγάλο μυστικό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μυτιληναίος, Γεράρδος, Φέσσας, Βακάκης, Λασκαρίδης , Αποστολόπουλος, Σαράντης είναι έτοιμοι για εξαγορές;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

Μεγάλος διαγωνισμός του mononews.gr με 5 δωροεπιταγές από τα Attica συνολικής αξίας 1000 ευρώ 

SHARE

LEAVE A REPLY