Θεόδωρος Αγγελόπουλος
Θεόδωρος Αγγελόπουλος, επιχειρηματίας και εφοπλιστής

Αφότου ναυάγησε η μεγάλη συμφωνία που είχαν αρχικά συνάψει οι εφοπλιστές Θεόδωρος Αγγελόπουλος και Αριστείδης Αλαφούζος, φαίνεται πως η ναυτιλιακή Metrostar – συμφερόντων του πρώτου – δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια και κατόρθωσε να βρει νέο αγοραστή για τα 2 τελευταία δεξαμενόπλοια τύπου VLCC του στόλου της.

Ο αγοραστής αυτός δεν είναι άλλος από τη ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management που ανήκει στο Ίδρυμα Ωνάση, η οποία κατάφερε να αποκτήσει τα 2 τελευταία νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC (αμφότερα χωρητικότητας  308.000-dwt) από το ναυπηγικό πρόγραμμα των 8 που είχε παραγγείλει η Metrostar Management στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Τα πλοία θα ονομαστούν Crude Med και Crude Progress, ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2017.

Ειδικότερα, η ιστορική ελληνική ναυτιλιακή κατέβαλε στην εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου το ποσό των 162 εκατ. δολαρίων συνολικά και για τα 2 πλοία, δηλαδή το τίμημα για το καθένα ανήλθε στα 81 εκατ. δολάρια, ποσό που η ναυτιλιακή Glafki Maritime Company του κ. Αλαφούζου, όπως είχε γράψει το mononews.gr το Δεκέμβριο, είχε κρίνει «πολύ χαμηλό» και γι’ αυτό το λόγο επέλεξε να μην ολοκληρώσει τη συμφωνία.

Γιώργος Καραγεωργίου
Γιώργος Καραγεωργίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping and Management

Ένα από τα πιο μεγάλα εγχώρια ναυτιλιακά deals ωστόσο ολοκληρώθηκε με τα 2 νεότευκτα VLCCs να καταλήγουν στα «χέρια» της Olympic Shipping, η οποία, όπως μετέδωσε το mononews.gr νωρίτερα την Τετάρτη (1/2), γυρίζει νέα σελίδα στην ιστορία της, καθώς τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου την ανέλαβε ο Γιώργος Καραγεωργίου, πρώην πρόεδρος της Globus Maritime του Γιώργου Φειδάκη.

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι τα δύο αυτά VLCCs, αρχικά επρόκειτο να τα εξαγοράσει ο κ. Αλαφούζος στην τιμή μάλιστα των 83-84 εκατ. δολαρίων το καθένα – το σύνολο της εξαγοράς θα κυμαίνονταν περίπου στα 170 εκατ. δολάρια, δηλαδή 8 εκατ. δολάρια παραπάνω από τη συμφωνία που τελικά επετεύχθη με την Olympic Shipping.

Η αγορά θεωρούσε σχεδόν σίγουρο ότι τα πλοία θα κατέληγαν στη Glafki, όπως είχε κυκλοφορήσει τότε στην αγορά, ο κ. Αλαφούζος είχε ήδη εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας και για τα δύο πλοία με την ινδικών συμφερόντων ναυτιλιακή Reliance Industries, τα οποία θα είχαν διάρκεια 3 ετών και οι τιμές των ναύλων θα κυμαίνονταν στο ποσό των 29.000 δολαρίων την ημέρα.

Metrostar Θεόδωρος Αγγελόπουλος

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Metrostar του κ. Αγγελόπουλου είχε παραγγείλει τα 8 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC το έτος 2015 έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την εταιρεία να απορρίπτει παράλληλα την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar του κ. Αγγελόπουλου έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα. Η συμφωνία συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017. Τελικά η Frontline απέρριψε την option, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα είχε θεωρηθεί από τη διοίκηση πολύ υψηλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Σχεδιάζει δημόσια προσφορά μετοχών 40 εκατ. δολ.;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here