Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα 30 Ιανουαρίου-3 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, κατά τις πρώτες ημέρες  η αγορά για τα πλοία τύπου capesize ήταν σε λήθαργο, με την τιμή spot στην διαδρομή από Βραζιλία προς Κίνα να κινείται πτωτικά και μέχρι το τέλος της εβδομάδας να διαμορφώνεται στα $11.05 ανά τόνο. Αντίστοιχή ήταν και η εικόνα στην διαδρομή από Δυτική Αυστραλία προς Κίνα με την τιμή spot να υποχωρεί σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες και να διαμορφώνεται στα $4.90 ανά τόνο.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 174,000 dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Continent για ταξίδι μέσω USEC προς Κορέα σε ναύλο μεταξύ $15,000-15,500 ημερησίως. Επίσης, σε ναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 179,000 dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Βόρεια Κίνα για 14-17 μήνες στα $11,700 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος στη spot αγορά υποχώρησε στα $ 8,746 ημερησίως με πτώση 16% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax 

Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις της αγοράς για πλοία τύπου Panamax με τις τιμές των ναύλων στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού να βρίσκονται υπό πίεση ενώ αντίθετα στην περιοχή του Ειρηνικού, ύστερα από ένα υποτονικό ξεκίνημα, η κίνηση σταδιακά αναζωπυρώθηκε με αποτέλεσμα η τιμή spot στην διαδρομή από Nopac για Βόρεια Κίνα να παρουσιάσει άνοδο σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $19.00 ανά τόνο.

Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 82,100 dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση ανατολικές ακτές νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $9,750 ημερησίως +$475,000 ΒΒ.

Επίσης 75,000 dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Σρι Λάνκα αναδρομικά τον Ιανουάριο για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα περίπου $8,100 ημερησίως, άλλο 76,600 dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στην Ιαπωνία για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Μαλαισία στα $5,950 ημερησίως, ενώ σε ναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε πλοίο 75,170 dwt/κατασκευής 2001 με παράδοση στη Σιγκαπούρη για 9-12 μήνες στα $7,200 τις πρώτες 90 μέρες και στα $7,050 το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού παρουσίασε πτώση 10% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 7,900 ημερησίως ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε άνοδο 6% στα $ 7,768 ημερησίως. 

Supramax/Handysize 

Με τις διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς στην Ασία σε εξέλιξη, η αγορά την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε αργούς ρυθμούς και με περιορισμένη κινητικότητα.

Τα νέα λίγα φορτία κυρίως από την Ινδονησία δεν ήταν επαρκή για να καλύψουν την υπερπροσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στην Ασία για πλοία τύπου Supramax να βρεθούν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

Αντίστοιχη ήταν και η εικόνα της αγοράς στην περιοχή του Ατλαντικού, με την κινητικότητα να παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα με νέα φορτία, που όμως δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν τον αυξανόμενο αριθμό διαθέσιμων πλοίων στην ευρύτερη περιοχή. Ειδικότερα, στα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής, κυρίως λόγω της σεζόν των σιτηρών, η υπερπροσφορά σε τονάζ είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση στις διαδρομές από την περιοχή αυτή.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 58,600 dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση US Gulf για ταξίδι στην Κίνα στα $18,000 ημερησίως, άλλο 58,600 dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Πορτογαλία για ταξίδι στην Νορβηγία με φορτίο αλουμινίου στα $10,600 ημερησίως. Επίσης αναφέρθηκε η ναύλωση για ένα πλοίο χωρητικότητας 53,000 dwt με παράδοση στο Βιετνάμ για ταξίδι μέσω Ινδονησίας προς Ινδία στα $4,250 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 37,600 dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση USEC και επαναπαράδοση Μαρόκο στα $10,000 ημερησίως.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού στα Supramax παρουσίασε πτώση 18% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $7,000 ημερησίως, ενώ o γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε κατά 7% στα $ 6,188 ημερησίως. Αντίστοιχα, σε πλοία τύπου Handysize ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων διαμορφώθηκε στα $5,875 με πτώση 9%.

Σε πτωτική τροχιά οι δείκτες του Baltic Dry Indexγια σήμερα 6/2/17 που διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 735(-17), BCI 911(-70), BPI 922(0), BSI 665(-2), BSHI 377(-5)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Ρέστης: Το deal των 25 εκατ. δολ. με δύο τάνκερ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τσάκος και Βενιάμης τα λένε έξω από τα δόντια: Θέλουμε να προσλάβουμε 50.000 ναυτικούς και δεν μας αφήνουν

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY