SHIPPING FOCUS: Σήμα κινδύνου από το UK P&I club για την πειρατεία

Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Συμφωνία μεταξύ της Cosco και της Koch Shipping

Μετά τη ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού, η κινεζική ναυτιλιακή CoscoCS προχώρησε κι εκείνη σε συμφωνία με την εταιρεία Koch Shipping Pte. Ltd. από τη Σιγκαπούρη, στην οποία και θα ναυλώσει το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize CS Serenity (χωρητικότητας 180.364-dwt και κατασκευής 2014) για 12 μήνες με ημερήσιους ναύλους ύψους 15.000 δολαρίων.

Επικερδής συμφωνία για την Atlantic

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Η ναυτιλιακή Atlantic Navigation – με έδρα τη Σιγκαπούρη – που δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων offshore ανεφοδιασμού, παρά την κρίση, κατόρθωσε να εξασφαλίσει επικερδή συμφωνία με πετρελαϊκή εταιρεία, η οποία και θα ναυλώσει την πλατφόρμα AOS Maintainer I (χωρητικότητας 1.200-dwt κατασκευής 2015) για ένα χρόνο, με το συμβόλαιο να περιλαμβάνει και 2 options επέκτασης διάρκειας 12 μηνών η καθεμιά. Τα έσοδα αναμένεται να αγγίξουν τα 44 εκατ. δολ., ενώ το ναυλοσύμφωνο θα ξεκινήσει το Μάιο του 2017.

Το UK P&I Club εκπέμπει SOS για τη Θάλασσα Σούλου

Το UK P&I Club κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους εφοπλιστές να προσέχουν ιδιαίτερα τις διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή της Θάλασσας Σούλου στις Φιλιππίνες, εξαιτίας των πολλών περιστατικών πειρατείας και με τις απαγωγές ναυτικών να καταγράφουν αύξηση – σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Global Risks, τα περιστατικά το 2016 έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 44% σε σχέση με το 2015. Μάλιστα, Μαλαισία, Ινδονησία και Φιλιππίνες έχουν υπογράψει συμφωνία με αντικείμενο την πάταξη της πειρατείας στην περιοχή.

Η Maersk Tankers επενδύει στην αιολική ενέργεια

Ο δανέζικος κολοσσός Maersk Tankers συνήψε συμφωνία με τη Shell, το Ινστιτούτο Ενεργειακών Τεχνολογιών και τη Norsepower Oy με σκοπό τη συμμετοχή σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα εκμετάλλευσης αιολικής ενέργειας που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των εξόδων των καυσίμων σε ποσοστό έως και 10%. Ειδικότερα, η ναυτιλιακή θα τοποθετήσει περιστρεφόμενα κυλινδρικά κατάρτια Φλέττνερ σε ένα δεξαμενόπλοιο τύπου LR2 το πρώτο μισό του 2018, με τη δοκιμαστική περίοδος του προγράμματος να κρατάει ως το 2019.

Στην OSM ο Donald Anderson

Ο Donald Anderson, πρώην επικεφαλής της V.Ships, ανήκει πλέον στο δυναμικό της ανταγωνιστικής της OSM Maritime, καθώς η τελευταία βρίσκεται σε διαδικασία επέκτασης των δραστηριοτήτων της. Η προσθήκη του Anderson συμπίπτει με εκείνη του Jens Lassen (πρώην επικεφαλής της Carnival Maritime) – αμφότεροι θα αναλάβουν να διεκπεραιώσουν το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της OSM, που περιλαμβάνει και ενδεχόμενες συγχωνεύσεις και εξαγορές.

  • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (14/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

Baltic Freight Index (BDI): 1112 (+13)

Baltic Cape Index (BCI): 1929 (+86)

Baltic Panamax Index (BPI): 1185 (-22)

Baltic Supramax Index (BSI): 877 (+2)

Baltic Handysize Index (BSHI): 502 (+3)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Χατζηπατέρας: Οι τσιμπημένες τιμές των VLGCs χαλάνε τα σχέδια της Dorian LPG

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης (Seanergy): Συμφωνία της ναυτιλιακής με τις τράπεζες για τις ρήτρες των δανείων της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πάει για την απόλυτη κυριαρχία στην Hellenic Seaways ο Grimaldi – Οι δύο ανταγωνιστές του

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here