Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

Μικτή εικόνα εμφάνισε η αγορά πλοίων ξηρού φορτίου για την εβδομάδα 16-20 Ιανουαρίου, με τα πλοίου τύπου capesize να ξεχωρίζουν.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η μεγαλύτερη δραστηριότητα παρατηρήθηκε στα μέσα της εβδομάδας στην περιοχή του Ατλαντικού με αποτέλεσμα η διαδρομή από Tubarao προς Qingdao να παρουσιάσει άνοδο στα $ 13.70 ανά τόνο.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με την διαδρομή από Bolivar προς Rotterdam να παρουσιάζει επίσης ανοδική πορεία σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 8.15 ανά τόνο.

Ενδεικτικές συμφωνίες σε χρονοναύλωση μακράς διαρκείας που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 172,000dwt/2005 με παράδοση στην Κίνα για 12-18 μήνες στα $ 9,000 ημερησίως και άλλο 179,500dwt/2015 με παράδοση στην Κίνα για 12-16 μήνες στα $ 12,000 ημερησίως.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού διαμορφώθηκε στα $ 15,800 ημερησίως με άνοδο 24% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες ενώ ο γενικός μέσος όρος στη spot αγορά διαμορφώθηκε στα $ 14,484 ημερησίως αυξημένος κατά 19%.

Panamax 

Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε σταθερή ροή φορτίων από τα ανατολικά νότια παράλια ενώ η εβδομάδα έκλεισε με την δραστηριότητα να αυξάνεται οριακά.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Στον Ειρηνικό η δραστηριότητα στην αρχή της εβδομάδας ήταν περιορισμένη και παρά την αυξημένη ζήτηση για διαδρομές από τον βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων κράτησε τις τιμές των ναύλων υπό πίεση.

Ενδεικτικές συμφωνίες σε χρονοναύλωση μακράς διαρκείας για πλοία τύπου capesize που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 81700dwt/2012  με παράδοση στην Νότιο Αφρική για 10/13 μήνες στα $ 8,000 ημερησίως+$ 250,000 ΒΒ και επίσης άλλο πλοίο χωρητικότητας 75700dwt/2010 με παράδοση στην Κίνα για ελάχιστη περίοδο 9 μήνες έως και 12 μήνες στα $ 4,500 ημερησίως τις πρώτες 30 μέρες και στα $ 7,100 ημερησίως το υπόλοιπο διάστημα.

Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού υποχώρησε κατά 14% στα $ 9,500 ημερησίως σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων διαμορφώθηκε στα $ 7,600 ημερησίως με πτώση 9%.

Supramax/Handysize 

Αρχικά η αγορά την περασμένη εβδομάδα κινήθηκε υποτονικά και για τις δυο περιοχές.

Ο περιορισμένος αριθμός νέων φορτίων από τον βόρειο Ειρηνικό σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά σε τονάζ άσκησαν πίεση στις τιμές των ναύλων στα Supramax.

Αντίθετα, τα επιπλέον φορτία από τον κόλπο Μεξικού Αμερικής (USGulf) και ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων στήριξαν τις τιμές στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με αποτέλεσμα να παρουσιάσουν άνοδο 7% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 8,000 ημερησίως.

Στα handy η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς όμως στη συνέχεια παρατηρήθηκαν κάποια σημάδια βελτίωσης στον κόλπο Μεξικού Αμερικής (USGulf) με κάποιες αναφορές σχετικά με περιορισμένο αριθμό διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητα 57100dwt/2010 με παράδοση στην Tampa και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $ 19,200 ημερησίως και άλλο 39,000dwt/2015, παράδοση στην Αργεντινή για ταξίδι με επαναπαράδοση στον κόλπο Μεξικού Αμερικής (USGulf)  στα περίπου $9,250 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Supramax παρέμεινε σχετικά σταθερός σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 6,750 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος σε πλοία τύπου Handysizeδιαμορφώθηκε επίσης στα $ 6,750 ημερησίως με πτώση 7%.

Οι δείκτες την σήμερα 24/1/17 διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 886(-28), BCI 1466(-113), BPI 964(+2), BSI 708(-6), BSHI 432(-5)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οι επενδυτές γυρνούν «την πλάτη» στη DryShips

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Η Diana Shipping “ποντάρει” δυναμικά στην αγορά ξηρού φορτίου

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Η Euroseas πούλησε για scrap το πλοίο που είχε αγοράσει πριν από ένα μήνα

 

 

 

 

 

 

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY