Βαγγέλης Μαρινάκης Capital
Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Ship Management

Άλλη μια νέα παραλαβή φορτηγού πλοίου τύπου capesize ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Capital Ship Management, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, την πέμπτη κατά σειρά για το 2017, ολοκληρώνοντας έτσι μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις του στο ξηρό φορτίο.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι παρέλαβε το τρίτο και τελευταίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου από την τριάδα των αδελφών bulkers τύπου capesize που είχε εξαγοράσει από τη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping ήδη από το Νοέμβριο του 2016. Το τρίτο πλοίο δεν είναι άλλο από το K Ambition (χωρητικότητας 178.928,8-dwt και κατασκευής 2012), το οποίο έχει πλέον μετονομαστεί σε Attikos, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στο στόλο της Capital.

Το Attikos έχει κατασκευαστεί, όπως και τα δύο αδελφά του πλοία, στα ναυπηγεία Sundong Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd της Νοτίου Κορέας.

Μαρινάκης
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “K Ambition” της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2012

Η επένδυση στα πλοία της SK Shipping

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει γράψει το mononews.gr, τα άλλα δύο capesizes της SK Shipping που αγόρασε ο κ. Μαρινάκης είναι τα K Endeavour και K Adventure.

Οι παραδόσεις των φορτηγών πλοίων της SK Shipping στην Capital είχαν ξεκινήσει από τις 10 Ιανουαρίου του 2017, όταν η εταιρεία του κ. Μαρινάκη είχε ανακοινώσει την παραλαβή του πρώτου capesize K Adventure (χωρητικότητας 179.900-dwt και κατασκευής 2011), προσθέτοντας πως «είναι το πρώτο από τα τρία αδελφά πλοία που παραλαμβάνουμε τον Ιανουάριο του 2017».

Όπως ανακοινώθηκε τότε, το K Adventure μετονομάστηκε σε Aristofanis μετά την παράδοσή του στο στόλο της Capital.

Κατόπιν, στις 26 Ιανουαρίου, η ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη είχε ανακοινώσει την παραλαβή του K Endeavour (χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2011) που μετονομάστηκε σε Amigo II, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί εμπορικά στο στόλο της.

Βαγγέλης Μαρινάκης SK Shipping
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “K Endeavour” της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

Η επενδυτική αυτή κίνηση της Capital κυμάνθηκε συνολικά – και για τα τρία πλοία – στο ποσό των 67 εκατ. δολαρίων, με τα K Endeavour και K Adventure να κοστίζουν από 44 εκατ. δολάρια ενώ το K Ambition κυμάνθηκε στα 23 εκατ. δολάρια.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο κ. Μαρινάκης, κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2016 υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Στο γεγονός αυτό συνέβαλε και το ότι η αγορά του ξηρού φορτίου έχει αρχίσει δειλά-δειλά να ανακάμπτει με τις αγοραστικές ευκαιρίες να πληθαίνουν – ειδικά σε ό,τι αφορά τα πλοία τύπου capesize.

Για την ακρίβεια, η δραστηριότητά του ήταν τέτοια που αγόρασε 8 μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία – όλα κλάσης capesize – συνολικά για το ποσό των 160 εκατ. δολαρίων, μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές κινήσεις από Έλληνες εφοπλιστές που καταγράφηκαν το έτος που έφυγε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Τι περιμένουν να δουν οι αναλυτές στα οικονομικά αποτελέσματα της DryShips

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

SHARE
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

LEAVE A REPLY