Β. Μαρινάκης – Γ. Κούστας – Α. Φράγκου: Big business στη Ν. Κορέα

Το 2017 ξεκίνησε με ακόμη μια σημαντική κίνηση στην ποντοπόρο ναυτιλία, καθώς η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM) ανακοίνωσε – μέσω της υπογραφής σχετικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU) – τη δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος στον κλάδο των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων που θα γίνει πραγματικότητα με την ένωση των δραστηριοτήτων της με τις επίσης νοτιοκορεάτικες εταιρείες και άλλοτε μεγαλύτερους εγχώριους αντιπάλους της, Heung-A Shipping και Sinokor Merchant Marine.

Ειδικότερα, η νέα κοινοπραξία που θα δημιουργηθεί και θα λάβει το όνομα HMM+K2, θα ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στον κλάδο των containerships από τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ θα καλύπτει εμπορικά τις ενδοασιατικές διαδρομές, με έμφαση στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Νοτιοανατολικής και Νοτιοδυτικής Ασίας.

Μαρινάκης
Ευάγγελος Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Maritime

Γεγονός είναι ότι η HMM θεώρησε την κοινοπραξία αυτή ως την έσχατη λύση για να αντιμετωπίσει τον πολύ υψηλό ανταγωνισμό, έχοντας αποτύχει να ενταχθεί πλήρως στις ήδη μεγάλες υπάρχουσες ναυτιλιακές συμμαχίες του κλάδου, όπως η THE Alliance. Όμως, με αυτή την κίνηση, αναμένεται να πετύχει τον στόχο της να καταστεί ανταγωνιστική απέναντι στους κολοσσούς αντιπάλους της που δραστηριοποιούνται εμπορικά στην περιοχή.

γιαννης κουστας
Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping

Στην ομπρέλα του σχήματος της HMM+K2 πρόκειται να ενταχθεί η κοινή χρήση των στόλων των τριών ναυτιλιακών όπως και ένα ευρύ φάσμα των επιμέρους δραστηριοτήτων και συμφωνιών, με την προοπτική παράλληλα να επεκταθούν περαιτέρω οι επιχειρήσεις τους ώστε να καλύπτουν ακόμη και κοινές επενδυτικές κινήσεις σε λιμάνια.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης το γεγονός ότι και οι τρεις εταιρείες (HMM, Heung-A και Sinokor) είχαν λάβει μέτρα από κοινού ήδη από το καλοκαίρι του 2016, όταν χρεοκόπησε η επίσης νοτιοκορεάτικη Hanjin Shipping – η οποία ήταν ο κύριος ανταγωνιστής της HMM μέχρι τότε – ώστε να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της πτώχευσής της και να ομαλοποιήσουν την αλυσίδα εφοδιασμού που δέχθηκε ισχυρό σοκ όταν κατέρρευσε η κάποτε 7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή στον κόσμο.

HMM
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Hyundai Mercury» της HMM είναι χωρητικότητας 8.566-teu και κατασκευής του έτους 2009

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η HMM ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεγάλο σχέδιο πλήρους αναδιάρθρωσης που είχε ξεκινήσει από πέρσι, σημαντική παράμετρος του οποίου αποτελούσαν οι διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές ναυτιλιακές Capital Product Partners (CPP) του Βαγγέλη Μαρινάκη, Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα και Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, με τις οποίες συμφώνησε μειώσεις των ναύλων των πλοίων που είχε χρονοναυλώσει κατά 20%, εξοικονομώντας έτσι περισσότερα από 250 εκατ. δολάρια σε βάθος τριετίας και παίρνοντας με αυτόν τον τρόπο μια βαθιά «ανάσα» από τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.

αγγελικη φραγκου
Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Navios Partners

Αξίζει να τονιστεί ότι το νέο αυτό κοινοπρακτικό σχήμα εξακολουθεί να εμπιστεύεται απόλυτα τους τρεις μεγάλους Έλληνες εφοπλιστές – με τους οποίους η HMM εργάζεται άψογα εδώ και πολλά χρόνια – και η συνεργασία μαζί τους αναμένεται να συνεχιστεί άρτια και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, καθώς η HMM+K2 πρόκειται να αποτελέσει μια από τις ισχυρότερες εταιρείες στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.

Και ταυτόχρονα έναν από τους πιο ισχυρούς συμμάχους για τις ελληνικές CPP, Danaos και Navios Partners στο εμπόριο της Ασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πτωτικά μπήκε η χρονιά για τον Baltic Dry – Ναυλώθηκε πλοίο της Star Bulk του Π. Παππά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Υποτονικό κλίμα και πτώση τιμών στα τάνκερ – Deals για πλοία των Αγγελικούση και Κανελλάκη

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Έτοιμη για αγορές τάνκερ, bulkers και LNG η DryShips

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here