Θεόδωρος Βενιάμης Λου Κολλάκης
Από αριστερά: Θεόδωρος Βενιάμης (επικεφαλής Golden Union) και Λου Κολλάκης (επικεφαλής Chartworld Shipping)

Και ο Θεόδωρος Βενιάμης φαίνεται να αποτελεί έναν από τους «μνηστήρες» που εποφθαλμιούν πλοία της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, καθώς μετά την Chartworld Shipping του Λου Κολλάκη, η εταιρεία του Golden Union είναι η επικρατέστερη για την εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Hanjin Buchanan (χωρητικότητας 114.650-dwt και κατασκευής 2011).

Οι φήμες που κυκλοφορούσαν στην αγορά ήθελαν αρχικά τη ναυτιλιακή του κ. Κολλάκη να έχει κατοχυρώσει το εν λόγω capesize της Hanjin για λογαριασμό της, μαζί με το Hanjin Odessa (χωρητικότητας 114.650-dwt και κατασκευής 2012), μια επένδυση συνολικού ύψους 26 εκατ. δολαρίων.

Όμως, σύμφωνα με το TradeWinds, η Golden Union του κ. Βενιάμη είναι μάλλον η ναυτιλιακή εκείνη που έχει καταφέρει να αποκτήσει το Hanjin Buchanan. Για την ακρίβεια, πηγές της αγοράς συνδέουν τη Shipwright Management – μια εταιρεία με έδρα τον Παναμά, η οποία διαχειρίζεται 8 πλοία, όλα ιδιοκτησίας της Golden Union – ως τη ναυτιλιακή εκείνη στον έλεγχο της οποίας πέρασε τελικά το πλοίο.

Το Hanjin Buchanan, που πλέον, σύμφωνα με το marinetraffic.com, έχει μετονομαστεί σε «Horizon II«, φαίνεται να ανήκει πια στη Shipwright, την οποία, κατά πάσα πιθανότητα, ελέγχει ο κ. Βενιάμης μέσω της Golden Union, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η σχέση των 2 εταιρειών επακριβώς.

Flag Mersinidi Θεόδωρος Βενιάμης
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax «Flag Mersinidi» της Golden Union είναι χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής του έτους 2012

Όμως, αν επιβεβαιωθεί η συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση (το ποσό της οποίας παραμένει άγνωστο, ενώ η Chartworld θα κατέβαλε 13 εκατ. δολ. για την απόκτηση του πλοίου), τότε θα πρόκειται για την πρώτη εξαγορά του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που γίνεται γνωστή μετά από εκείνη του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Mustang (χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής 2016).

Το συγκεκριμένο, ο κ. Βενιάμης το απέκτησε καταβάλλοντας το ποσό των 33 εκατ. δολαρίων περίπου από τα κινεζικά ναυπηγεία New Times, μια τιμή που, όπως υποστηρίζει η αγορά, κινείται σε λογικά επίπεδα για ένα capesize που προέρχεται από τις εν λόγω γιάρδες.

Ο ισχυρός Έλληνας εφοπλιστής ωστόσο, το Νοέμβριο του 2016, πραγματοποίησε και μια σημαντική συμφωνία πώλησης που αφορούσε το τελευταίο του φορτηγό πλοίο τύπου supramax, που ήταν παράλληλα και το τελευταίο από μια τετράδα supramaxes που είχαν παραμείνει στο στόλο της Golden Union και δεν είχαν ακόμη πωληθεί.

Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Flag Mersinidi (χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής 2012), το οποίο ο κ. Βενιάμης πούλησε έναντι του ποσού των 7,5-8,5 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για μια συναλλαγή που τη χαρακτήριζε έντονο παρασκήνιο καθώς έγιναν πολλές προσπάθειες για να μην έρθει ποτέ στο φως της δημοσιότητας.

Ο αγοραστής του πλοίου ήταν η Larus SA, μια low-profile ναυτιλιακή που ανήκει στον Έλληνα εφοπλιστή Αλέξη Κονδύλη, η οποία το μετονόμασε σε “Ageri”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λ. Κορμπέτης: Στη δίνη της χρεοκοπίας η ναυτιλιακή του – Το παρελθόν με τον Μ. Μποδούρογλου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μινωικές: Στο 95,9% αυξήθηκε το ποσοστό συμμετοχής της Grimaldi

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here