Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

Σημάδια ”συμπίεσης” των τιμών παρουσίασε η αγορά ξηρού φορτίου για πλοία τύπου capesize την εβδομάδα 18-25 Νοεμβρίου, υποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά πόσο ευαίσθητη παραμένει η κατηγορία αυτή στις μεταβολές της προσφοράς και της ζήτησης.

Ειδικότερα και σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, την εβδομάδα που πέρασε η αγορά για πλοία τύπου capesize ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς με την δραστηριότητα στις βασικές διαδρομές από την Αυστραλία να αρχίσει να εντείνεται κατά την διάρκεια της εβδομάδας ενώ μέχρι το τέλος της παρατηρήθηκε συμπίεση στις τιμές της spot αγοράς με την γραμμή Δ. Αυστραλία για Κίνα να πέφτει κάτω από τα $ 7 ανά τόνο.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Παρόμοια και η εικόνα στην περιοχή του Ατλαντικού με τις τιμές της spot αγοράς για την γραμμή από το Tubarao της Βραζιλίας για το Qingdao της Κίνας να υποχωρεί στα $ 12.85 ανά τόνο. Γενικότερα, λίγες συμφωνίες επιβεβαιώθηκαν και στις δυο περιοχές.

Να αναφέρουμε ενδεικτικά για πλοίο χωρητικότητας 180,353 dwt του 2011 που συμφωνήθηκε για διαδρομή από το Nantong της Κίνας για ταξίδι μέσω των ανατολικών παραλιών της Αυστραλίας για Σιγκαπούρη-Ιαπωνία με παράδοση στις 27 Νοεμβρίου, η τιμή διαμορφώθηκε στα $ 14,000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων για την spot αγορά κυμάνθηκε στα $ 18,023 με πτώση 18% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Panamax

Αναφορικά με την αγορά για πλοία τύπου Panamax ο περιορισμένος αριθμός νέων φορτίων και η αυξημένη διαθεσιμότητα σε τονάζ στην περιοχή της Ασίας άσκησαν πίεση στις τιμές των ναύλων σε αρκετά ταξίδια του Ειρηνικού.

Αντίθετα, στην περιοχή του Ατλαντικού η αυξημένη δραστηριότητα σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων στήριξαν τις τιμές στα ταξίδια από Μαύρη Θάλασσα και Continent.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για παράδειγμα για πλοίο χωρητικότητας 76,600 dwt με παράδοση στο Taixing της Κίνας για ταξίδι μέσω του βορείου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην Κίνα για μεταφορά σιτηρών στα $ 7,600 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 92,900 dwt με παράδοση στη Surabaya της Ινδονησίας με ημερομηνίες αρχές Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 7,500 ημερησίως.

Ο μέσος όρος ημερήσιων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού κυμάνθηκε στα $ 17,500 ημερησίως αυξημένος κατά 21% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων κυμάνθηκε στα $ 11,488 με αύξηση 9%.

Supramax/Handysize

Σε ότι αφορά την αγορά για πλοία τύπου Supramax/Handysize η δυναμική των προηγούμενων ημερών διατηρήθηκε και την εβδομάδα που πέρασε. Σ’ αυτό συντέλεσε η σταθερή προσφορά φορτίων και σε συνδυασμό με την έλλειψη σε τονάζ που στήριξαν τις τιμές στον Ατλαντικό για πλοία τύπου Supramax.

Στον αντίποδα, στην Ασία τα καινούργια φορτία κάρβουνου που βγήκαν στην αγορά βοήθησαν τις τιμές με την γραμμή από την Ινδονησία για την Κίνα να διαμορφώνεται στα $ 5,500 ημερησίως παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 58,700 dwt με παράδοση στη Σιγκαπούρη άμεσα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ταϊλάνδη στα $ 7,000 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 33,700 dwt με παράδοση στα Ανατολικά παράλια της Αμερικής στα τέλη Νοεμβρίου για ταξίδι μέσω Houston και επαναπαράδοση στην Τουρκία στα $ 15,250 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων για πλοία τύπου Supramax την περασμένη εβδομάδα κυμάνθηκε στα $ 8,625 αυξημένος κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ ο αντίστοιχος για πλοία τύπου Handysize κυμάνθηκε στα $ 7,875 επίσης αυξημένος κατά 14%.

Οι δείκτες την Παρασκευή 25/11/16 έκλεισαν ως εξής:

BDI 1181(-20), BCI 2263(-111), BPI 1389(+4), BSI 908(+11), BSHI 520(+8)

Χθες 28/11/16 διαμορφώθηκαν ως εξής:

BDI 1184(+3), BCI 2260(-3), BPI 1400(+11), BSI 904(-4), BSHI 527(+7)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στο μάτι του κυκλώνα ο Μ. Ζολώτας. Τρίτη επίσχεση πλοίου για την εταιρεία του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Δυναμική ενίσχυση του στόλου της Gener8 με νέες παραλαβές πλοίων

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: J. Fredriksen: Ξαφνιάζει την αγορά με τη διανομή μερίσματος

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY