Πανηγύριζαν χθες υπουργείο Εργασίας και κυβέρνηση για την επαναφορά των κλαδικών συμβάσεων αφήνοντας κατά μέρος το περιεχόμενό τους που κινείται στη «λογική» των Μνημονίων, δηλαδή της μείωσης αποδοχών. Στα κείμενα και το περιεχόμενο των τεσσάρων κλαδικών συμβάσεων που επεκτάθηκαν χθες με την υπογραφή της υπουργού Εργασίας Ε. Αχτσιόγλου αποκαλύπτεται ότι μειώσεις μισθών υπάρχουν και στις κλαδικές συμβάσεις και όχι μόνον στις ατομικές ή τις επιχειρησιακές.

Οι πρώτες τέσσερις κλαδικές συμβάσεις προβλέπουν μειώσεις μισθών κατά 5% και πλέον ισχύουν για το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις των ίδιων κλάδων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η επέκτασή τους για όλους τους εργαζόμενους σημαίνει απλά ότι όσοι είχαν ατομική σύμβαση ή σύμβαση εντός της επιχείρησής τους με μικρότερο μισθό από αυτόν που, παρά τη μείωση, ορίζει η κλαδική σύμβαση, θα βρεθούν μεν κερδισμένοι με μερικά ευρώ παραπάνω. Ομως καμία από τις 4 κλαδικές συμβάσεις δεν έχει αυξήσεις. Αντίθετα, προβλέπουν και αυτές μειώσεις μισθών.

Οι τέσσερις κλαδικές συμβάσεις καλύπτουν περίπου 72.000 εργαζομένους σε τράπεζες, ναυτιλιακά πρακτορεία, γραφεία ταξιδίων, και πρακτορειακών επιχειρήσεων που είναι μέλη της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης.

Συγκεκριμένα:

– Στη σύμβαση ΟΤΟΕ-Τραπεζών προβλέπεται διετές «πάγωμα» μισθών με τις αμοιβές των τραπεζοϋπαλλήλων να μένουν στα επίπεδα που έχουν οριστεί και αναπροσαρμοστεί με τη σύμβαση του 2013.

– Η σύμβαση ναυτιλιακών πρακτορείων και ναυτιλιακών επιχειρήσεων είναι μονοετής για το 2018 και προβλέπει μειώσεις μισθών κατά 5% για τους νεοπροσλαμβανόμενους και για τους παλαιότερους εργαζομένους. Αν ο μισθός ενός υπαλλήλου είναι μικρότερος από τον μισθό που προβλέπει το αντίστοιχο κλιμάκιο της σύμβασης, τότε παίρνει το μισθό του κλιμακιού με μείωση κατά 5%. Οι νεοπροσλαμβανόμενοι έχουν εξαρχής μείωση 5% στους βασικούς μισθούς του κλιμακίου που κατατάσσονται

– Η σύμβαση γραφείων ταξιδίου και τουρισμού προβλέπει πάγωμα αποδοχών και μηδενικές αυξήσεις με ισχύ έως τον Μάιο του 2019

– Η σύμβαση πρακτορειακών επιχειρήσεων που είναι μέλη της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης προβλέπει μηδενική αύξηση και μάλιστα με πάγωμα και της μισθολογικής εξέλιξης λόγω προϋπηρεσίας.

Σημειώνεται ότι επέκταση των κλαδικών συμβάσεων για όλους σημαίνει ότι όσοι είχαν ατομική σύμβαση ή σύμβαση εντός της επιχείρησής τους με μικρότερο μισθό από αυτόν που, παρά τη μείωση, ορίζει η κλαδική σύμβαση, θα κερδίσουν αύξηση.