Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

Θετικό ήταν το κλίμα σε όλες της κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 6-10 Μαρτίου 2017. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, καλή ήταν η εικόνα για πλοία τύπου capesize κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, κυρίως λόγω της έντονης κινητικότητας που παρατηρήθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού.

Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων ενισχύθηκαν και από την ροή νέων φορτίων που παρατηρήθηκε από την περιοχή της νοτίου Αφρικής.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170,000 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες τέλη Μαρτίου στα $14.25 ανά τόνο, άλλο 160,000 10% από το Bolivar προς το Rotterdam τέλη Μαρτίου στα $6.50 ανά τόνο και σε χρονοναύλωση για πλοίο 179,000dwt/2015 για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα $16,000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 24% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15,750 ημερησίως, η υψηλότερη που παρατηρήθηκε τις τελευταίες εννέα εβδομάδες.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax 

Ακολουθώντας τις τάσεις των τελευταίων εβδομάδων, η ροή φορτίων σιτηρών από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής βοήθησε στην απορρόφηση του διαθέσιμου τονάζ για πλοία τύπου Panamax ενισχύοντας έτσι το ευνοϊκό κλίμα που επικράτησε και στις δυο περιοχές, του Ατλαντικού και της Ασίας.

Πάραυτα, παρατηρήθηκε ότι ενώ στο ξεκίνημα της εβδομάδας το επίπεδο κινητικότητας για ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής ενισχύθηκε στη συνέχεια και σταδιακά υποχώρησε.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 79,500dwt/2012 με παράδοση στην Ινδία για ταξίδι μέσω ανατολικών παραλιών νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $11,000 ημερησίως και 92,300dwt/2013 με παράδοση Ιαπωνία για ταξίδι μέσω Αυστραλίας και επαναπαράδοση Ταιβάν στα περίπου $12,250 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση παρουσίασε άνοδο 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 9,313 ημερησίως και στη spot αγορά κατά 5% στα $11,160 ημερησίως. 

Supramax/Handysize 

Σύμφωνα με τους ίδιες πηγές, το θετικό κλίμα της αγοράς που παρατηρήθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού για πλοία τύπου Supramax συντηρήθηκε κυρίως λόγω της κινητικότητας σε ταξίδια από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής.

Πάραυτα, η έλλειψη ζήτησης για ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής είχε ως αποτέλεσμα η τιμή spot στη βασική διαδρομή προς την Ιαπωνία να παρουσιάσει πτώση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $38 ανά τόνο.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 63,500dwt/2015 με παράδοση στο Χονγκ Κόνγκ μέσα Μαρτίου για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $10,500 ημερησίως, άλλο 58,800dwt/2012 με παράδοση στο Χονγκ Κόνγκ για ταξίδι μέσω Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην  Κίνα με φορτίο κάρβουνου στα $10,500 ημερησίως, 55,800dwt/2005 με παράδοση Richards Bay μέσα Μαρτίου με επαναπαράδοση στον Περσικό κόλπο στα $17,200 ημερησίως, 33,600dwt/2011 με παράδοση στη Βραζιλία μέσα Μαρτίου για ταξίδι προς το Continent στα $10,000 ημερησίως και για ένα 37,300dwt/2007 διαθέσιμο στην Ινδονησία για ταξίδι μέσω Αυστραλίας προς Κίνα στα $10,000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε άνοδο 6% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $8,563 ημερησίως και στην spot αγορά 16% στα $10,888 ημερησίως.

Σε πλοία τύπου Handysize ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση διαμορφώθηκε στα $7,333 με άνοδο 6%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πάει για την απόλυτη κυριαρχία στην Hellenic Seaways ο Grimaldi – Οι δύο ανταγωνιστές του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέο δυναμικό μπάσιμο Μαρινάκη για την εξαγορά της Nottingham Forrest, σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Οι τσιμπημένες τιμές των VLGCs χαλάνε τα σχέδια της Dorian LPG

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY