Δε θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως ο Δημήτρης Κοπελούζος είναι ο «εκλεκτός» επιχειρηματίας του Μεγάρου Μαξίμου. Πρόκειται άλλωστε για έναν επιχειρηματία που στην πολυετή του πορεία έχει επιδείξει εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα με όλες τις κυβερνήσεις, και πολύ σπάνια τον έχουμε δει να έρχεται σε σύγκρουση με κάποια από αυτές – κάτι που όπως φαίνεται δεν αλλάζει ούτε με την «πρώτη φορά Αριστερά».

Θα παρατηρήσει άλλωστε κανείς πως και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες που ελέγχει ο όμιλος Κοπελούζου (newsbeast.gr και news.gr) δεν ήταν εξαρχής αρνητικές με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπως ήταν οι περισσότερες «μεγάλες» ενημερωτικές πύλες, τηρώντας προφανώς στάση αναμονής μέχρι να εξακριβωθούν οι προθέσεις των νέων… κατοίκων του Μαξίμου.

Το πώς κατάφερε ο Δημήτρης Κοπελούζος να κερδίσει την… καρδιά του Αλέξη Τσίπρα δεν το ξέρουμε, είναι όμως σαφές πως υπάρχει το λιγότερο μία συμπάθεια μεταξύ των δύο. Και αν αυτό δεν αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η εταιρεία Gastrade, συμφερόντων Κοπελούζου, μπήκε στη «λίστα» του χρηματοδοτικού πακέτου Juncker για το έργο του πλωτού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, θα αποδειχθεί πολύ σύντομα…

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Gastrade δεν θα είναι μόνη της στην κατασκευή του πλωτού σταθμού, αλλά θα έχει για συνέταιρο το Δημόσιο, και πιο συγκεκριμένα τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) – μάλιστα, η συμφωνία μεταξύ τους θεωρείται σύμφωνα με δημοσιεύματα πως είναι απλώς θέμα χρόνου, με τη ΔΕΠΑ να αποκτά μετοχικό μερίδιο στην Gastrade, ενώ μερίδιο θα αποκτήσει πιθανότατα και τρίτη εταιρεία, πιθανόν από τις ΗΠΑ, με επικρατέστερη αυτή τη στιγμή την Cheniere Energy. Πρόκειται άλλωστε για ένα έργο που ενδιαφέρει άμεσα την Ουάσινγκτον, που προσβλέπει στο άνοιγμα μίας ακόμα αγοράς για LNG από σχιστολιθικό αέριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το έργο είναι ώριμο, αφού έχει ολοκληρώσει το σύνολο της αδειοδοτικής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της ΑΕΠΟ, της έγκρισης της μελέτης Ασφαλείας και της άδειας Εγκατάστασης, που απαιτείται για να ξεκινήσει η κατασκευή του – αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η ΔΕΠΑ φέρεται διατεθειμένη να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade, αντί να προχωρήσει σε νέα κοινοπραξία, καθώς σε αυτήν την περίπτωση θα έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή η χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης. Έτσι, η κατασκευή του έργου μπορεί να ξεκινήσει το 2017 και να έχει ολοκληρωθεί το 2018.

Και κάπως έτσι, όλα δείχνουν ότι ο Δημήτρης Κοπελούζος για μία ακόμα φορά, με μία ακόμα κυβέρνηση, θα καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική θέση που κατέχει στην αγορά της ενέργειας…

http://www.mononews.gr/nea-diamachi-thesmon-skourleti-nomotheti-monomeros-iper-tis-dei/47338